MotoNews.pl
  

Przekładka pierścienia ABS-u

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z Was próbował już przerobić przegub zewnętrzny bez ABS-u na wersję z ABS-em?? Z tego co się orientuję wystarczy tylko przełożyć ten ząbkowany pierścień, tylko czy w warunkach domowych jest to możliwe?
chodzi o przegub z rav4 rocznik 99. Potrzebuję przełożyć całą, kompletną półoś ze starej ravki bo w lewym kole podczas prędkości powyżej 60 km daję się wyczuć jakieś bicie w lewym przednim kole odczuwalne na podłodze samochodu, łożysko wymienone na nowe. Podejrzewam że półoś jest skrzywiona bo gdy podniosłem samochod do góry, ściągnąłem koło i dałem po gazie to lewy wahacz zaczął wibrować, latać góra dół
  
 
Myślę że to możliwe, ale "z czuciem"
Jeżeli masz gotową "nową" półośkę, która na pewno pasuje, to na starym przegubie bym podgrzał trochę ten pierścień i ściągać delikatnie - równomiernie najlepiej podważając jednocześnie z dwóch stron.
A założenie to juz formalność po podgrzaniu pierścienia.
Na moje oko to wygląda jak zabawa z wieńcem na zamachu tyle że skala trochę mniejsza
Pozdro.
  
 
Wielkie dzięki za podpowiedź. Jutro z samego rana zajmę się wymianą