MotoNews.pl
  

Temperatura >> normaL ?//czerwone pole :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
szukałem w szukajce ale masło maślane, każdy pisze inaczej. Mam silnik 1.8, 105ps, wentylator włącza się gdy wskazówka wchodzi na literkę "A", nie za późno? często stoję w korkach i praktycznie cały czas mam temp koło czerwonego pola :/ boję sie o silnik da się coś zrobić zeby went. załączał sie wczesniej? wymiana termostatu wystarczy? płynu nigdy nie było powyżej MAX ani poniżej MIN




[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2009-02-08 11:49:12 ]
  
 
tez tak mam... temat byl juz walkowany wiele razy i z tego co pamietam ktos napisal ze poki wlacza sie wentylator nie ma sie co martwic a zeby wlaczal sie wczesniej musial bys chyba wymienic na jakis czujnik ktory szybciej zalacza wentylator
  
 
jeśli się nie mylę to chodzi o czujnik załączający wentylator wkręcony w chłodnice, a co do wskazania to u mnie tez wentylator zapodłącza się na literce L i silnikowi nic zlego sie nie dzieje
  
 
przy kolejnej wymianie rozrzadu - wymien pompe wody
  
 
Cytat:
2008-06-16 00:32:11, cuda pisze:
jeśli się nie mylę to chodzi o czujnik załączający wentylator wkręcony w chłodnice, a co do wskazania to u mnie tez wentylator zapodłącza się na literce L i silnikowi nic zlego sie nie dzieje



wszystko sprawdzalem co sie dalo, zostala tylko pompa wody....
u mnie padlo po 6 latach
  
 
Gościu u którego zostawiłem ostatnio furke powiedział mi, że normalna temperatura płynu przy pracy silnika powinna wynosić około 90 stopni. Zbił mi jedno zmartwienie z głowy ;P
  
 
czyli litrerka "L"..prawie konic skali oznacza 90 st ?
  
 
u mnie jest podobnie i jest ok
  
 
Podnosze swój stary topic. Dzis wymieniłem kompletny rozrząd, pompe wody, termostat i czujnik temp na deskę. Wszystko jest ok, z tylko, na starym termostacie pisało 88 a na nowym 92, piszecie, wszytsko jest ok póki się włącza wentylator ... z tym ze u mnie wskazówka zatrzymuję sie na końcu literki "L" ii.... stoi .. próbowałem zagrzać ale nic z tego , wcześniej sie załączał normalnie wentyl. ale na na końcu literki "A", to jest właśnie to 4st różnicy czy może coś sie pofandzoliło ? ważne ze nie wchodzi na czerwone pole...



[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2009-01-21 15:02:18 ]
  
 
a skąd wiadomo, że L to tyle a tyle stopni?
U mnie się went włącza jak przejdzie całe pole czerwone...
  
 
całe pole czerwone? to w takiem razie od czego je masz? hah, zobaczymy co bedzie potem, póki nie wchodzi na czerwone pole to sie nie martwie. Chłodnica ciepła, węże ciepłe, poziom płynu w zbiorniku ok, sprawdze jeszcze bezpieczniki od wentyl. bo w sumie to czujnik załącza wentyl a nie termo, namieszałem
  
 
Zmieniam tytuł wątku i podnosze Wymieniony czujnik temp na deske dostarcza mi wiele emocji swoimi wskazaniami Wczoraj, gdy temp na zewnątrz wynosiła około 8st, jezdząc sobie po Krakowie, wskazówka temp wskoczyła praktycznie ZA czerwone pole :/ Niewiem czy owy czujnik nie przekłamuje wskazań (kupiony od Slavasa, więc chyba nie bubel) Zwierając drucikiem kable przy went. załacza się, być może czujnik załączania wentylatora odszedł w zapomnienie. Zdecydowałem, wymieniam czujnik, ale do tego wciagam do kabiny manualne załączanie wentylatora (wpinam się na kable, reszta pozostaję normalnie) W zasadzie mam tylko jedno pytanie, czy kable mają mieć jakąs konkretną średnice, czy wstawić jakiś bezpiecznik po drodze, i jaki wyłącznik do tego? Zwykły? Tzn np taki jak w zasilaczu komputerowym? A może ktoś ma sposób na sprawdzenie faktycznej temp silnika? (INFO: przed wymianą czujnik temp na deske wentyl załączał się bez problemu, ale nowy czujnik dostarcza mi tyle wrażeń że nie mam zamiaru czekać aż sie załączy :/)
  
 
A kolor czujnika był tai sam jak ten co założyłeś??

Odnośnie przełącznika:
Dobrym wyjściem byłoby użycie przekaźnika. Wtedy zasilanie do wentyla ciągniesz przez przekaźnik bezpośrednio od aku + bezpiecznik powiedzmy 10A (jeśli się mylę sprostujcie). Sterowanie przekaźnikiem (+) można podciągnąć z jakiegokolwiek miejsca w aucie (chociażby z zapalniczki). Masę podciągniesz z komory silnika gdzieś.

Przewody do sterowania nawet 0,5 wystarczy.
Przewody do zasilania wentyla - ja bym wpakował przynajmniej 1,5mm2 jak nie 3. Nigdy nie zaszkodzi dać grubszy - zresztą sprawdź jakie masz założone mniej więcej.

[ wiadomość edytowana przez: przemkowal dnia 2009-02-08 12:30:52 ]
  
 
Napisz jaki masz kolor czujnika na deskę.
Mnie też czeka wymiana, bo wskaźnik całkiem umarł.
  
 
Cytat:
2009-02-08 12:29:20, przemkowal pisze:
bezpiecznik powiedzmy 10A (jeśli się mylę sprostujcie).



U mnie jest 50A
  
 
witam, mam podobny problem w mk7. temperatura silnika podczas jazdy jest na połowie. za to na postoju dochodzi do czerwonego pola i włącza sie wentylator i zbija temperature. co wymienić aby nie działo się tak? zeby cały czas temp była na środku?
  
 
Cytat:
2009-02-08 12:29:20, przemkowal pisze:
A kolor czujnika był tai sam jak ten co założyłeś??


Ten sam, czarny

Cytat:
Odnośnie przełącznika: Dobrym wyjściem byłoby użycie przekaźnika. Wtedy zasilanie do wentyla ciągniesz przez przekaźnik bezpośrednio od aku + bezpiecznik powiedzmy 10A (jeśli się mylę sprostujcie). Sterowanie przekaźnikiem (+) można podciągnąć z jakiegokolwiek miejsca w aucie (chociażby z zapalniczki). Masę podciągniesz z komory silnika gdzieś.


Tego nie ogarniam, proszę o łopatologiczne wytłumaczenie Rodzaj, umieszenie przekaźnika, nie mogę po prostu przerwać izolacji kabli, wpiąć się na nie kończąc sprawę wyłącznikiem? (Wychodzi na to samo, jak zwieram wtyczke kabelkiem przecież) mogą być jakieś problemy? Ma ktoś już na forum zastosowany owy "bajer" z włączaniem wentyla z kabiny ?

Cytat:
witam, mam podobny problem w mk7. temperatura silnika podczas jazdy jest na połowie. za to na postoju dochodzi do czerwonego pola i włącza sie wentylator i zbija temperature. co wymienić aby nie działo się tak? zeby cały czas temp była na środku?


U mnie podczas jazdy temp jest cały czas na literce L, podczas postojów, temp otoczenia na + siega poza czerwone pole





[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2009-02-08 13:37:00 ]
  
 
Po co masz cos wymieniac jak to jest przecierz normalne zjawisko
  
 
Chyba dla tego auta... każde inne którym jeżdze wskazówka stoi wryta na połowie, nie podoba mi sie ze w essim przekreacza czerwone pole, jeśli uważasz ze przegrzewanie silnika lub wyłączanie silnika przy tak wysokiej temp nie szkodzi silnikowi .... to your choice Już nie chodzi mi o to żeby stała jak wryta, ale niech temp będzie normalna, ew. STAŁA norm.! a nie STAŁA MAX


[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2009-02-08 13:41:15 ]
  
 
Cytat:
2009-02-08 13:22:06, pershing_krk pisze:
witam, mam podobny problem w mk7. temperatura silnika podczas jazdy jest na połowie. za to na postoju dochodzi do czerwonego pola i włącza sie wentylator i zbija temperature. co wymienić aby nie działo się tak? zeby cały czas temp była na środku?

Pisalem odnosnie tego postu. Nie denerwuj sie