Co to za silnik fiatowski (zdjęcia)?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich po raz pierwszy,
chciałbym zadać Wam pytanie, które już zadałem na innym forum fiatowskim i częściowo uzyskałem odpowiedź. Ciekaw jestem jednak Waszego zdania.

Chciałbym się Was spytać, co to za silnik widać na poniższych zdjęciach.
Właściciel twierdzi (bez 100% pewności), że to silnik 2.0 16V do Tipo Abarth. Czy to zwykła wersja silnika 2.0 16V o mocy 146 KM? Dodatkowo są zamontowane gaźniki (chyba Webera). Jaki one mogą mieć wpływ na silnik? Większe spalanie i większy moment?
Silnik zamontowano w FSO Warszawie wzdłużnie i napędza on koła tylne.

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

  
 
Jeszcze dwa zdjęcia:




  
 
A to jest wogóle fiatowski dohc???

EDIT: Choć może jednak...



[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2008-11-26 13:58:24 ]
  
 
to jest fiatowski dohc, z jakiegos przednionapedowca nowszego...pytanie tylko czy bylo cos takiego jak tipo abarth i jakie mialo numery silnika
  
 
wiekszych fotek sie nei dało zapodac...prawie nic nie widac hee :p
  
 
może Fiat Tipo 2.0 16 v Sedicivalvole...
  
 
nie bylo czegos takiego jak tipo abarth, bylo "tipo sport" 1.8 16v 136 koni i "tipo sedecivalvole" czyli 2.0 16v 146 lub 142 konie zalezy od rocznika, jesli to jest 160a5 to jest to 1800 jesli 160a8 to mocniejsze 2000 jesli 836a to ciut slabsze {silnik fiat coupe }, byl "pakiet abarth" do tipo ale to byly czasy kiedy pakies skladal sie z nakladek na progi kerownicy i galki ze skorpionem wiec wiocha a nie abarth

na fotach moze byc 1.8 lub 2.0


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-11-26 14:49:53 ]
  
 
A co to w syrence siedzi ?
  
 
Lancia Thema turbo foto
  
 
Cytat:
2008-11-26 17:42:04, ZenekEmeryt pisze:
A co to w syrence siedzi ?


Przeciez napisal ze w Warszawie
  
 
Hej. Podobno to jest jednak silnik n/a 2.0 16v. Namotano tylko coś przy głowicy (inny kolektor, inne dekle).

Mam jeszcze inne pytania do Was:
1) co mogą dawać te dwa Webery w porównaniu do seryjnego wtrysku? (w kwestii mocy/momentu i spalania)

2) czy silnik 2.0 16v łatwo jest zmienić na 2.0 16v turbo (jak w fiatach Coupe lub niektórych Lanciach)? Dużo trzeba przerabiać? I czy można turbo łączyć z Weberami, czy tego się nie wystroi?

Pozdro
  
 
Cytat:
1) co mogą dawać te dwa Webery w porównaniu do seryjnego wtrysku? (w kwestii mocy/momentu i spalania)



Kopa.
  
 
Cytat:
2) czy silnik 2.0 16v łatwo jest zmienić na 2.0 16v turbo (jak w fiatach Coupe lub niektórych Lanciach)? Dużo trzeba przerabiać? I czy można turbo łączyć z Weberami, czy tego się nie wystroi?


bardzo latwo ,wyjmujesz ten , wsadzasz taki turbo z fiata coupe lub z lanci ...
  
 
abarth monotipo mial cos kolo 330km z silnika 2.0t (4.9s do 100 , vmax 290km/h wg katalogu)
  
 
trudno powiedziec co to bo są tam conajmniej 4 silniki 16V wiec niezla zezba
  
 
Pokrywa zaworów wygląda jak z 1.8 16v w 2.0 16v ma troszke inne przetłoczenia.
  
 
przetloczenia ma chyba takie same ale korek wlewu oleju jest w 1.8 wzdluz glowicy a w 2.0 w poprzek i ta pokrywa ze zdjec wyglada faktycznie jak 1.8, kolektor wydechowy od turbo, cytujac kanie niezla rzezba moze byc

cos moja teoria sie nie sprawdza bo sobie przypomnialem ze w themie 2.0 turbo 16v mam taka pokrywe jak w 1.8 tipo sport tylko lakierowana na czarno tak ze dekiel moze byc z 1.8 i 2.0




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-11-27 23:59:36 ]
  
 
Ktoś poszedł na łatwiznę zakładając kolektor z turbo - z tego co wiem to te silniki poza turbo nie występowały z żeliwnym kolektorem wydechowym , a przespawanie barana pewnie było pracochłonne więc najłatwiej - zapodali kolektor z turbo i wyszli z nigo jedną rurą do tyłu auta
  
 
Kolela jakiś czas temu robił taką Warszawę. Grafitowy, wpadający w fioletowy metalik. Silnik 2.0 16V z Fiata Tipo. Z tym, że to było kilka lat temu.
  
 
a nie bardziej kilkanascie?

z czestochowy? jak studiowalem na simrze to kiedy sie tam taka z jakiejs okazji pojawila