Bezpieczniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem nowym posiadaczem Poloneza i nie mam narazie zadnej ksiazki ani nic takiego chciałbym wiedzieć czy ktoś zna kolejność bezpieczników tzn który za co odpowiada i jakie powinny być bo wiem że sa 5A 8A 16A 25A który gdzie?Dzięki z góry! A nie wiem czy to ma znaczenie ale to 87 roczik.
  
 
W dziale "Warto wiedzieć" jest artykuł Oznaczenia bezpieczników
To powinno Ci pomóc.


[ wiadomość edytowana przez: dominikr dnia 2005-08-26 13:15:45 ]
  
 
Mogę przysłać Ci książkę obsługi poloneza w formacie pdf mailem autorstwa bodajże Pana Morawskiego. Ale dopiero w poniedziałek bo mam plik w domu.
  
 
Kolego BAMBEK, jako klub nie rozpowszechniamy talkich materiałów Obowiązuje nas ochrona praw autorskich.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Czy ma ktoś może i mógłby mi udostępnić wykaz bezpieczników w raz z ich położeniem w Polonezie 1.9 D Truck '98? Byle by to nie była ściema Morawskiego. Najlepiej z oryginalnej instrukcji obsługi.
Czy występuje jakiś jeden główny bezpiecznik?
Czy jest wyłącznik uderzeniowy ?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

  
 
Plus... ja bym nie chciał do Ciebie z buzią, bo wiem conieco ale w dwóch miejscach ten sam post? c - i - e - r - p - l - i - w - o - s - c...
 
 
Jak już mowa o bezpiecznikach to ja też mam takie małe zapytanie bo zauważyłem już dawno w moim poldim, że ciągle mam osmalony bezpiecznik (biały) odpowiadający za ogrzewanie szyby tylnej i czegoś tam jeszcze Bezpiecznik jest taki jaki powinien być ale już denerwuje mnie wymienianie tego bezpiecznika co 2 miesiące z powodu nadpalenia Co to może być że tak go "smali" ?
  
 
przegrzewanie się styku bezpiecznika z powodu niewystarczającej powierzchni przepływu prądu
 
 
Ja mam to samo, tylko ze mi przypala bezpiecznik od dmuchawy, a to dlatego ze mam małe zwarcie na silniku dmuchawy, co powoduje przepływ na tyle wysokiego prądu by przypalić bezpiecznika, ale na tyle małego by go nie przepalić.
  
 
Cytat:
2006-01-19 13:09:12, Mebig pisze:
Ja mam to samo, tylko ze mi przypala bezpiecznik od dmuchawy, a to dlatego ze mam małe zwarcie na silniku dmuchawy, co powoduje przepływ na tyle wysokiego prądu by przypalić bezpiecznika, ale na tyle małego by go nie przepalić.


można wyjąć konektor odpowiadający za 'obejmowanie' nożki bezpiecznika i spróbować go wymienić/podoginać jego konstrukcję by siię nie przegrzewał

to styk jest kiepski, a nie zwarcia w układzie i od tego się to grzeje.
 
 
Natrafiłem na rozbieżności i nie wiem do której instrukcji mam się dostosować. Chodzi o bezpieczniki w samochodzie Polonez plus '99.
W instrukcji obsługi jest napisane (fot.1):




natomiast na pokrywie bezpieczników jest (fot2):



wg instrukcji obsługi powinny być

pozycja 5 - biały 25A (ogrzewana szyba tylna)
pozycja 14 - żółty 20A (światło stop, swiatło cofania ...)

a wg rys na pokrywie
pozycja 5 - zielony 30A (ogrzewana szyba tylna)
pozycja 14 - niebieski 15A (światło stop, swiatło cofania ...)

Czy ktoś umie powiedzieć gdzie jest błąd, skąd te rozbiezności?

Pozdrawiam
Pawel
  
 
Moim zdaniem to zleży od wyposażenia ekstra - i tak:

nr 5 - 25A normalnie, 30A z podgrzewanymi lusterkami.

nr 14 - 15A normalnie, a 20A jak na tym bezpieczniku jest jeszcze przełącznik od przyczepy.
  
 
Hak w Polonezie to mam ale nie fabryczny, lusterek podgrzewanych nie mam. Wychodzi na to, że jedna i druga instrukcja w moim przypadku jest błędna, no chyba że poprzedni właściciel wymienił pokrywę bezpieczników.
A w plusach z silnikami GLI i GSI były inne bezpieczniki?