Gaśnie co jeszcze sprawdzic musze?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem z gaśnięciem silnika. Auto odpala normalnie, jednak po dłuższej chwili (~1min) pracy na wolnych obrotach gaśnie... Wymieniłem silnik krokowy, ponieważ na starym to prawie wcale nie trzymał obrotów. dzieje się to głównie po rozgrzaniu auta, gdy obroty oscylują w granicach 1tys. Silnik 2.0 brak gazu, nowe świece i przewody. Podmieniałem juz cewkę i moduł, ale nie dotykałem aparatu zapłonowego z braku czasu, może tam diabeł siedzi?
  
 
zapchany kat może też być przyczyną
  
 
Zrób aparat pomoże
  
 
ok, przełoże aparat i zobaczymy jak będzie. Dzięki
  
 
jeszcze sonde bym sprawdzil, skoro ma to zwiazek z temp, byc moze sonda nie dziala i jak silnik jest juz cieply to ma za bogata mieszanke...nie pali jakos wiecej?
  
 
Wzrostu spalania nie zauwazyłem. Ale po awarii sondy raczej by nie gasł tylko na wolnych. Chyba.
  
 
Ciągle gasnie... Wymieniłem już: przewody i świece, silnik krokowy, aparat zapłonowy, przepustnice z czujnikiem, cewkę, moduł zapłonu i dalej to samo... Przypomne auto odpala normalnie, pochodzi kilka sekund i gasnie, na ciepłym czasami wcale nie trzyma wolnych obrotów... Co jeszcze?
  
 
CZy świeci się kontrolka silnika? tzn. czy sygnalizowane sa jakieś błedy?
Z nietypowych rzeczy sprawdź czujnik temperatury (ten od kompa), katalizator, pompę paliwa.
  
 
Kontrolka sie nie świeci. Katalizator raczej ok, ponieważ nic w nim nie hałasuje i auto ciągnie normalnie.
  
 
Skoro wymieniłeś aparat zapłonowy to to co teraz napisze może nie mieć znaczenia, ale może iw tym drugim jest walnięte: Sprawdź cewkę zapłonową aparatu zapłonowego. Ja ze 2 lata temu miałem podobny objaw mianowicie bylo -10 st. Auto odpalało a po nagrzaniu gasło. I to było przyczyną.
  
 
Problem rozwiązany Przyczyną nie był żaden czujnik, czy pompa paliwa... Wina leżała w śrubce regulacyjnej przy przepustnicy. Po latach użytkowania "sklepała" się do tego stopnia, że przepustnica się całkiem zamykała-przez to gasł. Rozplombowałem śrubke i podkręciłem, jest ok. Dziwny przypadek, trzecie espero a pierwszy raz takie coś. A pomyslec, ze jakiś czas temu zastanawiałem sie dlaczego ma tak niskie obroty, ale skoro auto chodziło to doszedłem do wniosku ze 2.0 tak ma
  
 
Cytat:
2008-12-03 22:05:04, Michuleszno pisze:
Problem rozwiązany Przyczyną nie był żaden czujnik, czy pompa paliwa... Wina leżała w śrubce regulacyjnej przy przepustnicy. Po latach użytkowania "sklepała" się do tego stopnia, że przepustnica się całkiem zamykała-przez to gasł. Rozplombowałem śrubke i podkręciłem, jest ok. Dziwny przypadek, trzecie espero a pierwszy raz takie coś. A pomyslec, ze jakiś czas temu zastanawiałem sie dlaczego ma tak niskie obroty, ale skoro auto chodziło to doszedłem do wniosku ze 2.0 tak ma



ale ta śrubka nie ma wpływu na obroty rozgrzanego silnika.

czy po włączeniu klimy obroty spadają i pozostają na niższym poziomie? Czy też spadają a po chwili wracają do poprzedniego poziomu?
Jeśli klima nie działa to podobny test można zrobić włączając jednocześnie światła, grzanie szyby, halogeny i co tam jeszcze - obroty powinny wyraźnie spaść by natychmiast powrócić do poziomu wyjściowego - na rozgrzanym silniku powinno być stabilne 850/min.
  
 
Cytat:
2008-12-03 23:05:20, Robert_S pisze:
ale ta śrubka nie ma wpływu na obroty rozgrzanego silnika.


Powiem więcej.
Ta śruba nie powinna mieć wpływu na obroty.
Od tego jest silniczek krokowy.
Prawidłowo przepustnica powinna zamykać się całkowicie, a powietrze do komory spalania powinno być dostarczane poprzez boczny kanalik.
Ilość tego powietrza jest dozowane właśnie poprzez iglicę silniczka krokowego.
Obecnie robiąc szczelinę pomiędzy przepustnicą możesz mieć problemy z gaśnięciem silnika na dużych prędkościach przy wysprzęglaniu.
  
 
Wiem, ze to krokowy powinien utrzymywac wolne obroty, ale tak sie nie dzieje, poki co na myśli mam usterke komputera, ale poki co dziala po podkręceniu śruby, nie gaśnie i musze tak jeździc poniewaz nie mam czasu grzebac i szukac... Wszystko mam przejrzane poza pompą paliwa i wtryskami, zrobię to w wolnej chwili (kiedy to będzie...) a jak tam nic nie znajde to komp zostanie.
  
 
Ta śrubka to dobre rozwiązanie ale chwilowe i już przestaje działac, na zimnym znowu gasnie, ciepły trzyma obr., ale mam świadomośc, ze to tylko dzięki tej srubie podkręconej. pod tym linkiem jest filmik jak auto się zachowuje: http://pl.youtube.com/watch?v=_vwDmEkoEmw może wizualizacja coś pomoże Odpala bez najmniejszego problemu, ale pochodzi kilka sek i gaśnie i tak w kółko az temperatury nie zlapie... ale jak bym tą śrubkę cofna to na ciepło też nie trzyma... Co to może byc? Przypominam, sprawdzone: świece, ap. zapł., kable, cewka, moduł, silnik krokowy, czujniki temperatury. czy taki objaw dawałby stary filtr paliwa (czytaj brudny)? albo regulator cisnienia paliwa? sam już nie wiem
  
 
silniczek krokowy sprawdź raz jeszcze radzę Ci
  
 
wsadzałem trzy silniczki jakie miałem w domu + 1 nowy- nic nie dalo, cały czas to samo, więco to raczej nie on... chyba, ze sterowanie nim, ale to chyba wychodzi z kompa, prawda?
  
 
Cytat:
2008-12-05 22:26:38, Michuleszno pisze:
wsadzałem trzy silniczki jakie miałem w domu + 1 nowy- nic nie dalo, cały czas to samo, więco to raczej nie on... chyba, ze sterowanie nim, ale to chyba wychodzi z kompa, prawda?



więc wyjmij silniczek z gniazda, połóż w widocznym miejscu i włącz zapłon. Silniczek powinien zrobić ruch w te i wefte.
Ponadto sprawdź, czy kanał bocznikowy którym przepływa powietrze regulowane krokowcem nie jest zapchane
  
 
silniczek sprawdzony-działa jak powinien, kanał drożny.. Co jeszcze? Zauważyłem, ze auto nie chodzi równo, tylko czasami mimo podwyższonych obrotów waha się w pewnym niewielkim zakresie a także słychac lekkie prychanie w wydech - tak jakby zapłon wypadał delikatnie, jednak w czasie jazdy nie odczuwa się tego... Ja juz zgłupialem. Błędów na kompie brak
  
 
U mnie objawy były podobne z tym, że ja mam LPG (gasł i na benzynie i na gazie). Przyczynę było lewe powietrze, a konkretnie pęknięta guma między filtrem powietrza a przepustnicą.
Sprawdziłbym również wszystkie rurki dochodzące do przepustnicy MAP, EGR).