| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
smalski Omega C Bydgoszcz-Rypin | 2007-06-15 15:05:03 Witam!!
Ostatnio sie zorientowałem, że nie mam informacji z kompa na temat niskiego poziomu oleju w silniku.....Nie ma się co dziwić bo czujnik poziomu jest, ale żadne kable nie dochodzą do niego. Cóż poprzedni właściciel... 1. Jakiego koloru kable powinny dochodzić i ile (2.0 16V, 1999, C)? 2. Czy czasem przy braku podłączenia nie powinien sygnalizować komp??(nie mam żadnego komunikatu). Wiem, że jest z nim dużo problemów, ale może go naprawię. |
smalski Omega C Bydgoszcz-Rypin | 2007-06-17 10:13:28 Nikt nie próbował odłączać tego kabla?? |
czerski opel omega cd krasnogliny | 2007-06-17 13:23:39 u mnie jak go kupiłem były odcięte kable od kostki
dopiero po ich zwarciu jest komunikat o małym stanie oleju wyciągnołem ten czujnik przy wymianie oleju i pływak w nim chodzi dobrze, ale jak narazie nie podłączyłem tego |
smalski Omega C Bydgoszcz-Rypin | 2007-06-17 14:05:41 A gdzie tych kabli szukać??Bo szukałem z wszystkich stron i nic nie znalazłem... |
czerski opel omega cd krasnogliny | 2007-06-19 16:17:13 u mnie w 2,5 td jest w misce olejowej od strony kierowcy widać wyraźnie |
michaelu Omega A & B Sanok | 2008-12-05 15:45:54 Odgrzewam posta, bo mam problem z czujnikiem poziomu oleju. Sprawa dotyczy Omegi A '93 c20ne. Kupiłem auto ze świecącą się kontrolką niskiego poziomu oleju. Typ u którego kupowałem auto powiedział ze trzeba jechać na kompa i skasować błąd (co oczywiscie jest bzdura) jeździłem tak 3 miesiące aż się dzisiaj wnerwiłem i pojechałem po olej i filtr. Spuściłem olej i tu zaczynają się jaja: zgodnie z poradą PiotraS i Senatora wydarłem czujnik z miski wsadziłem do ropy i trochę sobie w niej popływał. Zmieniłem mu rope i dopiero drugie płukanie wypłukało cały osad ze środka. Wiec ja zadowolony zakładam czujnik, i zalewam auto olejem. Zalałem około 4 litrów oleju bo mniej więcej tyle też spuściłem starego oleju. (nie wiem czy nie za mało, ale znowu bagnet był mokry do polowy 2 segmentu czyli pomiędzy min i max). Wbijam do auta i przekręcam kluczyk do pozycji zapłonu a kontrolka dalej świeci. Kapkę się zdenerwowałem, ale myślę sobie że olej musi się zagrzać, spłynie sobie we wszystkie miejsca i będzie ok. Auto jak i olej się zagrzały a kontrolka dalej się świeci. Zostawiłem auto na jakaś godzinkę i sprawdzam olej na bagnecie i jest OK. (pomiędzy min i max jak już pisałem wcześniej). Odpalam auto a kontrolka niskiego poziomu oleju dalej się świeci. Kolejna moja złota myśl to sprawdzenie czy na kablach jest prąd. Wiec na zapłonie wpinam miernik w kable 10,8V czyli prąd jest i kable nie są uszkodzone. Dla zasady wbiłem drut we wtyczke i kontrolka zgasła czyli znów wszystko działa prawidłowo. Drogą dedukcji lecę dalej i sprawdzam oporność czujnika której nie ma. Właśnie dlaczego nie ma oporności ? Bo czujnik nie zwiera i nie gasi kontroli.
Czy to oznacza że jestem zidiociały do reszty czy zalałem za mało oleju ? |
Mr_Brayan LOB MEMBER MV6+LPG/CBR900RR Płozy/Szczytno | 2008-12-05 16:00:19 Nie ma oporności ..... czy raczej jest nieskończoność?
Skoro po zrobieniu mostka z drutu (oporność bliska 0) kontrolka zgasła to znaczy ze: 1. Kabelki OK 2. czujnik nie zwiera (zwiera czyli oporność maleje prawie do 0). W czujniku pewnie jest jakiś pływak (nie wiem napewno). Albo pływak nie działa jak powinien albo cos ze stykami. |
michaelu Omega A & B Sanok | 2008-12-05 16:53:36 Tak, oporność jest bliska nieskończoności. A co do pływaka to nie ruszał się on w ogóle, dopiero po kąpieli w ropie jak wypłukało wszystkie syfy usłyszałem jak przy zmianach pozycji pływak się przesuwa i daje charakterystyczny stukot . . .
|
warzywisko LOB SYMPATYK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2008-12-06 18:30:42 Jeżeli czujnik do wymiany mam jeden na zbyciu z A 92r.
Powinien pasować |