Seat cordoba pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam silnik 1.6 gaz 2 gen wszystko bylo ok ale od jakiegos czasu nie chcial wskakiwac na gaz pomimo ze przelacznik przeskakiwal dopiero po kilku probach udawalo sie pozostac na gazie bez zgasniecia ale dzis juz ta sztuka mi sie nie udala w zaden sposob silnik nie chce na gazie pracowac . przelacznik przeskakuje slychac charakterystyczne pykniecie w butli i na tym sie konczy w trybie awaryjnym tez nie da sie go odpalic gaz w butli napewno jest bo wczoraj tankowalem na fuul pomocy co jeszcze moge sprawdzic
  
 
Ile lat ma instalacja?? Ma komputer sterujący?? Jeśli tak to może sprawdź masę sterownika.
  
 
wszystkie polaczenia wygladaja ok poza tym sprawdzilem elektrozawory przy butli i przy filterku podczas przeskakiwania na gaz tez pstrykaja niewiem co to jest przy parowniku ale tez pstryka dodam ze na przelaczniku miga kontrolka rezerwy gazu ktora nidgy wczesniej nie migala istalacja chyba nie ma komputera tylko sam sterownik ale dokladnie nie wiem ma przejechane ok 60 tys km w niecale 3lata gdy otkrecilem filtr gazu ktory byl czysty i probowalem przelaczyc na lpg to zaden gaz nie wylatywal nie wiem co jeszcze moge sprawdzic
  
 
wygląda ze elektrozawór przy butli się nie otwiera skoro po otwarciu puszki z filtrem i próbie włączenia instalacja się załączyła a gaz nie ulatniał się z rurek doprowadzających. Może trzeba wyczyścić go a może coś z wielozaworem jest nie tak.
  
 
a jak wyglada ewentualne sprawdzenie i czyszczenie elektrozaworu co z gazem ktory jest w butli puki co jezdze na pb i nawet fajnie chodzi pozdrawiam i prosze o pomoc

[ wiadomość edytowana przez: sylwekseat dnia 2008-10-28 13:42:02 ]
  
 
Pierwsze to sprawdź czy masz zawór ręczny otwarty na butli, bo nie chce mi się wierzyć w to że tak dokładnie się zaciął trzpień w elektrozaworze, żeby nic nie puszczał gazu (czy słychać tykanie elektrozaworu w chwili załączanie i wyłączania napięcia na cewkę.
Nie wiem czy jak odkręcałeś (otwierałeś) filtr gazu, to wcześniej zakręciłeś zawór na butli. Jeżeli tego nie zrobiłeś, to w chwili otwarcia filtra powinien syknąć/siknąć gaz i równocześnie na butli w wielozaworze powinien zadziałać automatycznie zawór odcinający gaz na wypadek uszkodzenia przewodu doprowadzającego gaz do reduktora (nagły duży przepływ gazu).
Może ten zawór się zaciął.
Co zrobić w tej sytuacji z gazem w butli? Tu Ci nic nie poradzę (nie żebym nie wiedział), bo później mógłbyś mieć do mnie pretensje, że było małe bum...
Nie wiem czy robiłeś próbę przełączenia na gaz po osiągnięciu przez silnik normalnej temperatury pracy. Czy wtedy też nie chciał się przełączyć?
Ja przy tym przebiegu na gazie raczej szukałbym przyczyny w reduktorze lub elektrozaworze na reduktorze, że się zacinają bo są zanieczyszczone. Przeczytaj mój ostatni wpis w temacie "zasada działania Lawato bez komputera", z resztą przeczytaj cały temat
  
 
[ "zasada działania Lawato bez komputera", z resztą przeczytaj cały temat
[/quote]Mądrze piszesz,ale mały szczegół nie ma czegos takiego jak "Lawato"
  
 
po pierwszegdy gdy odkrecilem obudowe filtra to ani grama gazu nie wylecialo co chyba jest dziwne bo ja nie zakrecalem recznego zaworu a jak kiedys wczesniej wymienialem filtr to sykniecie bylo na pewno a teraz nic elektrozawor na pewno pstryka bo slychac to a gdy trzymam go reka to czuc ze cos sie w nim dzieje. jak juz wczesniej pisalem to problem nie pojawil sie nagle tylko stopniowo narastal az teraz wogole na gazie nie pracuje ani na zimno ani na goraco a jezeli chodzi o reduktor to wczesniej nie wykazywal zadnych oznak zuzycia. sprawdze jeszcze jutro przewod gazowy od butli bo moze jest zagiety albo cos podobnego wiecej nie mam pomyslow nara
  
 
sprawdx czy lektrozawór we zbirniku tez cyka. zdarza się tez, ze zatyka sierurka idaca od zbiornika. zapodaj napiecie na elektr. zawór na zbiorniku czy jak go otworzy to bedzie walilo gazem z przewodu
  
 
czyli jak okrece obudowe filtra a do elektrozaworu przy butli doprowadze 12v to gazbez wzgledo ustawienie przelacznika powinien obficie leciec dzis gdy jechalem na pb udalo mi sie go przelaczyc na gaz i potem juz normalnie chodzil na gazie ale po ostygnieciu silnika znow zostaje tylko pb

[ wiadomość edytowana przez: sylwekseat dnia 2008-10-31 11:16:35 ]
  
 
Tak to jest najlepszy sposób na udrożnienie zasilania gazowego.

Cytat:
2008-10-31 11:14:14, sylwekseat pisze:
czyli jak okrece obudowe filtra a do elektrozaworu przy butli doprowadze 12v to gazbez wzgledo ustawienie przelacznika powinien obficie leciec dzis gdy jechalem na pb udalo mi sie go przelaczyc na gaz i potem juz normalnie chodzil na gazie ale po ostygnieciu silnika znow zostaje tylko pb [ wiadomość edytowana przez: sylwekseat dnia 2008-10-31 11:16:35 ]

  
 
witam mam prosbe czy ktos moze po krotce opisac regeneracje parownika lovato RGE 92 mam nadzieje ze jest mozliwe w warunkach domowego warsztatu nigdy tego nie robilem na co zwrocic szczegolna uwage a moze lepiej od razu kupic nowy z gory dziekuje i pozdrawiam
  
 
witaj.
LOVATO jest bezproblemowy w wymianie membran. jeśli go bedziesz osobiscie rozbierał to bez problemu go zlożysz.


Cytat:
2008-11-05 17:37:27, sylwekseat pisze:
witam mam prosbe czy ktos moze po krotce opisac regeneracje parownika lovato RGE 92 mam nadzieje ze jest mozliwe w warunkach domowego warsztatu nigdy tego nie robilem na co zwrocic szczegolna uwage a moze lepiej od razu kupic nowy z gory dziekuje i pozdrawiam

  
 
a gdziei jaki dobry zestaw naprawczy mozna kupic i ile on powinien kosztowac pozdrawiam
  
 
koszt kompletu naprawczego to ok. 70 zl.
  
 
witam ponownie no i po problemie okazalo sie po rozebraniu parownika iz jeden z zaworkow byl bardzo zanieczyszczony twarda mazia wyczyscilem zmienilem membrany i narazie jest ok dzieki za porady