ABS przestał działac rs2000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jakiegoś czasu ABS przestał działać, kontrolka nie zapala się przy obrocie stacyjki ani nie świeci po odpaleniu, czyli w ogóle nie świeci, od czego mam zacząć sprawdzanie? czy jak popsuje się czujnik to kontrolka powinna się palić?. Sprawdziłem połączenia wtyczek czujników, wyczyściłem i dalej nic :/. Jest jakaś metoda żeby sprawdzić czujniki?
  
 
tez mi dzialal i jak wymienialem lożysko w kole to zbyt malo delikatnie obszedlem sie z czujnikiem i go uszkodzilem. Jak jest uszkodzony to kontrolka swieci sie caly czas u mnie i ABSu oczywiscie nie ma
  
 
Cytat:
2008-12-11 11:34:15, everlast pisze:
tez mi dzialal i jak wymienialem lożysko w kole to zbyt malo delikatnie obszedlem sie z czujnikiem i go uszkodzilem. Jak jest uszkodzony to kontrolka swieci sie caly czas u mnie i ABSu oczywiscie nie ma



Też ostatnie wymieniałem łożysko i możliwe że uszkodziłem czujnik bo próbowałem go wyciągnąć później się okazało że jednak nie trzeba, pękła mi lekko jego obudowa. Teraz pytanie brzmi jak go wyciągnąć, bo wiem że wtedy mi się nie udało. Tylko że kontrolka mi NIE świeci!
  
 
Witam
Brak świecenia kontrolki sugeruje dwie możliwości:
- spaloną żarówkę kontrolki ABS
- brak zasilania centralki ABS
Co do czujników to podnosisz odpowiednie koło auta do góry odpinasz czujnik ABS przy tym kole i podłączasz miernik na funkcji pomiaru rezystancji - po powolnym obrocie koła wartość rezystancji powinna się zmieniać w zależności od tego czy przed czujnikiem pojawi się górka czy dołek z piasty koła.
Pozdrawiam
  
 
sprawdz bezpiecznik moze albo cos z elektryka nie tak. tez go nie wyciagalem ale z tego co pamietam to na 1 srubce siedzi
  
 
Cytat:
2008-12-11 11:44:50, everlast pisze:
sprawdz bezpiecznik moze albo cos z elektryka nie tak. tez go nie wyciagalem ale z tego co pamietam to na 1 srubce siedzi



bezpieczniki to sprawdziłem jako pierwsze, mogę jeszcze sprawdzić czy prąd do nich dochodzi wtedy chyba wykluczę jakiś przekaźnik, nie znam się za bardzo na tym. Pamiętam że czujnik był osadzony w jakimś otworze i się obracał w koło dość ciężko, chyba nie było tam śrubki ale nie chciałem go uszkodzić a wydawało mi się że mogę go stamtąd tylko wycisnąć czymś.
  
 
Śrubka na kluczyk ósemkę, najbezpieczniej jest ściągnąć tarcze i piastę i baaardzo czule go musisz wycisnąć, wcześniej dużo WD40 lub coś podobnego bo każdy jeden jest zapieczony zwykle. Nie próbuj kręcić nigdy jego plastikową obudową, w ten sposób prawdopodobnie go uszkodziłeś. Jeśli to jest układ Teves Mark lub Ate to jego rezystancja powinna być w granicach 850 do 1000 ohm, napięcie zasilające w granicach 3 V, na wyłączonym silniku będzie mniejsze hmmm 2 do 2,5 V zależy od stanu akumulatora. Rezystancja czujnika jest stała, czymkolwiek byś nie kręcił nie będzie się zmieniać. Bezpieczniki w układach Ate są w skrzynce 3 szt. Sprawdź sobie jeszcze tak proforma diodę zabezpieczającą.
  
 
Cytat:
2008-12-12 10:02:22, Kris75 pisze:
Śrubka na kluczyk ósemkę, najbezpieczniej jest ściągnąć tarcze i piastę i baaardzo czule go musisz wycisnąć, wcześniej dużo WD40 lub coś podobnego bo każdy jeden jest zapieczony zwykle. Nie próbuj kręcić nigdy jego plastikową obudową, w ten sposób prawdopodobnie go uszkodziłeś. Jeśli to jest układ Teves Mark lub Ate to jego rezystancja powinna być w granicach 850 do 1000 ohm, napięcie zasilające w granicach 3 V, na wyłączonym silniku będzie mniejsze hmmm 2 do 2,5 V zależy od stanu akumulatora. Rezystancja czujnika jest stała, czymkolwiek byś nie kręcił nie będzie się zmieniać. Bezpieczniki w układach Ate są w skrzynce 3 szt. Sprawdź sobie jeszcze tak proforma diodę zabezpieczającą.



To sie nazywa wyczerpujaca odpowiedz. Dzieki

..martwi mnie to ze kontrolka sie nie swieci... a zawsza sie odpalała jak przekrecalem kluczyk, teraz nie. Dioda zabezpieczajaca?! gdzie to cudo znajde?

[ wiadomość edytowana przez: diampl dnia 2008-12-13 10:13:10 ]
  
 
A pstryknij fotkę komory silnika z naciskiem na pompkę hamulcową i jej okolice
Lub schemacik elektryczny i jazda