Problem po wymianie uszczelki glowicy...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
siemka niedawno wyminilem uszczelke i bylo wszystko ok do teraz zagladam pod korek oleju a tam znow maz...malo tego zauwazylem ze znow ubyl caly plyn ze zbiorniczka..znajomy mechanik stwierdzil ze moglo stac sie tak za sprawa tego ze gdy zmienialem uszczelke to spuscilem wode z chlodnicy i wezy a w bloku silnika zostala woda...i ten mechanik powiedzial ze mogla woda zwykla odparowac i dlatego splynal plyn z wyrownawczego a maz ze to pozostalosci ze wszystkich elementow silnika gdzie byla ta maz.... czy moze tak byc jak on mowi ? bo nie zagrzal mi sie nigdzie ani nic w tym stylu zeby znow uszczelka byla do wymiany...co sprawdzic ?? wszystko bylo wymieniane olej filtr i co dalej z tym zwiazane
  
 
jak glowica byla planowana, a znowu sie to dzieje co przed wymiana to jedynie uszkodzenie mechaniczne glowicy lub bloku silnika zostało...
  
 
od kiedy zauwazyles ta maz?
  
 
Po pierwsze jakiego oleju uzywasz?
Maz wystepuje z kilku powodow, nie koniecznie z nieszczelnosci uszczelki, jesli nie ubywa plynu to, nie dogrzany silni, lub zbyt krotkie trasy, lub kiepski jakosciowo olej, u mnie w golfie sie tak robilo, ale nie mialem termostatu.
  
 
No wiec tak plyn uciekl...glowica byla przpatrzona i przejechana papierkiem sciernym zeby resztki starej uszczelki zetrzec wszystkie resztki byly idealnie wyczyszczone...przedmuchane itd...mechanik stwierdzil ze glowica jest w stanie bdb zadnych ubytkow nierownosci tylko skladac. Zadnych wyciekow nie ma silnik sie nie grzeje ladnie sobie chodzi tylko jak odkrylem korek oleju to sie zalamalem ;/ patrze a tam pelno tej mazi caly korek zawalony zagladam do wyrownawczego a tam pusto...to tylko jedno skojarzenie cos poszlo nie tak...
Oleju uzywam Mobil 15W40 mineral
A maz zauwazylem w piatek..rowno tydzien po robocie glowicy
Samochod nie robi zadnych tras tylko kilka km szkola-->dom
  
 
Cytat:
2008-12-10 22:10:15, Bosaczek pisze:
No wiec tak plyn uciekl...glowica byla przpatrzona i przejechana papierkiem sciernym zeby resztki starej uszczelki zetrzec wszystkie resztki byly idealnie wyczyszczone...przedmuchane itd...mechanik stwierdzil ze glowica jest w stanie bdb zadnych ubytkow nierownosci tylko skladac.



Kolego - wal do mechanika, niech ściąga glowicę, oddaje do planowania - NA WŁASNY KOSZT. Ewidentnie spierniczył sprawę. Przy wymianie uszczelki obowiązkowo należy sprawdzić czy głowica jest równa (zabielenie) i ewentualnie zrobić planowanie.

  
 
ale wlasnie ona byla zawieziona do speca i tamten tez twierdzil ze nie trzeba...
  
 
jakiego speca?? glowicy mozna nieplanowac TYLKO kiedy wymienia sie sciaga sie glowice z innego powodu niz walnieta uszczelka!! i do tego trzeba umiejetnie sciagac glowice!! a jezeli poszla ci uszczelka to koniecznie trzeba wyrownac glowice, czyli dac do planowania!! a nie zeby ktos obejrzal ze dobra jednak jest... co za kraj, co za fachowcy...
  
 
nie to nie tak jeden przyszedl do mnie do garazu i wyogladal powiedzial ze jest ok...potem zostala wyczyszczona dokladnie i postanowilem ja zawiesc do planowania ....dalem ja mechaniorowi takiemu co sie zna na rzeczy bo nie jedno juz zrobil i dobrze on ja wzial nie bylo go kazal przyjechac za pol godz...a potem powiedzial ze nie trzeba nic wyrownywac,planowac itp...wiec skoro tak stwordzil to nic nie stalo na przeszkodzie do zamontowania czysciutkiej glowicy i nowej uszczelki
  
 
No to zostaja dwie opcje, albo gosc od glowic Cie w Chu.. zrobil i nawet nie sprawdzal, albo mechanior przy dokrecaniu glowicy spiep... uszczelke badz glowice, wystarczy ze przykrecal ja na oko bez klucza i mogl spierniczyc, lub zle uszczelke zalozyl.

[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2008-12-10 22:59:04 ]
  
 
a czy jest mozliwos tak jak napisalem w 1 poscie ze woda w bloku zostala i odparowala a brak uzupelnil sie swiezo wlanym plynem ? bo moze niepotrzebnie panikuje...
  
 
Cytat:
2008-12-10 23:31:46, Bosaczek pisze:
a czy jest mozliwos tak jak napisalem w 1 poscie ze woda w bloku zostala i odparowala a brak uzupelnil sie swiezo wlanym plynem ? bo moze niepotrzebnie panikuje...



Głowicę obowiązkowo trzeba oddać do planowania przy zmianie uszczelki. Co za mechanicy
  
 
Cytat:
2008-12-10 23:31:46, Bosaczek pisze:
a czy jest mozliwos tak jak napisalem w 1 poscie ze woda w bloku zostala i odparowala a brak uzupelnil sie swiezo wlanym plynem ? bo moze niepotrzebnie panikuje...



A zmieniles po tym wszystkim olej czy e tam?
  
 
Jak dla mnie, to woda się miesza z płynem, i nie mogło być tak, że odparowała woda, a płyn wypełnił jej miejsce
  
 
Jezeli zalałes płynem zbiorniczek i nie zagrzałes silnika az otwarł termostat to mozliwe ze potem zezssało CI wszystko ze zbiorniczka w blok.
Co do oleju, to zmieniles go po wymianie uszczelki czy nie!?
  
 
Tak zmienilem olej i filtr oleju...no moglo byc tak ze wlasnie sie nie otwarl bo forda narazie postawilem a jezdze maluszkiem...po wymianie bylo zrobione max 50 km
  
 
Cytat:
2008-12-11 16:20:15, Bosaczek pisze:
no moglo byc tak ze wlasnie sie nie otwarl bo forda narazie postawilem a jezdze maluszkiem...po wymianie bylo zrobione max 50 km


Termostat Ci się otworzy jak się silnik zagrzeje Po 3-4KM jazdy lub 10min. na postoju (tak mniej więcej )
  
 
czyli wychodzi na to ze bedzie trzeba znow wymienic wszystkie uszczelki ? olej plyn itd ?
  
 
nie odpowiedziales na moje pytanie..
  
 
a ja tak samo dodam z ta głowica... trzeba je splanowac chocby nie wiem co.. bo głowica jest aluminiowa a ze aluminium to moze sie pokrzywic minimalnie przy dokrecaniu a papierkiem to mozna było przeleciec nie głowice lecz blok bo jest zeliwny...