Podłączenie paliwa MPI w silniku sc/panda- proszę o pomoc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco



Witam. Mam problem z podłączeniem przewodów paliwowych do silnika sc 1,1MPI 2004r, w wyszukiwarce znalazłem tylko, że listwa niema powrotu i jest jakiś problem, no ale jakoś to w tym sc chodziło więc i tu na pewno musi chodzić. Myślałem nad tym że jest jakiś zawór lub coś podobnego. No ale niczego pewien nie jestem więc wolę sie dowiedzieć. z wtrysku wychodzą 3 przewody, jeden od listwy, drugi niebieski od jakiegoś czujnika z przepustnicy a trzeci od kolektora. Może mi ktoś objaśnić ten temat co do czego??
Z góry dziękuję..
  
 
foty nie działają
  
 
olej temat tego wtrysku
  
 


Nie wiem czemu te fotki nie zyją... ale można je zobaczyć, trzeba kliknąc prawym klawiszem na tej ikonce i wybrać pokaż obrazek...

[ wiadomość edytowana przez: Zbyszu138 dnia 2008-12-14 12:20:32 ]
  
 
Paliwo do listwy wtryskowej - to wszystko.
Niebieski, to do elektrozaworu par paliwa, a czarny plastikowy to do serwa hamulcowego.
  
 
A co zrobić z tym powrotem paliwa z z listwy?? najlepiej było by założenie jakiegoś zaworu ciśnieniowego, ciekawe jak jest to zrobione orygialnie w sc, a co do czujnika podciśnienia to muszę go zakładać?? czy ten przewód idzie do zbiornika? można go zaślepić?
  
 
Przeciez to jest listwa bez powrotu! I dokladnie tak to jest w oryginale.

O jaki czujnik podcisnienia Ci chodzi? Mapsensor? Jesli tak, to oczywiscie, ze musisz. Jesli o elektrozawor par paliwa, to nie musisz podlaczac, tylko wazne, zeby wtyczka byla podlaczona do elektrozaworu, bo inaczej bedzie sie "check engine" swiecil.
  
 
Sorki, ale pierwszy raz z tym walczę, i nie wszystko łapię na bierząco, chodzi mi konkretnie do czego podłączyć ten niebieski przewód ktory wychodzi od czujnika. (nie wiem jak on się nazywa) a co do listwy to trzeba zrobić jakiś powrót paliwa, bo jak podłącze pompe paliwa pod listwę to którędy nadmiar bęzyny będzie wracał?
  
 
Cytat:
2008-12-14 13:47:59, bart322 pisze:
Przeciez to jest listwa bez powrotu! I dokladnie tak to jest w oryginale. O jaki czujnik podcisnienia Ci chodzi? Mapsensor? Jesli tak, to oczywiscie, ze musisz. Jesli o elektrozawor par paliwa, to nie musisz podlaczac, tylko wazne, zeby wtyczka byla podlaczona do elektrozaworu, bo inaczej bedzie sie "check engine" swiecil.


W 1.2 MPI i w 1.1 SPI brak przekaznika zbiornika oparow par paliwa nie powoduje zapalania kontrolki silnika - informacja ojego braku jest w pamieci i nie ma wplywu na prace silnika. W 1.1 MPI brak przekaznika powoduje zapalanie sie kontrolki silnika? Cos nie chce mi sie wierzyc, zeby fiat robil w tym silniku wyjatek. Na Centomanii ostatnio byl watek o tym. IMO nie musi miec przekazniak - wtyczka moze swobodnie lezec gdziekolwiek.
  
 
A co zrobić z tym powrotem nadmiaru paliwa?
  
 
Zuraw - tak, zapala sie check, ale nie powoduje zadnych zmian w pracy silnika.

Zbyszu138 - przeciez napisalem, ze nie ma powrotu paliwa w tej listwie. Komp tak podaje paliwko, zeby nie bylo nadmiaru.
Spytam od razu - jakiego masz kompa i wiazke?
Tego niebieskiego przewodu nigdzie nie musisz podlaczac.
  
 
aaaaa to teraz wszystko jasne.... już trybię. kompa mam oryginalnego od tego i wiązkę, wszystko wyciągnięte z jednego auta. -30 tyś przebiegu oznaczenie z kompa IAW 4AF.SM
  
 
A w tym modelu pompy nie załącza przekaźnik tylko jest sterowana samym komputerem??
  
 
na zdjeciu na prawy i pokaz obrazek
  
 
Cytat:
2008-12-14 14:54:32, bart322 pisze:
Zbyszu138 - przeciez napisalem, ze nie ma powrotu paliwa w tej listwie. Komp tak podaje paliwko, zeby nie bylo nadmiaru.



Pierwszy raz słyszę zeby komputer sterował ciśnieniem paliwa na listwie. Powrotu nie ma, bo zawór ciśnieniowy jest w pompie w baku. Jak podłączysz bezpośrednio pompe bez powrotu to bedziesz mial maksymalne ciśnienie jakie da pompa na listwie, a to nie jest zbyt wskazane.
  
 
Yhy, to nie wiedzialem
  
 
czyli co będzie najlepszym rozwiązaniem? kupić oryginalną pompe od sc mpi i umiescić ją w zbioniku i będzie banglać?
  
 
jeżeli bedzie sie dało zamotować cały wkład pompy do zbiornika to mozna tak zrobic. Nie wiem jak wyglada listwa wtryskowa od mpi, ale moze udaloby sie zamontowac zamiast niej starszy typ z regulatorem. Ewentualnie pozostaje zamontowanie zewnetrznego regulatora cisnienia.
  
 
No ale od tego regulatora to musiał by być też jakiś powrót nadmiaru. bo jak by tłumiło pompę to by ją szybko spalilo, myślę że najlepszym rozwiązaniem był by montaż oryginalnej pompy od silnika, do zbiornika..
  
 
A moze kup kolektor ssacy z przepustnica od palio/punto 1.2 i kompa rowniez od tego silnika? I bedzie sie toczyc szybciej i nie bedzie problemu z druga sonda