Chlodnice w omesiach A 3000

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witka!

Wczoraj zabralem sie za wyciaganie chlodnicy - grzeje sie a chlodnica jest zabrudzona...

Moze sie cos poprawi, bo wyplukalem z niej tony piachu, syfu itp.

Ciekawostka - naliczylem cztery:

- chlodnica
- skraplacz klimy
- chlodnica oleju silnika
- chlodnica oleju skrzyni

Pytanko - w ktorym miejscu macie chlodnice oleju silnikowego, bo u mine wyglada to tak jabby jakis artysta mechanik przy tym dlubal. U mnie jest zaraz obok chlodnicy glownej w pionie. U kolegi
taka sama chlodniczka jest umieszczona w zderzaku
Obawiam sie, ze to moze byc takze powod przegrzewania sie.


Jak jest u was?

[ wiadomość edytowana przez: kristo dnia 2003-08-01 12:00:19 ]
  
 
u mnie chlodnica oleju jest przed chlodnica plynu chlod.w poziomie na wysokosci wlotu w zderzaku(tzn w moim zderzaku a on jest troche inny...
a przestala sie grzac po wymianie chlodnicy plynu chlod. i po przerobce zderzaka.



pozdr

[ wiadomość edytowana przez: CzaRny3000 dnia 2003-08-01 12:25:59 ]
  
 
kristo a do jakiej temperatury ci sie oma nagrzewa?, przy ilu st załącza się wentylator i wisko? u mnie jest dużo powyżej 90 st- bliżej 110 i podobno tak ma być.

w mojej omesi jest tak :
chłodnica wody+ chłodnica oleju skrzyni biegów( razem)
skraplacz klimy
takie długie rury w przedniej atrapce( to jest ta chłodnica oleju??)
  
 
W takim razie wszystkiego jest pięć, bo te rurki, o ktorych mowisz - to jest chlodzenie plynu wspomagania.

chlodnica oleju o ktorej mowilem wyglada troche jak maly intercooler...

Wentylator elektryczny u mnie jest zintegrowany ze skraplaczem klimy...

wisko zalacza sie rowno przy 95 stopniach...



[ wiadomość edytowana przez: kristo dnia 2003-08-01 23:12:22 ]
  
 
kristo skąd wiesz że nagrzewała ci się chłodnica oleju w twjoej omedze? masz wskaźnik temp. oleju?
pytam bo mam podobny silnik a chcę o niego troszkę zadbać i mieć pewność że jest wszystko o.k.
  
 
kristo skąd wiesz że nagrzewała ci się chłodnica oleju w twjoej omedze? masz wskaźnik temp. oleju?
pytam bo mam podobny silnik a chcę o niego troszkę zadbać i mieć pewność że jest wszystko o.k.
  
 
Czy sie przegrzewala - tego nie wiem, ale jesli praktycznie nie bylo do niej nawiewu powietrza, to na pewno nie bylo OK ( byla oslonieta plastikami uszczelniajacymi nawiew do skraplacza klimy...

Temperature cieczy chlodzącej musialem bacznie kontrolowac, bo chwila w korku i od razu 100.

Wczoraj wszystko złożyłem do kupy, pociąlem troche plastików, doprowadziłem zimne powietrze do chłodnicy oleju,

Efekt?

Wczoraj tez udalo mi sie wszystko przetestować - stalewm w warszawskim korku przez ok godzine - upał 33 stopnie - temperatura cieczy nie przekraczala 90 stopni...

Cel osiągniety...

Zastanawiam sie nad cięciem maski - cos w stylu wywietrzników lotusa - zrobilismy to juz u kumpla - i tam sie spisuje (turbo, ktore tam wcisnal produkuje dodatkowe ciepło.

A termometr w misce olejowej - to dobra mysl - W M5 kumpel to ma - calkiem przydatne...

Jak cos wymysle - napisze


[ wiadomość edytowana przez: kristo dnia 2003-08-05 12:45:15 ]