MotoNews.pl
  

Escort, planowanie kola zam., czy zmiana skrzyni?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Pewnie ktos bedzie wiedział, otoz co bylo by lepsze, planowane i wywazone kolo zamachowe czy moze jakas krotsza skrzynia np MTX?
Pomysalem ze i tak sprzeglo mam do wymiany, to moze przy okazji cos by sie z tym udalo zrobic?
I jeszcze, moze ktos sie orientuje gdzie w lubelskim mozna wykonac taka usluge, wywazanie, bo z planowaniem nie ma problemu, i jakie koszta moga sie wiazac, badz, gdzie wogole mozna podeslac kolo do przerobki?
  
 
No nic, widze ze tutaj nic sie nie dowiem, trudno...
  
 
Mi mechanik odradził planowanie, bo wiele na tym się nie zyska, a silnik w d... dostanie, a zmiana skrzyni na MTX i kupno sprzęgła do tego to duże koszty.
Ciesz się tym co masz i zbieraj, albo na swap, albo inne auto .
  
 
Wszystko zależy ile masy koła chcesz sie pozbyc Lżejsze koło to silnik szybciej wkrecajacy sie na obroty Wada kola jest to iz trzeba ruszac z wyzszych obrotow poniewaz lzejsze kolo ma mniejsza bezwladnosc... Ogólnie lekki zamach swietnie wspolgra z walkami rozrzadu o wyzszym wzniosie krzywek oraz z innymi dalekoidacymi zmianami w silniku... Trzeba pamietac iz takowe kolo musi byc idealnie wywazone,w przeciwnym razie moze nawet uszkodzic silnik doprowadzajac np do pekniecia bloku
  
 
koles w hondzie zrobił taka operacje i nie narzeka,mówili mu ze spadnie predkosc zacznie rwac silnikiem i takie tam podobne rzeczy ale zadnych taki objawów nie zauwazył ,sam bede zmniejjszał wage koła nalezy to robic z penym marginesem wagowym.
  
 
Dokladnie,jezeli przeholujemy to silnik zacznie pracowac nie rowno,poniewaz nie bedzie w stanie utrzymac wolnych obrotow. Do ekstremalnego planowania najlepiej miec inne walki,inny zaplon, napewno trzeba zmienic tez fazy rozrzadu...Ale mysle ze jezeli splanujemy w granicach 30% to nie pownno sie nic zlego dziac,a efekt bylby calkiem fajny
  
 
Magik może ktoś tu ma namiary na "świątek tuning" czy jak to sie tam zwie, tam to by zrobili
  
 
A juz myslalem zesie nic nie dowiem

Kasa by sie znalazla na SWAP, ale raz ze nie chcialo by mi sie juz kupowac znowu wszystjkiego, a to sa spore koszta, no i ciezko trafic cos w dobrym stanie, zreszta o spalaniu nie wspomne, a o gazie nie mysle.

O tym kole duzo czytalem, jedni pisza ze jest super wlasnie tak w granicach 20-30%, a inni ze sa komplikacje typu nierowne obroty czy cos, ale z tego co pisalo kilka osob to Ci co niby maja to u siebie pisali ze wszystko jest ok.

Dowiadywalem sie u Goduli, ale oni juz tego nie robia

Ze skrzynia faktycznie, po cenach i znalezieniu jak i o zalozeniu wszystkiego raczej zrezygnuje bo w tysiaku sie nie zamkne.


A jeszcze jedno, czy poza zamachem, bylby sens zdejmowac glowice do planowania i ewentualnej drobnej obróbki, typu docieranie gniazd czy ogolnie uszczelnienie i polerowanie kanałow, z tego co slyszalem nie ma zbyt duzego pola do popisu przy planowaniu tych glowic, ale moze sie myle?

Koszt nie byl by ogromny, a powinno sie sporo poprawic, tak mi sie przynajmniej wydaje.
  
 
Samym planowaniem to za wiele poprawisz,ale jezeli sie zajmiesz dopieszczeniem głowicy tzn. polerowanie kanałów,usuwanie wszelkich niedokladnosci,dotarcie zaworow to moze to cos da Zawsze mozna powiekszyc zawory ale to juz wyzsza szkola jazdy A tak jak kolega tu pisał warto by z tym uderzyc do Świątka,moze sie tego podejma A co do tego kola to zalezy,niektore silniki maja zdecydowanie za ciezkie kola seryjne,mam kumpla ktory ujezdza civica vtec-a i po splanowaniu silnik sie pieknie wkreca na obroty,do tego ma dedykowany dolot,i wydech przelotowy i mowi ze zdecydowanie to wyszlo na "+".Nie wiem jak jest w przypadku Zetecow,tzn jak silnik sie bedzie zachowywal po splanowaniu kola
  
 
Z ta glowica to jesli bym robil to jedynie planowanie i dotarcie zaworow w zakladzie, polerowanie samemu, z powiekszaniem zaworow np u Swiatka, raczej odpada, zbyt duze koszta transportu i obróbki, ale jezeli mialo by to dac +5KM to szkoda zabawy.

Z kolem sie zorientuje, moze jeszcze ktos sie odezwie, bo moich okolicach i w sporym kawałku do okoła nikt nie ma maszyny do wywazenia tego.
  
 
Cytat:
Z kolem sie zorientuje, moze jeszcze ktos sie odezwie, bo moich okolicach i w sporym kawałku do okoła nikt nie ma maszyny do wywazenia tego.



I tu jest pies pogrzebany
  
 
widziałem gdzies na alegro koles sprzedawał obrobione koła moze on ma dojscia ,a co do głowicy to robiłem planowanie i miałem na cylindrach lepsze cisnienie i szczelnosc uszczelki ,i prawdopodobnie bede rozwiercał gniazda i kanały jak tylko dorwe wieksze zawory.
  
 
jezeli zamach jest ladnie wyważony, nie ma to zadnych ujemnych skutków na prace silnika , co innego jak heniek obtoczy w szopie
w fordzie jest tam z czego zbierać , lepiej wchodzi na obroty super przyspiesza, gorzej pod górke z obciazeniem , ale coś za coś
  
 
zetec bardzo ładnie sie daje modyfikowac
koło zamachowe(przynajmnie w rqb)jest duzo za ciezkie i mozna smiało do 30% zebrac bez ingerencji w inne podzespoły
tylko trzeba wywazyc nie samo koło a komplet z wałem korbowym!!
mozna tez zoptymalizowac wage tłoków i korbowodów
koszt-1500 - 2000zł
przyrost mocy 10-15%
minimale niedowazenia bardzo skrócą trwałosc silnika.
tego sie nie czuje a po mocowaniach wału wali
do tego skrzynia z 1.4 monowtrysk(najkrótsza)
sprzegło sportowe mozna zrobic za 600zł
do tego optymalizacja głowicy
kolejne 10-15%
i macie całkiem inne auto
są jeszcze wałki, regulowane rozrządy,wydajniejsze układy zasilania itd
wydechy,stozki i inne gadzety to juz uzupełnienie.
zetec powinien podobno wytrzymac bez zmian zaworowych i tłoków spokojnie 180km.
redukcja masy samochodu :100kg -odpowiada ok 10km przy silniku 100pare koni i wadze ok tony (escort 1.


[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2008-12-23 11:33:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2008-12-23 11:33:24 ]