Drugi bieg - kłopoty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Kłopoty z drugim biegiem...

Na zimnym silniku drugi bieg wchodzi ze zgrzytem.

I tak sobie kombinuję:
- jeśli nawala synchronizator, to dlaczego wystarczy, że silnik się troszkę rozgrzeje i sprawy nie ma?
- jeśli za mało mam oleju w skrzyni biegów, to dlaczego pierwszy bieg wchodzi bez problemu?

Naprostujcie mnie, to lepiej z mechanikiem się dogadam.


Dzięki

Łukasz Florys Florysiak
  
 
Cytat:
2008-12-15 15:10:44, Florys pisze:
I tak sobie kombinuję: - jeśli nawala synchronizator, to dlaczego wystarczy, że silnik się troszkę rozgrzeje i sprawy nie ma?



Raczej nie silnik tylko olej w skrzyni biegów. Zapewne gdyby był środek lata to problemu byś wogóle nie odczuwał.
  
 
Cytat:
2008-12-15 15:10:44, Florys pisze:
Witam, Kłopoty z drugim biegiem... Na zimnym silniku drugi bieg wchodzi ze zgrzytem. I tak sobie kombinuję: - jeśli nawala synchronizator, to dlaczego wystarczy, że silnik się troszkę rozgrzeje i sprawy nie ma? - jeśli za mało mam oleju w skrzyni biegów, to dlaczego pierwszy bieg wchodzi bez problemu? Naprostujcie mnie, to lepiej z mechanikiem się dogadam. Dzięki Łukasz Florys Florysiak


wogóle ta 2 to ciezko na zimnym wchodzi-zreszta nie wiem czy zaówazyłes ze na zimnym, na postoju, "ciagnie" nawet na luzie
Po rozgrzaniu przy bardzo szybkiej zmianie biegu z 1 na 2 mi takze potrafi zgrzytnąc
Przy redukcjach i spokojnej jezdzie wszystko ok
  
 
Kolego Florys przyczyn może być kilka.
1. Wyrobione tulejki w mechanizmie zmiany biegów. - By się upewnić, sprawdź czy wyczuwasz luz na lewarku.
2. Stary wypracowany olej.
3. Nowy olej, ale za duży poziom oleju w skrzyni.

Ja osobiście stawiam na p.1. ale wymienić olej na nowy nie zaszkodzi. I najważniejsze, Espero fabrycznie zalane jest olejem do automatów.
  
 
A czy z resztą biegów nie ma problemów? bo to dziwne że akurat dwójka źle wchodzi, a kiedy był wymieniany płyn w układzie sprzęgła? bo może tu jest szwindel ... ja miałem podobny problem jak było zimno to bieg w ogóle nie chciał wchodzić a jak sie rozgrzał to i owszem... po wymianie jak ręką odjął... wystarczy zwykły DOT-4.
  
 
A czy z resztą biegów nie ma problemów? bo to dziwne że akurat dwójka źle wchodzi, a kiedy był wymieniany płyn w układzie sprzęgła? bo może tu jest szwindel ... ja miałem podobny problem jak było zimno to bieg w ogóle nie chciał wchodzić a jak sie rozgrzał to i owszem... po wymianie jak ręką odjął... wystarczy zwykły DOT-4.
  
 
Cytat:
2008-12-16 07:33:35, kisztan pisze:
Kolego Florys przyczyn może być kilka. 1. Wyrobione tulejki w mechanizmie zmiany biegów. - By się upewnić, sprawdź czy wyczuwasz luz na lewarku.

a idzie kupić takie tulejki????? bo mam luz na lewarku. A co do oleju w skrzyni to jak będę chciał kiedyś dolać to mam kupić do automata tak???
  
 
Cytat:
2008-12-18 17:49:32, sta3x63 pisze:
a idzie kupić takie tulejki????? bo mam luz na lewarku. A co do oleju w skrzyni to jak będę chciał kiedyś dolać to mam kupić do automata tak???


Tak, można kupić tzw. zestaw naprawczy.
Ale pytaj o zestaw naprawczy do Vectry.
Zestaw wygląda tak:



Cena ok. 20-50zł w zależności od miejsca gdzie kupisz.


Oczywiście istnieje też możliwość zakupu całego nowego mechanizmu.



Cena ok. 150-300zł również w zależności gdzie kupisz.


Do skrzyni oleju się nie dolewa, można ewentualnie zmienić na nowy.
  
 

No ok ale do VECTRY a czy b

[ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2008-12-19 21:19:16 ]
  
 
Vectra A
  
 
...kliknij...

[ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2008-12-21 02:10:58 ]
  
 
Cytat:
2008-12-18 23:36:14, kisztan pisze:
Cena ok. 150-300zł również w zależności gdzie kupisz. Do skrzyni oleju się nie dolewa, można ewentualnie zmienić na nowy.




Ile ??!!??
  
 
wystarczyło dobrze poszukać na alledrogo i z przesyłka zamknie sie w 50 zł cały mechanizm.Więc kolega kisztan troszkę się pomylił