Pytanie do posiadaczy BMW

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że jest tutaj sporo osób mających samochody BMW, więc chciałbym zapytać o opinie o silnikach 1.6 i 1.8 z typów M40 i M43 z E36 ponieważ przymieżam siędo zakupu i widzę że lepiej postawić bardziej na rocznik niż na pojemność.
Dokładniej interesuje mnie czy jest duża różnica w spalaniu, osiągach i wygodzie podczas jezdy? Czy 1.6 M43 trzeba "prosić", czy jest bardzo odczówalna różnica pomiędzy 1.8 M43? Od czasu do czasu jeżdżę autem kolegi z silnikiem 1.8 M43 i takie osiągi mi wystarczają a nigdy nie miałem okazji pojeździć 1.6. Wytłumaczcie mi proszę jak to jest.
  
 
hmm z silnkiem 1.6 to zjadłem ostatnio bmkee, swoim escortem
  
 
Cytat:
2008-12-16 17:03:29, kret19 pisze:
hmm z silnkiem 1.6 to zjadłem ostatnio bmkee, swoim escortem


Jak masz pod machą 1.4 to brrawo proszę nie pisać nie na temat.


[ wiadomość edytowana przez: piotroski05 dnia 2008-12-16 17:08:48 ]
  
 
Cytat:
2008-12-16 17:08:13, piotroski05 pisze:
Jak masz pod machą 1.4 to brrawo proszę nie pisać nie na temat. [ wiadomość edytowana przez: piotroski05 dnia 2008-12-16 17:08:48 ]



mam 1.6 16v ;]

1.6 w bmw padaka to nie jedzie. w 1.8 podobno korby bokiem lubią wychodzic.

kumpel ma 2.0 150km i to juz niezle jezdzi. braciak ma 2.5 silnik i powiem ze niezle to sie zbiera nawet na gazie.
  
 
Mam M40 1,8 w samuraiu - co do osiagow nie powiem,bo w terenowce odejscia nie ma,ale tam nie o to chodzi Silnik wg mnie duzo,duzo starszy rozwojem niz silniki np forda z poczatku lat 90tych przykladowo - rozdzielacz/palec . M40 jest na pasku rozrzadu. Przeplywomierz klapkowy - czyli awaryjny.
  
 
Dzięki Seba, to teraz jużtylko opinie na temat M43 bo one są już troche nowsze, jak wspomniałem 1.8 M43 często gęsto jeżdzę i mi wystarcza i tu proszę kogoś kto ma porónanie o wypowedź. Wiem że ten już ma rozżąd na łańcuchu, mało awaryjny. Czy duża bardzo odczówalna różnica w jeździe? pytam bo interesuje mnie ten model 316
  
 
jednak może ktoś miał do czynieniea z 1.6 M43?


[ wiadomość edytowana przez: piotroski05 dnia 2008-12-21 16:12:41 ]
  
 
to ja sobie łUPnę, co sądzicie o aucie podanym w linku dwa posty niżej?
  
 
rzeczywiscie dużo osób tutaj ma BMW
  
 
ja bym polecał 1.8Is, bardzo ekonomiczne, i idzie lepiej niż 2.0 150koni.
  
 
są tacy, moze zechcą wyrazić opinię... Już było tutaj kilka podobnych wątków...
  
 
Cytat:
2008-12-16 17:03:29, kret19 pisze:
hmm z silnkiem 1.6 to zjadłem ostatnio bmkee, swoim escortem



ja kiedys jak jechalem maluchem objechalem merola E klase
  
 
polecam M60B40, ale w E36 raczej fabrycznie nie montowali
  
 
a co dokładniej kryje się pod tym symbolem?
  
 
już wiem co to oznacza, to niestety nie dla mnie
  
 
W BMW jedynymi słusznymi silnikami są 1.8 IS który jexdzi naprawdę fajnie oraz silnik z duzym momentem 2.5 czy to 12v czy 24V ktorego eksploatacja jest drozsza- jednak najlepszym kompromisem w tych starych bmkach jest nowoczesny silnik 2.8, ktory oprocz rewelacyjnej dynamiki mało pali.

Niekupujcie tylko tych 1.6 i 1.8 bo to wolne i duzo pali , a 2.0 to ładnie brzmi za to pali tyle co 2.5 wiec tez nie ma sensu tego brac.

Ogolnie teraz jestem na etapie poszukiwań A6ki C4 w 2.5 tdi albo e39 528 lub 523 innych niebiore pod uwage- bo wiadomo jak awaryjny jest tds i sporo spala jakbym miał wiecej kasy to bym brał E39 530d ... więc moze zaczekam nie wiem
  
 
widzisz ja miałem kupować E36 2.0 z Vanosem,sporo naczytałem się i tj fajna sprawa w Bmk-ach o ile jest sprawna. W niedziele popołudniu miałem nawet jechać spisać umowę ale ujrzałem na giełdzie coś innego: postawiłem jednak na rocznik i kupiłem Megane Classic RT 2.0 i nie żałuje

może u ciebie też to się zakonczy innym autem

1,6 w BMW to duże nie porozumienie a 1.8 troszkę mniejsze
ja się nastawiłem podczas poszukiwanń BMW na 2.0 ale też sporo słyszałem ze palą tyle co 2,5,więc lepiej już wtedy 2,5 wziąść






[ wiadomość edytowana przez: JarcioFordzik dnia 2008-12-23 11:12:42 ]
  
 
Cytat:
2008-12-21 21:35:36, N4S pisze:
A6ki C4 w 2.5 tdi albo e39 528 lub 523 innych niebiore pod uwage- bo wiadomo jak awaryjny jest tds



Tak samo jak i to TDI
  
 
Cytat:
2008-12-21 21:35:36, N4S pisze:
W BMW jedynymi słusznymi silnikami są 1.8 IS który jexdzi naprawdę fajnie oraz silnik z duzym momentem 2.5 czy to 12v czy 24V ktorego eksploatacja jest drozsza- jednak najlepszym kompromisem w tych starych bmkach jest nowoczesny silnik 2.8, ktory oprocz rewelacyjnej dynamiki mało pali. Niekupujcie tylko tych 1.6 i 1.8 bo to wolne i duzo pali , a 2.0 to ładnie brzmi za to pali tyle co 2.5 wiec tez nie ma sensu tego brac. Ogolnie teraz jestem na etapie poszukiwań A6ki C4 w 2.5 tdi albo e39 528 lub 523 innych niebiore pod uwage- bo wiadomo jak awaryjny jest tds i sporo spala jakbym miał wiecej kasy to bym brał E39 530d ... więc moze zaczekam nie wiem



A miałeś kiedyś TDSa że mówisz że jest awaryjny? No właśnie ... mój ojciec ma i nie zgadzam się z Tobą ...
  
 
a ja wierze kumplowi, ktory pracuje w serwisie BMW. a co powiedzial? diesla BMW sie nie kupuje.