Obniżenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
W jaki sposób, tanio, mozna obniżyc esperanze.
Widzialem, ze kilku klubowiczów ma bardzo fajnie obniżone esperka i może któryś coś by mi doradził
Ponoć można obniżyć za pomocą cybantów, ale nie wiem czy jest to dobre.
To link z allegro do takich cybantów: http://moto.allegro.pl/item354716318_sportowe_zawieszenie_zestaw_obnizajacy_tuning.html
  
 
Moim zdaniem lepiej byłoby ściąć sprężyny. Ja ogólnie chce podnieść samochód. Ciekawe co na temat tych cybantów inni Klubowicze ???
  
 
Cytat:
2008-04-27 10:35:33, kosiak1986 pisze:
Witam W jaki sposób, tanio, mozna obniżyc esperanze. Widzialem, ze kilku klubowiczów ma bardzo fajnie obniżone esperka i może któryś coś by mi doradził Ponoć można obniżyć za pomocą cybantów, ale nie wiem czy jest to dobre. To link z allegro do takich cybantów: http://moto.allegro.pl/item354716318_sportowe_zawieszenie_zestaw_obnizajacy_tuning.html



Nie da się obniżyć tak TANIO (widzę że najchętniej za przysłowiowe 10 zł ).. i bezpiecznie !....to kompletna sprzeczność

a te całe "cybanty"...to już kompletny debilizm !!
Matoła, który je propaguje skazał bym na dożywocie! za nakłanianie ludzi do samobójstwa (tudzież do morderstwa)..

Chcesz obniżyć...proszę bardzo...kup zestaw H&R..czy inny firmowy dedykowany , obniżający ...i już !

Ścinanie sprężyn to prymitywne rzemiosło rodem pana Wiesia z wiejskiej stodoły pod Pcimiem....wymyślone w czasach socjal skrajnego kryzysu, dla desperatów jeżdżących 126p, który z założenia i tak miał "zawieszenie" nie mające znaczenia trakcyjnego !



P.S. Ikarus..co do podwyższenia...amorki AL-KO...i ewent. (ale niekoniecznie) "wzmocnione" sprężyny ...i gotowe ( Heniu Hen-Bas może Ci b.precyzyjnie podać co i jak..

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2008-04-27 12:38:02 ]
  
 
Szukaj utwardzenia, a nie obniżenia...

Większość tych pięknych niskich "bolidów" dymam na seryjnym zawiasie...
  
 
Cytat:
2008-04-27 11:08:54, Ikarus260 pisze:
Moim zdaniem lepiej byłoby ściąć sprężyny. Ja ogólnie chce podnieść samochód. Ciekawe co na temat tych cybantów inni Klubowicze ???




Tylnych nie zetniesz, bo nie mają tej samej średnicy na całej długości. Co do podniesienia, to też chciałem to zrobić. przy wymianie sprężyn włożyłem jednak oryginały. Tył poszedł znacznie do góry, przód nieznacznie. dobrym pomysłem byłyby większe koła. Mi takie wyższe zawieszenie nie przeszkadza. komfort taki sam, tylko wyzej sie siedzi. może przy większych prędkościach gorzej będzie sie w zakrętach trzymał, ale ja przekraczam 100km/h bardzo rzadko

Pozdr.
  
 
obnizanie to kiepski pomysł jesli naprawde duzo jezdzisz po trasie czy w miescie-chyba ze samochód słuzyc ma głownie do lansowania-ale to nie ta marka
seryjne sprezyny i lepsiejsze amortyzatory to najlepszy wybór do espero moim zdaniem
  
 
Cytat:
Tylnych nie zetniesz, bo nie mają tej samej średnicy na całej długości. Co do podniesienia, to też chciałem to zrobić. przy wymianie sprężyn włożyłem jednak oryginały. Tył poszedł znacznie do góry, przód nieznacznie. dobrym pomysłem byłyby większe koła. Mi takie wyższe zawieszenie nie przeszkadza. komfort taki sam, tylko wyzej sie siedzi. może przy większych prędkościach gorzej będzie sie w zakrętach trzymał, ale ja przekraczam 100km/h bardzo rzadko

Pozdr.



Znaczy przód to ja mam wysoko tylko chodzi mi o tył. Bo nisko siedzi, a jak przyjdzie dziecko i żona z nim usiądzie z tyłu i jakies bagaże do bagażnika wepchnę to mi siądzie całkowicie...
Co do prędkości to sam też zazwyczaj 80/90 śmigam.

[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-04-27 13:23:32 ]
  
 
Cytat:
2008-04-27 13:22:16, Ikarus260 pisze:
"... chodzi mi o tył. Bo nisko siedzi, a jak przyjdzie dziecko i żona z nim usiądzie z tyłu i jakies bagaże do bagażnika wepchnę to mi siądzie całkowicie... "


Zrozumiałeś co napisałem ...czy muszę powtórzyć ?

No chyba że chcesz podnieść woza..metodą Kol. Kosiak-a, w takiej opcji proponuję drewniane kliny wbijane między zwoje sprężyn tylnych...będzie jeszcze taniej niż "obniżające cybanty"
  
 
Jak najbardziej zrozumiałem tylko odpowiadałem na inny post
  
 
A z jakiego samochodu podejdzie zawieszenie?? Słyszałem ze z Opla Astry A, ale nie wiem czy jest to prawda
  
 
Super cybanty... i super aukcja... jak orżnąć klienta wciskając mu cybanty dostępne za kilka zł w każdym sklepie wod-kan-gaz.
  
 
To nie cybanty a zaciski do lin stalowych i temu podobnych.
  
 
Cytat:
2008-04-27 13:13:24, pawel12356 pisze:
obnizanie to kiepski pomysł jesli naprawde duzo jezdzisz po trasie czy w miescie-chyba ze samochód słuzyc ma głownie do lansowania-ale to nie ta marka seryjne sprezyny i lepsiejsze amortyzatory to najlepszy wybór do espero moim zdaniem




ja dużo jeżdżę... obniżyłem sobie tylko przód..... wygląd się dużo poprawił, trakcja również trochę trzeba się jedynie nauczyć parkować tyłem do krawężnika ...

Założyłem amorki bilstein - gaz + springi H&R z vectry A

przed obniżeniem





po








  
 
Cytat:
2008-04-27 20:13:03, gafcio pisze:
To nie cybanty a zaciski do lin stalowych i temu podobnych.




dokładnie....



montaż tego czegoś to samobójstwo....
  
 
Cytat:
2008-04-27 20:31:38, Kolber7 pisze:
dokładnie.... montaż tego czegoś to samobójstwo....



eee tam po prostu urozmaicenie nudnej trasy, jak na zakręcie przy 120km/h taki cud techniki pęknie

jeszcze umiałbym zrozumieć osoby kupujące to za 5zł do malucha, ale obnizyć takim gó*** normalne auto... to ja już chyba wolałbym ciąć sprężyny

Pozdr
  
 
Tak czułem, ze te całe cybanty to troszke głupota, ale chciałem wiedzieć co Wy o tym sądzicie
A tak mniej więcej to ile Ci sie obniżył?? Miałem golfa II który wisiał nad ziemią 2cm i nie chce teraz przesadzic z obniżaniem


[ wiadomość edytowana przez: kosiak1986 dnia 2008-04-27 22:14:38 ]
  
 
Cytat:
2008-04-27 22:14:04, kosiak1986 pisze:
..Miałem golfa II który wisiał nad ziemią 2cm i nie chce teraz przesadzic z obniżaniem


To pierwsze wiele tłumaczy ....to drugie...hmm...może jednak będą z Ciebie ludzie ?


P.S. odwalcie się..gafcio i Koliber !....jak profi tjuner od beemwi napisał że to cybanty ...znaczy ...to somy cybanty.... i już !!...sie nie znata za grosz na obniżaniu aut..to sie nie odzywajta...
  
 
Ło matooo !!!
Na Wiki nic nie pisza ze to jest sprzet do tjuningowania, nawet a'la Pcim Dolny
Ja na czyms takim instalowalem talerz z satki hehe
Ale tak zerkam to Kolberowe Espero podejzanie nisko siedzi, pewnie po 4 cybanty na jedna fedre
  
 
Cytat:
2008-04-28 08:11:49, el_pashchaco pisze:
Ja na czyms takim instalowalem talerz z satki hehe



Napewno nie czymś takim. Takim tańszym instalowałeś za 2 czy 3 zł, a to z 6 zł kosztuje
  
 
Cytat:
2008-04-28 08:48:02, piotr_ek pisze:
Napewno nie czymś takim. Takim tańszym instalowałeś za 2 czy 3 zł, a to z 6 zł kosztuje


Nie wnikam, bylo w komplecie z talerzem