| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Cleber (S) LOB MODER Jeep WG Overland :-) Legnica | 2003-08-06 15:10:23 W Auto Świecie jest artykuł w którym rozwiano mity o wpływie liczby oktanów na wzrost mocy i momentu np. przy tankowani V-power 99+ , opierają się takze na opiniach "niezależnych" ośrodków badawczych. W sumie to potwierdzili moje przypuszczenia. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2003-08-06 15:34:04 Zrobilem kiedys test Fronterka na pb95 rozpedzilem samochod do 155 km /h (wiem ze to was nie dziwi ale maks tego auta to 160)
a na PB98 ten sam odcinek, kilka dni pozniej i przy tych samych warunkach (zadbalem o to a jakze) rozpedzielm samochod do 165. Wczesniej wyjzdzilem do cna 95 zatankowalem 98 troche pojezdzielm i 10 km wiecej. Nie wiem jak to sie ma do mocy itp itd ale to dla mnie fakt, ze na pb98 idzie mocniej/wiecej. Paliwo bylo z tej samej stacji. Warunki te same. |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2003-08-06 15:53:55 wzrost liczby oktanowej paliwa = zwiększenie przyspieszenia zapłonu = zwiększeniu mocy silnika...
można to zauważyć w aucie z LPG (lpg ~105 oktanów) podczas używania ATP (popularna nazwa wariator) komputera zapłonowego, w którym można zaprogramować przyspieszenie zapłonu od kilku do kilkunastu stopni w stosunku do orginalnych nastawień. Efekt jest widoczny. Autko lepiej chodzi z zapłon + 6 st. niż z wyłączonym ATP. Sądzę, iż z benzynką jest podobnie. Komputer "widzi" inny efekt spalania benzynki i zmienia "nastawy" zapłonu... Ciekawe, czy dobra teoria??? LPG, sprawdzone, działa jak opisałem. |
DrA eS ... | 2003-08-06 16:16:04 Rysiu!! Auto Swiat to poziom Pani Domu, Dobrych Rad... itp...
Nie sugeruj sie tym. Na V Power bryka idzie lepiej. I mi to wystarczy. |
Cleber (S) LOB MODER Jeep WG Overland :-) Legnica | 2003-08-06 17:11:55 I tu się z tobą Marcinie nie zgodzę.
Co to znaczy że na V-power lepiej idzie - chyba dlatego że jesteś o 200zł lżejszy. I leczysz wyrzuty sumienia "pseudo mocą" Nie wierze w magnetyzery , V-powery i inne gówna którymi karmią nas producenci. Jest zbyt wiele jest zmiennych by stwierdzić organoleptycznie o zmianach mocy itp. po zatankowaniu paliwa. Mam 7 samochodów tankuje je codziennie ,użytkuje i b.duzo przejechałem km , stwierzdzenie że na tym samym odcinku to samo auto spaliło mniej czy więcej paliwa nic nie znaczy. Ale oczywiście mogę błądzić to ludzka cecha I dalej tankuje V-power 95 ale ze względu na cenę i jakość. |
DrA eS ... | 2003-08-06 17:27:34
Nikt mnie nie zmusza zeby tankowac V-power. Tankuje, bo jezdzi mie sie na tej benzynie lepiej. Autko jest zwawsze, nie przydusza sie na niskich obrotach. A czy to sprawka wzrostu mocy przy wiekszej liczbie oktanow, wieczornych modlow, czy sil nieczystych to mnie nie interesuje. Roznica w cenie pelnego zbiornika miedzy 98 a V-power to ok 45zl... i jest to roznica ktora moge zaplacic nawet za cene tego, ze mi sie cos zdaje. Pozatym raczej nie przydazy mi sie wpadka z wlaniem jakiegos scierwa do baku. Co do magnetyzera - jedyny objaw ktory u mnie nastapil to silnik zaczal chodzic troszke ciszej. Nic innego. Spalanie bez zmian, moc bez odczuwalnych zmian. |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2003-08-07 02:12:58 I znów pozwolę sobie poględzić, jak to zawsze starsi panowie lubią Liczba oktanowa paliwa, jest to parametr określający odporność benzyn na spalanie stukowe. Określany jest na podstawie za przeproszeniem stosunku Prosto mówiąc oznacza to wrażliwość na przedwczesny zapłon mieszanki paliwowo powietrznej np od gorących elementów komory spalania, czyli zaworów wydechowych, bo ssące są chłodzone napływającą świeżą mieszanką, oraz ścianek głowicy. Dzięki wyższej LO można przyspieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu i nie będzie się słyszeć tzw "grania bolców" jak mawiali starzy kierowcy nie znający się na rzeczy albo "grania zaworów" jak mawiają młodsi też nie znający się na rzczy Odgłos ten pochodzi właśnie od stukowego spalania spowodowanego bądź przedwczesnym zapłonem regulowanym w silnikach z aparatem zapłonowym np lampą stroboskopową, lum oktanoselektorem, bądź oszukanym czyli o zbyt niskiej LO paliwe. Paliwo o wysokiej LO daje z pewnością cichszą pracę silnika, stabilniejsze obroty ( lepsze rozchodzenie się czoła fali płomienia) i zpewnością dzięki temu ma się wrażenia większej "sprężystości " silnika pod nogą i to odczuwa Dramar. Zgadzam się natomiast z Cleberem, że opowieści o mniejszym zużyciu, jest conajmniej mocno dyskusyjne. A co robić?, cóż radzę jak matka, rób jak uważasz |
disel Gliwice | 2003-08-07 17:33:24 RES niedawno dal jakies linki do raportu o stacjach benzynowych i wyczytalem tam cos takiego:
95 oktan--> temp spalania ok 700 * 88 oktan-->temp spalania ok 1000* 30 kkm na benzynie 88 oktan i silnik pozbierasz do woreczka tak tam pisalo sam nie wymyslilem i nie podpisze sie pod tym |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2003-08-07 19:58:55 Fajnie opisane. Polecam.
http://www.put.poznan.pl/~rafal/technika/etylina.html Marek |