| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2009-01-04 21:38:40 Witam mam 2-letni akumulator 50Ah i właśnie padł, mierzyłem mu napięcie i ma około 11.5V nic z niego nie wycieka. Czytałem ze trzeba uzupełnić wodą destylowaną wlewając ją w przez te koreczki od góry ale nie wiem ile tego lać bo jest tam jakiś płyn i nie mam pojęcia jak to naładować czy zakręcać koreczki czy pozostawić otwarte, wiem jedynie że trzeba ładować prądem 2-3A do około 14,5V |
bep Sympatyk FEFK Civic/Fiesta Łańcut | 2009-01-04 21:43:46 Dolewasz wody az zakryje płytki które są widoczne przez oczka, mozesz potem zakręcic koreczki bo aku ma kanaliki przez które "odchodzą" opary. Rób to w miarę bezpiecznie, nie pozostawiaj bez nadzoru na dłuzszy czas.
Ps. aku padł przez mróz? mój ma 7 lat i jakoś mu sie nie myśli wysiadać
[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2009-01-04 21:44:33 ] |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2009-01-04 21:47:46 no właśnie jestem zdziwiony że padł bo jest dzisiaj 0 stopni a palił nawet przy -12 w tym roku ale od jakiś 2 tygodni miał problemy z odpalaniem choć palił od pierwszego razu tylko tak ze 3 razy musiał zakręcić
|
natan303 Escort Kombi Diesel Żurawnica-25km od Zamościa | 2009-01-04 21:53:15 Wody destylowanej dolej tak, by przykrywała płytki ok.1 cm.
Korków lepiej nie wkręcaj(chyba,że bedziesz ładował go w domu-będą unosiły się szkodliwe opary-to wkręć). Po ok.15 minutach ładowania sprawdź, czy pracują wszystkie cele(czy się w środku gotuje elektrolit), jeśli któraś stoi to już po baterii. Ładuj 12h prądem 5A. Po takim zabiegu jeszcze długo pochodzi. |
bep Sympatyk FEFK Civic/Fiesta Łańcut | 2009-01-04 21:54:24 Jak naładujesz, włóż do auta, po podpięciu sprawdź miernikiem upływ prądu, jeśli nie masz miernika to pożycz, jeśli nie wiesz jakie ma być napięcie, to poszukaj Jest kilka opcji, co może zżerać Ci prąd(m.in alternator może być walnięty więc po odpaleniu silnika tez sprawdz wartości *V, jak nie wiesz jakie mają być... to poszukaj
[ wiadomość edytowana przez: bep dnia 2009-01-04 21:55:33 ] |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-01-04 22:02:15 Ładujesz go na maxa ,następnie wylewasz stary elektrolit i wlewasz nowy ...mi kiedyś w maluchu pomogło . |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2009-01-04 22:07:12 |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2009-01-04 22:14:03 |
karol2211 Sympatyk FEFK Corolla 1,8 Hybrid inowrocław | 2009-01-04 22:24:23 Ładowanie, ładowanie, ładowanie a jeśli nie osiągnie gęstości elektrolitu 1,28 g/cm to pozostaje odsiarczanie albo sklep. Odsiarczanie- odkręcamy koreczki, wylewamy elektrolit, napełniamy wodą destylowaną ruszamy na boczki i wylewamy. Manewr z wodą destylowaną powtarzamy a jeśli będzie wypływał z wodą brud płuczemy aż do skutku. Następnie zalany wodą destylowaną podpinamy pod prostownik i ładujemy prądem 0,5A do momentu aż gęstość wody zacznie wzrastać. Następnie wylewamy wodę zalewamy elektrolitem i ładujemy prądem 5A do momentu intensywnego wrzenia, później wyłączyć na godzinę i ponownie podłączyć, ładować prądem 2,5A do momentu uzyskania 1,28g/cm. Musi grać. To jest jedyny ratunek. Pozdrawiam. |
karol2211 Sympatyk FEFK Corolla 1,8 Hybrid inowrocław | 2009-01-04 22:41:05 Kolego Blazey to jest najskuteczniejsza szansa odratowania akumulatora faktem jest że zmniejsza sie tym jego pojemność ale on pytał jak można uratować akumulator a to jak sam wiesz może mu pomóc. No ale najważniejsze jest to czy to jest akum. porządnej firmy czy z supermarketu? |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2009-01-04 23:21:53
Ja robiłem taką renimację w essim......... szkoda czasu......... jak masz zasiarczone płyty albo kilkanaście razy siadł ci aku do 0 to radzę isc po nowy........... |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2009-01-05 09:22:42 Blazey
a czym zmierzyć gęstośc? |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2009-01-05 10:27:57 dzięki za wszystkie rady, za pare godzin będe mieć prostownik i zobaczymy co sie stanie, lecz nie napisałem o jednej rzeczy ,w lato zaczęły mi sie robić takie białe granulki na klemach zwłaszcza na dodatnim, wyglądało to jak pasta do zębów , no to wyczyściłem klemy i przewody poczym nasmarowałem smarem żeby nie robiło sie to ponownie i mocno skręciłem tak jak było wcześniej i tu moje pytanie czy ten smar mógł mieć wpływ na szybsze wyładowanie sie akum. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-01-05 11:44:04 Gęstość elektrolitu mierzy się specjalnym przyrządem - areometrem:
NAJTAŃSZY A te białe naloty na klemie to wpływ działania kwasu i atmosfery na ołów. Należy to wyczyścić, założyć klemy i zasmarować. Najlepiej wazeliną techniczną. Chodzi o odcięcie dostępu powietrza do łatwo utleniającego się ołowiu. PS. Mało kto wie, ze klem nie należy czyścić papierem ściernym, a już zupełnie nie szczotką drucianą. Narzędzia te pozostawiają głębokie rysy w miękkim ołowiu, które to są zalążkami korozji - taka ciekawostka z jakiejś mądrej książki... |
czyczu Sympatyk FEFK Escort MKVII 5D Przemyśl | 2009-01-05 11:54:18
Miałem podobny problem Zresztą opisany na forum, z tym że nie do końca
Padł mi rozrudsznik, ok, naprawiony
Ale autko paliło mi tylko na popych z rana, później już normalnie z kluczyka - diagnoza - padnięty aku......ale No własnie, aku także sprawny, stwierdzone po ładowaniu
Dzisiaj rano już miałem tego dość i pojechałem do elektryka i mówię że nie mogę zapalić Podłączył jakieś dziadostwo do aku i mówi do mnie że ma 5,5V Ja do niego że to nie możliwe Mój miernik wskazuje z rana ponad 12,5V
A Pan na to tak - "ale nie pod obciążeniem " Mnie wcieło
Trudno, przed chwilą wsadziłem Centrę 50Ah za 220zł, przerobiłem klemy na okrągłe i jak ręką odjął
Polecam zrobić to samo |
DZWILU88 MKVI TYCHY | 2009-01-05 14:19:16 WŁAŚNIE ZNALAZŁEM POTENCJALNEGO WINOWAJCE akumulator się ładuje i zobaczymy czy jutro rano odpali jak pojadć do roboty ), a wyżej wspomniany winowajca to przewód od oświetlenia bagażnika po prostu stopił się i przylepił do tapicerki "_} bo dałem troszeczke mocniejszą żarówkę (40W)w lato ale już jest wiązka wymieniona i powinno być git
![]() "> |