Pali się CHECK pomocy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam następujący problem założyłem sekwencje do swojej Astry II z silnikiem 1.8 16V Z18XE 125km. Instalacja sterownik kme diego, reduktor kme silver, wtryskiwacze planijet po założeniu zaczoł palić mi sie check gazownik powiedział że ople tak maja, na początku zapalał sie i gasł teraz pali sie już cały czas i na lpg i na pb pojechałem na kompa i podpieli autko i wykazało błąd czujnika spalania stukowego skasowali go i na drugi dzień check znów sie zapalił znów pojechałe na kompa i wykazało błąd zbyt bogata mieszanka jaka jest przyczyna i jak usunąć świecącego sie checka? Z góry dzię kuje za wszystkie odpowiedzi.
  
 
check pali się bo gaz jest źle skonfigurowany i w wyniku samoadaptacji sterownik benzynowy źle pracuje bo się dostosował do gazu.
Trzeba zresetowac sterownik beny (odłącz na 30 minut od akumulatora) i prawidłow ustawić sterownik gazowy , oczywiście nie na biegu jałowym ale w czasie jazdy , połsugując się wskazaniami sondy lambda.
KME to dość marna instalacja a gazownik , któy mówi że tak byc musi jest druciarzem
  
 
hydrol ale to chyba gazownik jest mierny a nie instalacja. i to jeszcze w tym autku
  
 
Znaczy mam odłączyć akumulator na 30 min żeby się komp zresetował czy mam odłączyć jakoś kompa od zasilania bo nie wiem? I w jaki sposób gazownik w czasie jazdy na podstawie wskazan sondy lambda ma ustawić instalacje?
  
 
Cytat:
2009-01-08 17:24:05, fafik78jk pisze:
Znaczy mam odłączyć akumulator na 30 min żeby się komp zresetował czy mam odłączyć jakoś kompa od zasilania bo nie wiem? I w jaki sposób gazownik w czasie jazdy na podstawie wskazan sondy lambda ma ustawić instalacje?


Ponieważ zapala się check engine to znaczy że ecu jest w stanie awaryjnym , należy zdjąć klemę z akumulatora . Jeśli gazownik nie wie jak się ustawia sterownik w czasie jazdy to mój post nic mu nie pomoże . Sonda lambda powinna pracowac identycznie na benzynie i na gazie. Należy jechać z mozliwie stałym czasem wtrysku i tak ustawiać parametry pracy tego punktu aby sonda pracoiwała prawidłowo. Czynności te powtórzyć dla 3-4 innych czasów wtrysku otrzymując w tem sposób prawidłowy model pracy na gazie. Konfiguracja na biegu jałowym rzadko prowadzi do zadowowalających efektów a zawsze jest dośc dalego od możłiwego do uzyskania optimum.
Zaplenie check może też byc spowodowane uszkodzeniem lub wadą reduktora - nic nie można powiedziec bez przyłączenia komputera ( interfejs) o obserwacji ciśnienia gazu, czasów wtrysku i oczywiście zachowania sondy lambda.