MotoNews.pl
  

ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziś jadąc zaświecił się ABS. Stanąłem wyłączyłem esperaka i znów zapaliłem po czym zgasła i do prędkości 80 nie zapaliła się, a później znów się zapaliła. Więc myślę sobie tak jeśli nie zapala się do 80 więc sygnał dostaje. Ale co dalej??? Macie jakieś pomysły?
  
 
Jeżeli abs działa poprawnie przy niskich prędkościach to prawdopodobnie sam w sobie jest sprawny. Przyczyną zapalania się kontrolki przy wyższych prędkościach jest spowodowane najprawdopodobniej podawanie różnych napięć z czujników abs spowodowane różnymi prędkościami kątowymi kół czyli np. w jednym z kół jest za niskie ciśnienie lub zbyt duża różnica głębokości bieżników pomiędzy kołami, wówczas obwód takiego koła jest mniejszy i szybciej musi się toczyć by ‘’dorównać „ innym. Przy małych prędkościach różnica napięć z czujnikach może mieścic się w tolerancji i układ nie sygnalizuje błedu. Inną przyczyną może być poluzowanie się jednego z czujników ,a więc dystans jego od pierścienia zębatego ABS jest zmieniony i wówczas też może się indukować inne napięcie. Na początek sprawdził bym ogumienie i ciśnienie w oponach oraz ułożenie czujników abs –koszt weryfikacji 0zł. Jeśli to nie jest przyczyną to nic więcej Ci niestety nie poradzę
  
 
Jeśli wskazówki kolegi rafadab nie pomogą ,w dalszej kolejności sprawdzić przewody czujników pod kątem ciągłości, przy pracy zawieszenia. A jako ciekawy przypadek: podobne objawy pojawiają się jeśli ktoś wcześniej sprawdzał złącze sterownika ABS i rozchylił złącza konektorowe we wtyczce wiązki. Styki nie kontaktują podczas jazdy po nierównościach. Brak odpowiedniego docisku.
  
 
po ogólnym sprawdzeniu i poruszaniu kablami i wtyczkami przy czujnikach problem zniknął. Przy okazji zostało wyregulowane ciśnienie w oponach. Za odpowiedzi dziękuję