Problem z paskiem i czasami obrotomierzem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich.
mam problem z eskotrem VII diesel. piszczal mi w nim pasek klnowy i go wymieniłem. chcwile było spokoju a teraz znowu piszczy i czasem nie reaguje obrotomierz (czasem zostaje po ruszeniu na ok800-900rpm , czasem stoi na ok 400rpm. gdy stoi auto to nie piszczy, a jak sie ruszy to piszczy i przestje piszczeć a obrotomierz wskazuje normale obroty) pasek jest nowy i według mnie jest problem z alternatorem (wiem ze sygnał do obr jest z alt.) i moje przypuszczenia padają na łożyska (chyba sie zacierają i blokują alternator, ...). ile kosztują łożyska do alt do dieselka i czy trudna jest wymiana?? co innego mogłośie zepsuć?
  
 
Witam
Ostatnio też przerabiałem podobny temacik u siebie z tym, że u mnie obrotek bierze sygnał z cewki więc tylko pisk było słychać i tylko na zimnym silniku a powodem był oczywiście alternator - założyłem zapasowy i po sprawie a teraz w wolnej chwili zabiorę się za regeneracje tego co mam. Jesli chodzi o same łożyska to można się zmieścić w 20zł ale ja wolę zapłacić więcej i kupić powiedzmy łożyska SKF albo Timken i mam spokój na długi czas. Jak pozmieniasz łożyska to zwróć uwagę na naciąg paska alternatora bo zbyt naciągnięty pasek spowoduje szybsze zużycie łożyska.
Pozdrawiam
  
 
Tylko zacierające się łożyska w alternatorze słychać. Jest to szum lub huk lub pisk zależny od obrotów silnika. Pasek masz nowy, więc pewnie dobrze naciągnięty, więc nie powinien piszczeć. Chyba, że to jakiś tani zamiennik, to wtedy wszystko możliwe. Piszczenie paska może też spowodować wytarte koło pasowe.