[126] Fiat 126p - kilka istotnych pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam koledzy ! Posiadam maluszka Fl rocznik 92 z przebiegiem 30.000 km. Jestem w trakcie przygotowania go do kjsów, jednak nie chcę ingerować zbyt mocno w silnik. Mam w warsztacie uszykowane do montażu Bredę, lekkie koło 2,7 kg, strumienicę, świece brisk premium, alu koło alternatora 15 cm średnicy, turbinkę Kowalskiego. Na razie na tyle. Doradźcie mi proszę w kilku kwestiach :

1. Jak zrobić zatyczkę do bredy, żeby go trochę wyciszyć jak będzie potrzeba. Breda michael. Słyszałem, że można włożyć kilka drucianych myjek, zaślepić śrubą żeby ich nie wydmuchało i będzie git ? Poza tym nie mam jeszcze elementu łączącego bredę z blokiem. Można kupić gdzieś gotowy, jeśli nie to posiada ktoś dokładne wymiary. I czy zrobic to z aluminium czy stali ?

2. Chciałbym autko i skrzynię zalać najlepszym możliwym olejem. Nie wiem jaki wybrać zakładając, że auto ma tylko 30 tyś przebiegu i będzie używane głównie do testów i na kjsy ?


3. co tak naprawdę daje lżejsze koło alternatora, bo zakupiłem takie, ale jakie są jego faktyczne pozytywy to nie wiem ?

4. Czy w tej kombinacji co planuję turbinka Kowalskiego może zostać zamontowana ?

5. Czy jest sens zastosowania innego filtra paliwa, czy nie ma różnicy..

Dziękuję za odpowiedź, prawdopodobnie większość tematów była już poruszana. Jakbyście mogli to prześlijcie linki. Wielkie dzięki, pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2009-02-15 21:35:29 ]
  
 
ad 1. zatyczke robisz ze sruby poziomej, za nia wsadzona zagieta blaszka z dwoma otworami, , myjki nicnie daja
ad 2. olej 10w-60 polsyntetyk
ad 3. nie lzejsze tylko wieksze, w tym wypadku chyba 1:1, daje mniejsze obroty alternatora i wiatraka a co za tym idzie mniejsze prawdopodobienstwo rozpadniecia lozysk alternatora i lepsze chlodzenie przy jezdzie na wyzszych obrotach
ad 4. turbinka kowalskiego to pic
ad 5. filtr paliwa najnormalniejszy filtron przelotowy, nic ci nie da inny filtr

p.s. a te swiece to ile KM dadza?
  
 
Dzięki wielkie za odpowiedź. Nie wiem ile świece dadzą ale kombinuję, a takie polecają w książkach Aleksandra Sowy.
  
 
wstaw lepiej iskry 100 o obnizonej ciepłocie, lepszy efekt myśle będzie
  
 
ok. Dzięki za pomoc, a masz może zdjęcie tej zatyczki do bredy ?

Cały czas kombinuję jak tą bredę dokręcić do bloku
  
 
Popytaj w sklepach tuningowych, na allegro czasem sie pojawiają. A jak będziesz robić samemu to tylko z aluminium.
  
 
czemu tylko z alu ??
  
 
bo to jest wielki kawal metalu a aluminium jest sporo lzejsze

-----------------
W aucie rajdowym przemierzam trasę,
Czuję jak pęd już w fotel mnie wbił,
I tylko tego się boję czasem,
że silnikowi nie starczy sił.
  
 
A macie może schemat razem z wymiarami do tej bredy, albo najlepiej drugą w zapasie na sprzedaż, bo na allegro nie ma
  
 
zatyczkę robi się w prosty sposób: wycinasz z blachy metalowej przód zatyczki, cos na kształt uszczelki pomiędzy kolektor i głowicę. oczywiście w takim rozmiarze zeby zakryła brede. po bokach bredy przyspawujesz nakrętki m8. nakretki musisz tak przyspawac, zeby dało się do nich srubami przykrecic ta blaszke ktore wyciales. otwór srodkowy w blasze, o okreslonej srednicy zatykasz rurą o tej samej srednicy, dlug około 5 cm i zaslepionej z tylu. rure ta nawiercasz cala masa malych otworów. finalnie otrzymujesz cos na kształt rozpreznika z tlumika. jak jest przykrecony, to spaliny przelatuja przez te male dziurki i wylatuja na zewnatrz. Nie wiem czy ci to dobrze wytlumaczylem...olej zalej zwykly polsyntetyk, bo jak masz seryjny i zalejesz nie wiadomo co to i tak zacznie zaraz rzygac...nie wiem czy takie lekkie kolo do seryjnego silnika na kjs ci nie narobi wiecej zla, bo do kajtka to by ci sie przydal motor z momentem, a odciazajac kolo w seryjnym silniku go momentu pozbawiasz...
  
 
co do bredy, mozesz pokombinowac cos na wzor tej:
STRUMIENICA NADDZWIEKOWA
  
 
[quote]
2009-01-29 21:17:48, 3zeR_MDS pisze:
ad 3. nie lzejsze tylko wieksze, w tym wypadku chyba 1:1, daje mniejsze obroty alternatora i wiatraka a co za tym idzie mniejsze prawdopodobienstwo rozpadniecia lozysk alternatora i lepsze chlodzenie przy jezdzie na wyzszych obrotach
[quote] z tym fryzjer sie nie zgodze, bo przez zmniejszene obrotów dmuchawy tylko pogarszasz chłodzenie, nie polepszasz
  
 
Cytat:
z tym fryzjer sie nie zgodze, bo przez zmniejszene obrotów dmuchawy tylko pogarszasz chłodzenie, nie polepszasz



i co teraz....


Wszystkie mocne 650 powrocą do malego kola pasowego
  
 
Cytat:
2009-01-30 15:48:33, cb_marcin pisze:
[quote] 2009-01-29 21:17:48, 3zeR_MDS pisze: ad 3. nie lzejsze tylko wieksze, w tym wypadku chyba 1:1, daje mniejsze obroty alternatora i wiatraka a co za tym idzie mniejsze prawdopodobienstwo rozpadniecia lozysk alternatora i lepsze chlodzenie przy jezdzie na wyzszych obrotach [quote] z tym fryzjer sie nie zgodze, bo przez zmniejszene obrotów dmuchawy tylko pogarszasz chłodzenie, nie polepszasz



CB radio idź stąd
  
 
Cytat:
2009-01-30 15:48:33, cb_marcin pisze:
z tym fryzjer sie nie zgodze, bo przez zmniejszene obrotów dmuchawy tylko pogarszasz chłodzenie, nie polepszasz


To radze poczytac tu i uwdzie - np to forum to zobaczysz czemu jestes w bledzie
  
 
I przewrócił Cb moje 8 lat ścigania do góry nogami
  
 
no tak...cały mój świat runął...
kształt wentylatora i jego wielkość jest projektowana tak, by był najbardziej efektywny w pewnym zakresie obrotów, powyżej tego zakresu wentylator tylko mieli powietrze, nie dmucha, po to się zmienia przełożenie przekładni pasowej, żeby przy wyższych obrotach silnika (tak, tak do sportu silniki kręcą się wyżej) mieć taką samą wydajność wentylatora jak w serii i pełne chłodzenie...
  
 
Cytat:
1. Jak zrobić zatyczkę do bredy, żeby go trochę wyciszyć jak będzie potrzeba. Breda michael. Słyszałem, że można włożyć kilka drucianych myjek, zaślepić śrubą żeby ich nie wydmuchało i będzie git ?



Ja mam to tak:

Breda z dwoma otworami:


Zatyczka z dwoma dospawanymi podkładkami:


Zatyczka zkręcona z bredą za pomocą śruby:


Wycisza na tyle , że sąsiedzi przestali dzwonić po policję

  
 
Koledzy jeszcze jedno pytanie.
Słyszałem, ze koniecznym jest wycięcie kawałka belki, bo breda po zamontowaniu może być na jej wysokości albo minimalnie niżej.
Problem jest tylko w tym, że bredy nie mam jeszcze zamontowanej a silnik już jest wyciągnięty, bo autko idzie do lakiernika i nie mogę tego sam spasować. Moglibyście podać mi wymiar ile wyciąc tej belki i w jakim miejscu ( najlepiej odległość od końca belki po prawej stronie przy łączeniu z prawym błotnikiem ).
I jeszcze jedno. Jadę zawieźć łyżwy do chromowania i zastanawia mnie czy jak założę później bredę czy ich za bardzo nie osmoli. Jakie są Wasze doświadczenia. Dzięki za odpowiedź
  
 
a nie prosciej wziac przykrecic brede do kolanek, przylozyc belke do mocowania silnika i wymierzyc pozadnie?
poza tym kazda breda jest inna i to co u jednych wystarczalo u innych nie musi