Problem z mostem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam . mam problem z mostem w 2107 1500. mianowicie występuje spory lus wałka do którego mocuje się wał napędowy (chodzi na boki). czy któś z was sznownych kolegów ma jakieś doświadczenie w tym temacie. Chodzi mi głównie o to czy da sie to wyregulować nie robierając mostu- bo tego robić własnym zakresie się nie podejmuję a naprawa w warsztacie jest chyba nieopłacalna. Czy może wystarczy dokręcić "na hama" nakrętkę która przykręca tę (piastę do której przykręca sie wał) - nie znam tu fachowych określeń. Pomocy!!
  
 
pewnie masz łozyska wyruchane na wałku w moście

zdejmij sobie most i go rozbierz , naprawdę możesz to zrobić pod domem w kilka godzin i bedziesz wiedział co jest nie tak
  
 
Wyjecie mechanizmu roznicowego(glowki mostu) nie jest tak skompikowane w sumie. Nalezy wyjac polosie(pod bebnem 4ry sruby), a nastepnie odkrecic glowke i wyjac - wczesniej odpinajac wal.

Nie spotkalem sie osobiscie z takim luzem jak opisujesz- ale wydaje mi sie ze przyczyna moga byc luzne krzyzaki a przede wszystkim podpora(lozysko podporowe) walu ktora moze wisiec(lezec?).
Moglo dojsc ze starosci-zurzycia, badz tez poprzez obnizenie/podwyzszenie nadwozia samochodu zbyt duze.
Lepiej wymienic to odrazu - poki porozkrecane.

Byc moze jest tak jak pisze poprzednik - ze to lozysko. Nie wiem
jak sie je wymienia, ale jesli trzeba rozpruc mechanizm do tego - to ja bym sie za to nie bral bez czujnikow, i mechanikowi - ktory nie ma czujnikow zegarowych do ustawiania tego - nie dawal.

Mysle ze najsensowniej bedzie poszukac glowki samej(mechanizmu roznicowego kompletnego)
  
 
Przykręcenie nakrętki (i to napewno nie na chama) pomogłoby tylko w jednym, gdy przyczyną jest jej odkręcenie/poluzowanie.
Prawdopodobnie masz zużyte łożyska, jak pisze Rafał, więc nalezałoby je wymienić i przekładnie wyregulować.