Przekładka silnika w MK6 ( z 1.4 8v CFI na 1.8 16v EFI )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, jestem ,,świeży,, na forum dlatego chciałbym się ze wszystkimi przywitać. Mam pytanie jak w temacie: czy możliwa jest zamiana silnika z 1.4 8v CFI na 1.8 16v EFI bez przerabiania łap od silnika? czy te silniki (1.8 16v EFI) często ulegają awariom i czy często zdarzają się problemy z ich osprzętem?

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-03-06 18:24:03 ]
  
 
co do trwalosci 1,8 16v EFI to jezdze nim czwarty dzien i sie jeszcze nic nie zepsulo to sa chyba trwale
  
 
Cytat:
2009-03-06 18:28:45, artiko pisze:
co do trwalosci 1,8 16v EFI to jezdze nim czwarty dzien i sie jeszcze nic nie zepsulo to sa chyba trwale



Dobre

A silnik masz przełożony, czy takiego essiego już kupiłeś?
  
 
kazdy 16 v jest dobrym silnikiem w fordzie jeśli nie jest zajechany i wymęczony... a z osprzętem nie jest źle... jak z każdym
  
 
Wszystko pasuje plug&play, nic n ie trzeba przerabiac.
  
 
Cytat:
2009-03-06 18:38:12, essi1616v pisze:
kazdy 16 v jest dobrym silnikiem w fordzie jeśli nie jest zajechany i wymęczony... a z osprzętem nie jest źle... jak z każdym



Właśnie tego się obawiam, że raczej ciężko znaleźć nie wymęczone 1.8 16v...

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-03-06 18:43:23 ]
  
 
kolego szukaj z mk 7 bo to są te same silniki poza małymi zmianami(plastikowy kolektor i rozruch z tyłu silnika)
  
 
Tylko pamietaj o imo
  
 
Kup sobie RQB czyli 130KM to skrzyni nie bedziesz musial zmieniac i imobilajzera nie bedzie i bedzie najmocniejszy ze wszystkich 1,8. Od 92 roku byly chyba.


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2009-03-06 18:59:54 ]
  
 
Cytat:
2009-03-06 18:57:30, Seba pisze:
Kup sobie RQB czyli 130KM to skrzyni nie bedziesz musial zmieniac i imobilajzera nie bedzie i bedzie najmocniejszy ze wszystkich 1,8. Od 92 roku byly chyba. [ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2009-03-06 18:59:54 ]



Właśnie o RQB myślę...
a do tego 115KM nie ,,spasi,, skrzynia z 1.4?

[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-03-06 19:07:16 ]
  
 
A czemu ma nie spasic, 1.4 ma tylko pierwsze 3 biegi krótsze od silnikow 1.6 i 1.6 16V,1.8 16V 105 i 115KM, wygładem te same skrzynie
RQB 130KM posiada juz MTX75 i RS2000 tez posiada ta sama skrzynie MTX.
  
 
Cytat:
2009-03-06 19:36:54, Magik123 pisze:
A czemu ma nie spasic, 1.4 ma tylko pierwsze 3 biegi krótsze od silnikow 1.6 i 1.6 16V,1.8 16V 105 i 115KM, wygładem te same skrzynie RQB 130KM posiada juz MTX75 i RS2000 tez posiada ta sama skrzynie MTX.



Chodzi wlasnie o to,ze prawdopodobnie w tym 1,4 skrzynka ma otwor na rozrusznik z przodu ,a 115ka ma chyba tylko z tylu ...
Dlatego malym kosztem mozna wsadzic RQB na zwyklej skrzyni i smigac
  
 
Czyli muszę RQB szukać...
  
 
Seba, z tego co wiem to ZTETC z plastikowym kolektorem 1.6 i 1.8 115KM były juz tylko z rozrusznikiem z tyłu, ale oba chyba jakos weszły w podobnym czasie do produkcji.
Wszystkie wczesniejsze silniki maja rozruch z przodu.
  
 
No wlasnie wiec RQB lub RS
  
 
Cytat:
2009-03-06 20:05:11, Seba pisze:
No wlasnie wiec RQB lub RS



Tylko RQB jest chyba dużo trudniej znaleźć niż te szesnastki 115 konne (ale brak konieczności zmiany skrzyni jest wielkim argumentem przemawiającym za tym silnikiem)