Skrzynia biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z 5 biegiem bardzo ciezko sie włancza a jak sie uda to nie moge go wyłaczyc oraz jest jeszcze jeden problem tym razem ze sprzegłem bardzo nisko bierze a była wymieniona tarcz oraz docisk i łozysko i nic nie daje po przejechaniu np. 100km nie moge właczyc wstecznego strasznie zgrzyta . Prosze o porade .pozdrawiam
  
 
Mi tez zgrzytał przy wrzucaniu wstecznego, i ciężko wchodziła jedynka. sprzeglo tez brało bardzo nisko. Wymieniłem kompletne sprzegło i nic nie pomogło. Dalej bierze nisko i są problemy z biegami. Moze to byc cos ze skrzynią.

Pozdrawiam
Robert
  
 
A łapę sprzęgła wymieniliście?? ,bo może być już przekręcona
  
 
Typowy objaw dla zużytego sprzęgła to WYSOKIE "BRANIE"....więc debil który Wam doradził wymianę kompletu z powodu tego że nisko bierze...powinien zmienić zawód...na wróżkę !


ooo...Jacek Rabbit dobrze radzi !!

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2007-06-07 22:39:06 ]
  
 
Też nie widzę logiki jeśli chodzi o wymianę sprzęgła.
  
 
Cytat:
2007-06-07 22:15:33, slawek1973 pisze:
z jest jeszcze jeden problem tym razem ze sprzegłem bardzo nisko bierze a była wymieniona tarcz oraz docisk i łozysko i nic nie daje


Panowie dla mnie to on tu napisał ze po wymianie nisko bierze i to jest prawidłowe a BOGDAN chyba zle zrozumiałes tekst bo nikt tu nie pisze ze sprzęgło było wymieniane z powodu wyskokiego brania. Zastanów się moze jeszcze nad wysprzeglikiem jak mi zgrzytało na wstecznym i ciezko biegi wchodziły to własnie była jego wina,a łapę i wydełki to przy okazji rozbierania skrzyni mozna było wymienić koszt nie duzo a miał bys to juz z głowy.
  
 
Jest sposób na DORAŹNĄ (!!!) naprawę.Wysprzęglik jest przykręcony do blaszanego wspornika,a ten wspornik na 2,czy 3 śruby do silnika.Należy między wspornik,a silnik podłożyć podkładki,tak żeby odsunąć wspornik jakieś 2 mm od silnika.Działa to genialnie do czasu wymiany łapy.Bo jeżeli łapa już puściła,to jest to kwestia krótkiego czasu aż pęknie zupełnie.
  
 
Cytat:
2007-06-07 22:51:14, adasko_21 pisze:
..BOGDAN chyba zle zrozumiałes tekst bo nikt tu nie pisze ze sprzęgło było wymieniane z powodu wyskokiego brania...



A gdzie ja niby napisałem że sprzęgło było wymienianie z powodu wysokiego brania ?? (podkreśliłem tylko że objawy zużycia są akurat skrajnie odmienne niż ktoś Kolegom zasugerował!)

a jeśli nawet źle zrozumiałem...to jak ktoś pisze ...
Cytat:
2007-06-07 22:25:10, robertkaluza pisze:
..sprzeglo tez brało bardzo nisko. Wymieniłem kompletne sprzegło i nic nie pomogło. Dalej bierze nisko ...



dla mnie znaczy że jakiś palant doradził wymianę sprzęgła .. mimo, że brało nisko bo ..brało nisko...i to niby miało być przyczyną złego wysprzęglania i kłopotów z biegami ??!
  
 
Moje 5 groszy:
Miałem podobne objawy - ciężko mi wchodziły 1, 3, 5, R - czyli biegi wkleszczane do przodu...

Przez przypadek (...) zauważyłem mocno oberwaną ..tą ostatnią poduszkę mocowania silnika. Po jej wymianie cały silnik ze skrzynią poszły wyraźnie wyżej !!! i o dziwo problem w/w biegów został rozwiązany.
Co do sprzęgła to u mnie "od zawsze" brało i bierze nmiej więcej w połowie.
Nie wiem czy komuś to pomoże, ale u mnie tak było.

I jeszcze zdjąłem tą ozdobną "skórkę" przy dźwigni zmiany biegów i przesmarowałem (olejem wymieszanym z towotem) elementy na tych "przegubach" ...czy jak to tam nazwać, oraz suwak główny wchodzący "do komory silnika".
Od tego czasu biegi zaczęły wchdzić ...jak w masło

[ wiadomość edytowana przez: nawigator5 dnia 2007-06-08 07:34:43 ]
  
 
Jak nisko bierze to wyregulujcie sobie wysokość brania na popychaczu
przy pedale sprzęgła.
  
 
Dziś moje espero było u mechanika . Została postawiona diagnoza ze musze wymienic wysprzeglik oraz pompke sprzegła poniewaz puszczaja płyn i to jest powodem ze sprzegło nisko bierze , tragedia jest jak płyn jest goracy to wtedy spada cisnienie płynu w układzie , dodam ze nie sa widoczne nieszczelnosci w układzie gołym okiem nie wypływa płyn na zewnatrz . Odnosnie biegów problem jak na razie usuniety został poprzez skrecenie pajaczka zmiany biegow .
  
 
Cytat:
2007-06-08 23:27:15, slawek1973 pisze:
Dziś moje espero było u mechanika . Została postawiona diagnoza ze musze wymienic wysprzeglik oraz pompke sprzegła poniewaz puszczaja płyn i to jest powodem ze sprzegło nisko bierze , tragedia jest jak płyn jest goracy to wtedy spada cisnienie płynu w układzie , dodam ze nie sa widoczne nieszczelnosci w układzie gołym okiem nie wypływa płyn na zewnatrz . Odnosnie biegów problem jak na razie usuniety został poprzez skrecenie pajaczka zmiany biegow .


A niby od czego ten płyn jest gorący

A nawet jakby płyn był gorący to by wzrastało ciśnienie w układzie.

A bym na początek odpowietrzył układ a jak to nie pomoże to inny mechanik znający się na rzeczy.
  
 
w sumie tak ze to nie jest przeciez układ hamulcowy , ale fakt jest je leci płyn i sie zapowoetrza układ.
  
 
U mnie było podobnie, nie wchodziła wogóle 5, tzn wchodziła na siłę, auto było w serwisie DAEWOO no i tam grzeczni panowie stweirdzili ze "ten typ tak ma" (oczwiscie za tak pogada diagnoze odpowiednio skasowali). Niedawno wymieniłem poduszke trzmajaca silni, ta powiedzu nogami pasazera i kierowcy i jest duzo lepiej, wystarczy dobrze docisnąć sprzeglo i 5 wchodzi o niebo lepiej
Pozdrawiam