Problem z cisnieniem oleju.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy od czasu do czasu na dluzsza badz krotsza chwilke zapali mi sie kontrolka press.Czy to normalne?Chce nadmienic ze mam silnik po kapitalnym remoncie wymiennilem m.inn. pompe oleju na nowa oleju wlalem ponad stan max. nie wymienilem tylko odmy wrzucilem stara czy ona moze byc problemem?Czy jestem juz przewrazliwiony?Prosze o pomoc jakas rade dziekuje
  
 
Może zacznij od czujnika. Jeżeli wszytsko zrobiłeś dobrze, to nie powinno być takiego efektu. Rozumiem, że czyściłeś wał po szlifach np ultradzwiękami.

W stanie agonalnym mojego moturu nic sie nie świeciło... dodam, że kontrolka była sprawna

...a silnik w którym jest ten problem, to silnik od... (uzupełnij )

[ wiadomość edytowana przez: pwr79 dnia 2009-03-11 16:16:44 ]
  
 
podczas normalnej jazdy do przodu?? czy na zakrętach??
  
 
Silnik 1500cm3 fiatowski w duzym fiacie.Piotrek to napewno nie brak oleju bo napisalem ze jest ponad stan max. zalany pwr sprawde ten czujnik bo faktycznie o tym nie pomyslalem moze to jego wina w kazdym badz razie dalej czekam na jakies sugestie porady
  
 
wadliwa pompa, źle oczyszczone kanały olejowe, paproch podparł zawór w pompie.
  
 
Może poprostu poluzowała się wsówka na czujniku ciśnienia oleju albo spadła i masuje z silnikiem (jak masuje to nie świeci) - najlepiej prozaiczne rzeczy sprawdzić. Taki przypadek miałem u siebie w ochapchał...
A olej to się leje lekko za pierwszą kreskę ponad stan maksymalny to jeszcze nie słuszałem, żeby lać.
  
 
Cytat:
2009-03-12 07:26:31, Furiosus pisze:
Może poprostu poluzowała się wsówka na czujniku ciśnienia oleju albo spadła i masuje z silnikiem (jak masuje to nie świeci) - najlepiej prozaiczne rzeczy sprawdzić. Taki przypadek miałem u siebie w ochapchał... A olej to się leje lekko za pierwszą kreskę ponad stan maksymalny to jeszcze nie słuszałem, żeby lać.



czujnik zamyka obwod podajac na wskaznik mase. Wiec nie swieciloby sie cisnienie na zgaszonym silniku po zaplonie.
  
 
Czy podczas remontu wymieniłeś też pierścień olejowy przy pierwszej panewce? Od niego sporo zależy.
Odłaziła Ci farba z miski wewnątrz? Bo to potrafi elegancko przytkać smok.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Pierscien olejowy?moglbys mi to przyblizyc co to jest?wymienialem tloki pierscienie panewki ale czy wymienilem ten pierscien olejowy to nie wiem silnik skladalem ze znajomym mechanikiem i wiekszosc pracy przy skaldaniu on wykonal ja niestety pracowalem i czasem z doskoku nadzorowalem postep prac.Odnosnie farby w misce olejowej tak odeszla mi farba bo cala ja wymylem i wyskrobalem ze starego zasyfialego oleju ale byla plukana kilkakrotnie pod strumieniem wody i wycierana stara szmata.
  
 
Olej z pompy wchodzi w przestrzeń przed pierwszą panewką i tam jest uszczelniany tarczą z włożonym piersiceniem. Zapobiega on wydostawaniu sie oleju w dużych ilościach w okolice łańcucha rozrządu. Jak zdejmie się małe koło rozrządu to widać tą aluminiową tarczę. Jeś średnica (i pierścienia) jest identyczna jak zewnątrzna pierwszej panewki.
Pierścień wyglada jak tłokowy ale jest cięty w skos. Udało mi sie kupić w sklepie. Kosztował 5zł.
U mnie też był problem świecenia lampki przy rozgrzanym oleju.
Zrobiłem kilka rzeczy na raz - przy okazji wyjęcia silnika. Wymiana samego pierścienia, dotarcie powierzchni pompy oleju - uszczelnienie, wymiana panewek. Ruski remont - zalożyłem nowe bo miałem a nie było sensu składać na starych (już "złote" było widać)
Ciśnienie trzyma teraz po 0.1-0.45 800-3500 rpm na wskaźniku. Silnik rozgrzany.



[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2009-03-13 12:48:26 ]