1.0 Fire 16V -czy da radę?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dość często słyszy się o silnikach 1.1 Fire (CC, SC) zbudowanych na głowicy 1.2 MPi i chyba też 1.2 16V. Czy do 1.0 Fire taka głowica podejdzie?
  
 
nie chcę Cię wprowadzić w błąd, ale wiem że jak ja chciałem zalozyć taką głowe na 1.2 8V to mnie kumple szybko z tego wyleczyli, dac się da na pewno- nie ma rzeczy niemożliwych, tylko czasem trzeba pomyślec czy warto...
  
 
Da się bez problemu i nawet efekt jest bardzo ciekawy. Auto jedzie nie gorzej niż kompletna 16v. Tak z grubsza, to trzeba przefrezować tłoki pod zawory z główki z 16v i nieco je odprężyć, żeby była jakaś komora spalania. Stopień sprężania będzie i tak większy niż w 1.2 16v. Można też zrobić rozwiert bloku 1.0/1.1 i włożyć do niego oryginalne tłoki z 16v. Trzeba też przerobić szpilkę z napinacza paska rozrządu.
  
 
a ja przy okazji zapytam sie ile mozna planowac glowice z 16v ,oczywiscie przy kompletnym seryjnym silniku czy 1mm da rade zrobic??
  
 
a ja przy okazji zapytam sie ile mozna planowac glowice z 16v ,oczywiscie przy kompletnym seryjnym silniku czy 1mm da rade zrobic??
  
 
Można i 2mm, przy czym wtedy powierzchnia głowicy "opiera" się o gniazdo zaworu.

Zdecydowanie najsensowniejszą opcją, jest wyrównanie jej i to wszystko. Jeżeli jednak już musisz, to zejdź 0.5mm.
  
 
Cytat:
2009-02-27 09:37:56, MP-rally pisze:
Da się bez problemu i nawet efekt jest bardzo ciekawy.



A z założeniem głowicy 1.2 mpi 75km będzie tyle samo zachodu?

Ma ktoś może linka do opisu takiej operacji?

Właśnie chodzi o "ciekawy" efekt i pojemność do 1000ccm, co by startować w 1 klasie. Biorąc pod uwagę mniejszą masę Fiata uno od punto to jeździć będzieć nawet lepiej

[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2009-02-27 18:46:18 ]
  
 
Będzie łatwiej i zdecydowanie taniej.


Kupujesz górę z 1.2 mpi i montujesz na dole z 1.0. W zasadzie, to potrzebujesz: głowicę kpl., kolektor ssący, listwę wtryskową, przepustnicę, komputer i wiązkę. Jeżeli dół jest w stanie bdb, a góra będzie "zdrowa", to możesz spodziewać się 70KM.


Miałbym obawy tylko co do jednego. Jeżeli pojawi się odpowiedni wynik, to "koledzy" z klasy 1000ccm będą podejżewali, że masz np 1108 lub nawet 1146ccm
  
 
Cytat:
2009-02-27 21:32:38, MP-rally pisze:
Jeżeli pojawi się odpowiedni wynik, to "koledzy" z klasy 1000ccm będą podejżewali, że masz np 1108 lub nawet 1146ccm


Wysokosc bloku jest mniejsza wiec 1108 odpada,co nie znaczy ze nie mozna przekroczyc 1000.np tloki 70,8mm
  
 
Cytat:
2009-02-27 21:44:46, 4xtrim pisze:
Wysokosc bloku jest mniejsza wiec 1108 odpada,co nie znaczy ze nie mozna przekroczyc 1000.np tloki 70,8mm



No nie do końca. Po włożeniu tłoków z 1.2 do bloku 1108 trzeba splanować jego powierzchnię i wtedy wysokość bloku z uno w stosunku do bloku sportinga będzie bardzo zbliżona i bez szczegółowych pomiarów będzie ona niezauważalna. W zawodach, będzie to praktycznie nie do zweryfikowania. Chyba, że ktoś złoży protest i sprawa będzie jasna.

Przy czym rozpatrujemy tutaj przypadek, powiedziałym bardzo skrajny, ale nie można niestety rzec, że nieprawdopodobny.
  
 
Niestety po przeliczeniu kasy pomysł pozostanie pomysłem, ale nie mógłbym spać spokojnie gdybym nie zapytał. Może kiedyś zrealizuję? Dziękuję za odpowiedzi. Może ktoś inny zbuduje takie coś?

Oczywiście rozwiert pod większe tłoki nie wchodzi w grę. Trzeba być uczciwym.

[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2009-02-28 14:34:19 ]