Nie odpala gdy ciep³y.!POMOCY-ponad pó³ roku bez rozwi±zania

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam
Wiem, wiem by³o du¿o tematów w tej sprawie ale w ¿adnym nawet nie by³o napisane czego siê czepiaæ.

Sprawa dotyczy escorta 94 rok, 1,8 16v 105km z instalacj± gazow± (chyba 2 generacji).

Problem polega na tym, ¿e autko mam ca³y czas ustawione na automat. Czyli po odpaleniu i doj¶ciu do 2 ty¶. obrotów autko prze³±cza siê na gaz.I tak mam ca³y czas ustawione.

Rano jak odpalam jest wszystko OK, pali od rêki bez najmniejszego problemu. Chodzi równo na ja³owym i gra gitara. Je¶li bym chcia³ szybciej ruszyæ (jeszcze na benz. to od 1000 do 2000 siê muli) dopiero jak dochodzi do 2000 ty¶. zaczyna przyspieszaæ i wtedy wskakuje gaz. I to jest pierwszy problem.

Drugi jest taki ¿e jak ju¿ poje¿d¿ê na gazie np. z miasta do miasta i autko siê zagrzeje to za cholerê nie odpalê go na benzynie.
Akurat wczoraj mi siê tak sta³o ¿e jecha³em ponad 400 km. gaz zacz±³ mi siê koñczyæ przy 360 km a by³y górki wiêc prze³±czy³em na benzyne i tak dojecha³em na stacje. Tam stan±³em na parkingu i po chwili chcia³em go odpaliæ ¿eby przestawiæ autko. I dupa. Z automatu i samej benzyny nie odpali. Z gazu te¿ nie bo ju¿ go nie by³o w butli. Wiêc popychaczka do dystrybutora z gazem i dopiero jak zatankowa³em to na gazie odpali³.

Rozpisa³em siê ale ju¿ naprawdê nie wiem co robiæ z tym fordzikiem , uwa¿am ¿e to jest fajne autko, bo ¶miga mi siê nim super ale ju¿ mi rêce opadaj± jak go normalnie nie mogê odpaliæ.
Wszystkie rzeczy które mog³y by mieæ wp³yw na to chyba zrobi³em.Przynajmniej to co wyczyta³em na forum. Wymieni³em przep³ywomierz, kable, ¶wiece motocraft tydzieñ temu, silnik krokowy te¿ wprawdzie ze szrotu ale nie mam ¿adnych problemów z obrotami, potencjometr przepustnicy te¿ ze szrotu. Lutowa³em skrzynkê bezpieczników.

Pocz±tkowo my¶la³em ¿e mo¿e to wina alarmu i np odciêcia zap³onu , bo to tak wygl±da³o ¿e autko krêci ale nie odpala na benzynie, odpi±³em ca³kiem odciêcie, i pare dni mo¿e by³o trochê lepiej ale widocznie dalej to nie to.

Najdziwniejsze jest to ¿e jak ciep³y z benzyny nie odpali, a z gazoru odpali tyle ¿e najpierw muszê raz zakrêciæ i depn±æ w peda³ (¿eby go jak gdyby przedmuchaæ) i dopiero za drugim razem z gazoru odpala.
Pomys³ jaki mi jeszcze do g³owy przychodzi to to ¿e mo¿e z benz. go zalewa bo czasami czuæ. Tylko jak to sprawdziæ.
¦wiece jak zmienia³em by³y suche nie okopcone.

LUDZIE PROSZÊ o jak±kolwiek pomoc bo komukolwiek bym o tym nie opowiedzia³ to ka¿dy rêce rozk³ada. Na kompa nawet nie jadê bo zabecaluje pewnie zdrowo a i tak nic siê nie dowiem.

p.s sorry za tak d³ugiego posta ale naprawdê tylko tutaj mogê sie próbowaæ czego¶ dowiedzieæ.

Za wszelkie jakiekolwiek sugestie Z GÓRY dziêkujê.




Super Dziêki za porady, faktycznie mo¿liwe ¿e po resecie kompa tego efektu tak nie czuæ. Jutro to sprawdzê...

Kody b³êdów có¿... robi³em parê razy ale muszê siê przyznaæ ¿e ni h... z nich wyczytaæ nie umiem. Próbowa³em parê razy ale jak widaæ w tej kwestii jestem u³omny.
Rano spróbujê zrobiæ test diodowy, potem reset i znowu test.
I najlepiej bêdzie gdy wrzucê tutaj filmik wtedy na pewno kto¶ poprawnie je odczyta.
Fakt jest faktem sondy lambda nie sprawdza³em jeszcze...
Dziêki "zenq" za pomoc póki co...



[ wiadomo¶æ edytowana przez: buki11 dnia 2008-06-25 00:25:35 ]


Poczyta³em o tej sondzie lambda i s± ró¿ne opinie, w ka¿dym razie pomierzê jutro napiêcia na niej. Choæ moja uwaga jest taka ¿e spalanie mam w normie, oko³o 10l gazu na 100. ¦migaj±c oko³o 400 km mia³em butle zalan± za 41.25l czyli wysz³o a gazior skoñczy³ siê przy 360km, czyli pali hmmmm nieca³e 9 na 100 gazoru. Tak mi wysz³o, Jak siê mylê to mi powiedzieæ (parê piw). Wiêc cholera, ju¿ nie wiem. Z opisów wygl±da na sondê ale ze spalania dupa. No nic koledzy, rano zrobiê test i napiszê co dalej siê dzieje.
pozdrawiam...

[ wiadomo¶æ edytowana przez: buki11 dnia 2008-06-25 00:56:05 ]

[ wiadomo¶æ edytowana przez: bociansan dnia 2008-06-25 08:57:01 ]
[ powód edycji: powinien byæ ban... ]
  
 
problem pierwszy jest taki ze komputer lapie bledne odczyty z czujnikow (w sumie to glownie lambda) na gazie, przez co sie przestawia i na benzynie ma problem z jechaniem na zimnym, wteyd kiedy nie ma korekcji po lambdzie. po resecie kompa i adaptacji (bez przelaczania na gaz) problem powinien zniknac.

co do drgiego problemu to wieksza zagwostka... sprawdzales wogole kody bledow? bo o przyczynach mozna sporo pogdybac:/

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wygin± kiedy¶ jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot ma³opolski:
"(...) szkoda tylko, ¿e nie by³o ¿adnego Escorta."
-----------------
  
 
Te¿ to mia³em. Je¿eli ciep³y, krêci i nie odpala to odepnij czujnik temperatury powietrza zasysanego / bia³y /
  
 
koledzy ma dokladnie to samo... mecze sie juz pol roku, zaden mechanik nie moze mi pomoc. Mam MKVII silnik 1.8 16v 105KM

Jak to naprawic ?? POMOZCIE !!!

Gdzie ten czujnik sie znajduje??

[ wiadomo¶æ edytowana przez: srvrserver dnia 2009-02-24 23:18:55 ]
  
 
Cytat:
2008-06-24 15:36:12, buki11 pisze:
Wszystkie rzeczy które mog³y by mieæ wp³yw na to chyba zrobi³em.Przynajmniej to co wyczyta³em na forum. Wymieni³em przep³ywomierz, kable, ¶wiece motocraft tydzieñ temu, silnik krokowy te¿ wprawdzie ze szrotu ale nie mam ¿adnych problemów z obrotami, potencjometr przepustnicy te¿ ze szrotu. Lutowa³em skrzynkê bezpieczników. [ wiadomo¶æ edytowana przez: buki11 dnia 2008-06-25 00:56:05 ] [ wiadomo¶æ edytowana przez: bociansan dnia 2008-06-25 08:57:01 ] [ powód edycji: powinien byæ ban... ]



Zrobiles to co zwykle ktos radzi ne zaleznie jaki problem to zawsze sa swiece,kable,krokowy,przeplywoierz,samoadaptacja.
Uklad paliwowy na poczatek, sprawdzic cisnienie, ewentualnie wymienic filtr paliwa jesli sa podejrzenia.
Nie napisales czy pompa pracue na cieplym gdy wlaczasz kluczyk.
Do tego sprwdz czujik temp. plynu do komputera, u gory na obudowie termostatu.
  
 
Ja mam podobnie w swoim essie ale u mnie problemem (chociaz ja wcale nie uwazam ze to problem) jest sam mikser gazowy w dolocie powietrza. Dlawi on przeplyw powietrza do przepustnicy i ciezko mu jest odpalic ale u mnie pomaga wcisniecie pedalu gazu przy odpalaniu. Poprostu otwieram przepustnice i wiecej powietrza sie dostaje do kolektora ssacego. Przez dosc dlugi czas tez nie wiedzialem czemu sie tak dzieje ale kupilem sobie dodatkowy dolot powietrza bez zadnego miksera i wstawilem go zamiast tego z mikserem. Auto odpala od strzalu i zadnego problemu. Oczywiscie mowa o PB bo bez miksera LPG nie bedzie chodzic.
  
 
Czujni9k temp powietrza zasysanego jest na kolektorze ss±cym /bia³a wtyczka/
  
 
Witam. Mam dokladnie to samo. Jak zimny pali na strzal jak cieply to juz gorzej. Jako ze jestem troszke zielony w tych sprawach bardzo bym prosil kolege RavenMOH o wstawienie zdjecia tego dolotu. (sprobowal bym tego patentu bo jako ze jezdze duzo po miescie to tu stane tam stane i za kazdym razem musze sie meczyc z odpaleniem)
  
 
No witam

Do¶æ d³ugo mnie nie by³o ale wreszcie co¶ siê dzieje w moim temacie, mo¿e faktycznie uda mi siê wreszcie za³atwiæ przynajmniej t± sprawê z moim fordkiem.

Podnoszê pro¶bê u¿ytkownika "stefek_079" , gdzie dok³adnie szukac tej bia³ej wtyczki bo tak na pierwszy rzut oka jej nie znalaz³em.

Do "MAGIK123" pompka paliwa chodzi ok by³a sprawdzana przez mechaniora "sika" paliwem a¿ mi³o. W jaki sposób sprawdziæ ten czujnik - móg³by¶ co¶ wiêcej powiedzieæ.

Pozdrawiam i czekam na odpowied¼.
  
 
I jeszcze jedno pytanie czy odlaczenie tego czujnika na kolektorze ssacym powoduje jakies inne konsekwencje (moze cos innego nie bedzie dzialac jak powinno?) pozdrawiam
  
 
Ten czujnik jest na kol ss±cym. Mo¿na go ¶mia³o wypi±æ i tak je¿dziæ. On ma lekko wzbogacaæ mieszankê jak jest zimny silnik, Teoretycznie ma lekko wzrosn±æ spalanie - u mnie nie wzros³o

[ wiadomo¶æ edytowana przez: jasta dnia 2009-02-27 21:15:15 ]
  
 
Cytat:
2009-02-27 21:11:54, jasta pisze:
Ten czujnik jest na kol ss±cym. Mo¿na go ¶mia³o wypi±æ i tak je¿dziæ. On ma lekko wzbogacaæ mieszankê jak jest zimny silnik, Teoretycznie ma lekko wzrosn±æ spalanie - u mnie nie wzros³o [ wiadomo¶æ edytowana przez: jasta dnia 2009-02-27 21:15:15 ]



Ehh, Panie Jasta bo tutaj juz w b³±d wprowadzasz, czujnik temperatury powietrza jak sama nazwa wskazuje mierzy tem powietrza, przeliczana jako opór i czym zimniejsze powietrze tym wiekszy opór a tym samym komputer podaje wiecej paliwa.
Tutaj nie ma wp³ywu czy silnik zimny czy ciep³y bo powietrza pobiera tyle samo, a powietrze jak wiadomo pobierane jest z zewn±trz.

Cytat:
Do "MAGIK123" pompka paliwa chodzi ok by³a sprawdzana przez mechaniora "sika" paliwem a¿ mi³o. W jaki sposób sprawdziæ ten czujnik - móg³by¶ co¶ wiêcej powiedzieæ. Pozdrawiam i czekam na odpowied¼.



Przy sprawdzeniu pompy chodzi³o mi o sprawdzenie cisnienia z regulatorem i bez regulatora, masz silnik 16V wiec zwyk³ym cisnieniomierzem do opon mierzysz.
Na zgaszonym silniku po kilkakrotnym w³aczeniu i wy³aczeniu stacyjki wartosc ma byc 2,7bara, na odpalonym silnikuz pod³aczonym regulatorem wartosc 2,1-2,2bara, na zapalonym silniku z od³aczonym regulatorem wartosc ma byc 2,7 bara.

Czujnik temp. plynu mierzysz przy z³aczu komputera, oraz opór samego czujnika, zakresów Ci nie podam bo nie mam.



[ wiadomo¶æ edytowana przez: Magik123 dnia 2009-02-27 21:35:02 ]
  
 
No ok jutro sprobuje odlaczyc ten czujnik i zobaczymy co bedzie sie dzialo. Jesli spalanie troche wzrosnie to da sie przezyc tylko kwestia tego zeby odlaczenie czujnika nie pociaglo za soba kolejnych awarii