Prędkość a obroty?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , mam pytanie : jaką macie prędkość przy 3 tyś. obrotów . MI pokazuje prawie 130 czy jest to możliwe? Essi ma 1.8 16V 105Km . Jak mi sie uda to wkleje zdjięcie .
  
 
u mnie silnik 1.6 16V 90 ps
3 tyś obr jakieś 125 km/h
  
 
Normalka.
Ja też tak miałem. Teraz mam skrzynię z 1.6 to przy 3000 mam jakieś 110km/h.
  
 
A mysłałem że może ktoś grzebał przy liczniku i żle włożył wskazówke . Miałem przedtem założone 15 felgi i tak samo pokazuje jak na zim. 14 . A przy 3200 jest równe 140.
  
 
Patrz przy 100km, powinno byc 2500obr, albo blisko 2500
  
 
Ale to zależy od pojemności i od skrzyni czy nie?
  
 
A ile obrotow macie przy 100km/h przy silniku 1,8D i na postoju do jakich obrotow wam sie kreci silnik?
  
 
Od pojemności nie, od skrzyni, kół, licznika - tak.
  
 
Cytat:
2009-02-10 22:33:10, mefis22 pisze:
A ile obrotow macie przy 100km/h przy silniku 1,8D i na postoju do jakich obrotow wam sie kreci silnik?


nie pamiętam ile obrotów ma przy 100km/h
na postoju jakieś 800 obr/min
do 4500 ciągłem ale to już szkoda silnika - disla nie ma co przemęczać obrotami
  
 
Cytat:
2009-02-10 21:57:33, nieznany185 pisze:
Witam , mam pytanie : jaką macie prędkość przy 3 tyś. obrotów . MI pokazuje prawie 130 czy jest to możliwe? Essi ma 1.8 16V 105Km . Jak mi sie uda to wkleje zdjięcie .


Na którym biegu ?
  
 
Cytat:
2009-02-10 21:57:33, nieznany185 pisze:
Witam , mam pytanie : jaką macie prędkość przy 3 tyś. obrotów . MI pokazuje prawie 130 czy jest to możliwe? Essi ma 1.8 16V 105Km . Jak mi sie uda to wkleje zdjięcie .


Jeszcze dochodzi do tego pytanie na jakim biegu???
  
 
Cytat:
2009-02-10 22:17:15, Magik123 pisze:
Patrz przy 100km, powinno byc 2500obr, albo blisko 2500



Na 5 biegu zależy od skrzyni. Na obecnej z 1.6 ~2700, na oryginalnej ~2000-2200 miałem.
  
 
Tak pokazuje na 5 biegu.

[ wiadomość edytowana przez: nieznany185 dnia 2009-02-11 23:11:21 ]
  
 
Cytat:
2009-02-11 01:40:29, galowy pisze:
nie pamiętam ile obrotów ma przy 100km/h na postoju jakieś 800 obr/min do 4500 ciągłem ale to już szkoda silnika - disla nie ma co przemęczać obrotami

4500 to na postoju ciagles, czy na biegu. Na postoju na biegu jalowym mnie nie interesi, bo to to wiem ile powinno byc, tylko poprostu mialem male problemy z obrotomierzem i nie jestem pewny czy dobrze mi wskazuje.
  
 
Miałem wcześniej diesla 1.8D mk5 i spokojnie wkręcał się powyżej 5000 na biegu. Ale powyżej 4000 nie ma sensu kręcić tego silnika. Wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem, pierwszy samochód, pierwszy diesel i skończyło się uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
  
 
Wniosek, mam orginalną skrzynie. A nawiązując do obrotów to benzyniak , jaką ma max wartość obrotów by nic mu sie nie stało. nie chodzi mi o takiego max, np. 6500 mu żyłować tylko max. optymalna wartośc . 105ps. lepiej ciągnie przy wysokich obroach, czy przy niższych.
  
 
Jak dla mnie to do 2,5-3 tys to auto jedzie słabo (mowa o 1.8 105KM),ale później całkiem nieźle się wkręca i tak do 5-5,5 tys.
Jak dla mnie do normalnej jazdy wkręcanie na 3-4 tys jest ok.Jak się ganiasz to do 5,5-6 tys.
  
 
Nie gonie sie u mnie żadko dochodzi do 4 . nie mam gdzie. Ale zauwarzyłem że przy niskich obrotach ciągnie lepiej niż po wyżej 3500. Co to może być? Wiesz może.
  
 
jeżeli jezdzisz na LPG to trza na regulacje jechać... jeżeli PB to nie mam pojęcia
  
 
Ja mam 160 km/h przy 4000 obr - taka liczba mi sie przypomina - często autostradą jeżdżę.
Wlewam 95 oktanów na Shell-u.
Też mam 1,8 i 105 KM.

Uzupełnię jeszcze:
2000 obr - 80km/h
2500 obr - 100 km/h
3000 obr - troszkę ponad 120 km/h
~3200 obr - 130 km/h

Wszystko na piątym biegu.

[ wiadomość edytowana przez: YarekM dnia 2009-02-18 20:50:58 ]