Dmuchawa 3 bieg - problem. I jak działa obieg zamknięty?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem, że o samej dmuchawie było już kilka razy, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem na forum.
Nie działa mi trzeci bieg dmuchawy a 1 i 2 są ok.
Co istotne sama dmuchawa jest ok i przełącznik też działa bez zarzutu. Pozostaje więc ustarka gdzieś między przełącznikiem a kostką dmuchawy (nie ma na niej napięcia a z przełącznika wychodzi).
Teraz pytanie do Kogoś, kto to rozbierał. Czy między przełącznikiem a dmuchawą jest tylko przewód, czy jeszcze jakiś przekaźnik??
I na jakiej zasadzie działa obieg zamknięty? Bo sprawdzając kostkę doszedłem, że przy normalnej pracy na poszczególnych biegach wychodzi z niego po jednym plusie a włączając obieg zamknięty mamy go na wszystkich biegach na dwóch stykach. Jak to działa?

I jeszcze jedno Bo jako, że jest zima i bez 3 biegu lipa, zrobiłem takie patent, że rozebrałem kostkę i przewód zasilający 1 bieg wetknąłem w zasilanie 3 biegu. Mam więc teraz 2 i 3 bieg a 1, ktorego i tak nie używałem nie ma
Czy tak może to pracować? Przynajmniej tymczasowo. Wg mnie tak, ale jeśli się mylę, to mnie poprawcie

  
 
obieg wewnetrzny zapene jest na 2 stykach, gdyz jeden leci normalnie do dmuchawy, a z drugiego styku jest uruchamiany zaworek na sterowniu klapką, ktora decyduje skad pobierane jest powietrze (ze srodka czy z zewnatrz)

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Na drodze między wyłącznikiem, a dmuchawą jest jeszcze nieodżałowana skrzynka przekaźnikowo - bezpiecznikowa. I to w niej upatruj usterki. Ja już dwukrotnie rozbierałem skrzynkę właśnie ze względu na obwód dmuchawy. Po prostu z wiekiem silnik trochę się przyciera od brudu i kurzu, który przemiata i pobiera większy prąd, co odbija się tragicznie na obwodzie w skrzynce. Ścieżki się przegrzewają i wypalają luty. Ja wylutowalem piny, wyczyściłem je, wlutowałem od nowa, a same ścieżki pogrubiłem dodatkową warstwą cyny.
A obieg zamknięty uruchamiasz podając napięcie na siłownik podciśnieniowy widoczny od strony komory silnika, który to zamyka klapkę wewnątrz auta.
  
 
Dzięki wielkie za pomoc! Jak się zrobi cieplej, to z tym powalcze, bo wszystkie biegi dmuchawy by się jednak przydały Teraz niestety musze sobie wybrać dwa z trzech
Rozumiem, że droga od przełącznika do dmuchawy biegnie przez skrzynkę bezpiecznikową pod kierownicą tak?
  
 
Witam. Mam ten sam problem, a raczej mialem bo dzis po zmianie skrzynki bezpiecznikowej ciesze sie pelna funkcionalnoscia mojej dmuchawy. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
droga od przełącznika do dmuchawy biegnie przez skrzynkę bezpiecznikową pod kierownicą tak?



Tak

Polec po kolorach kabli do skrzynki bezpiecznikow (zobacz w ktore gniazdo wchodza jakie przewody) Jak potem rozbierzesz skrzynke bedziesz wiedzial gdzie lutowac

Mialem podobna sytuacje jak Ty, tylko mi dzialal tylko 3 bieg...
U mnie po rozebraniu skrzynki na pierwszy rzut oka bylo wszystko wporzadku. Dopiero pod lupa bylo widac wade. U mnie pojawil sie tzw zimny lut (czy jak to sie tam po fachowemu nazywa) i po przelutowaniu stykow wszystko wrocilo do normy!!

Wiec milego polowania
  
 
Jak wysiadają biegi wolniejsze, a działa najwyższy, to może być jeszcze rezystor dmuchawy. Niższe biegi chodzą przez rezystory,a najwyższy bezpośrednio. Jak padną rezystory, to jest też taki efekt, że chodzi tylko na najwyższym. Ale najczęściej przyczyna leży w skrzynce. U mnie ścieżki były tak przegrzane, że było je dokładnie widać, bo się lakier na nich zbrązowił. I poszły luty na pinach polączeń niższych biegów. Podejrzewam, że przyczyną usterki jest przytarty silnik nawiewu, który kręcąc się z oporami i tradycyjnie ćwierkając, pobiera większy prąd, który prowadzi do przegrzania połączeń w skrzynce..Ja oskrobałem te ścieżki, poprawiłem luty, a same ścieżki pogrubiłem nakładając na nie dodatkową warstwę cyny.
  
 
Jeśli działa choć jeden bieg to bezpiecznik jest cały gdyż jest on przed wyłącznikiem wentylatora.
Najprościej sprawdzić: odłącz wtyczkę od płytki rezystorów [podszybie sam środek]. Zmierz po kolei czy masz +12V na na każdym - przełączając biegi. Jeśli na kostce jest to zostaje tylko płytka rezystorów. Jeśli działa najniższy bieg to płytka powinna być sprawna. Odkręć dwa wkręty mocujące ją w korpusie dmuchawy wyciągnij ją i porządnie przeczyść styki. Po złożeniu powinno działać.

Mi działała jedynka i trójka, czasami tylko jedynka a ostatnio już nic nie dmuchało. Po wyczyszczeniu styków, wymianie konektorów działa bez zarzutu.
  
 
Ważne czym się sprawdza! U mnie i w innych autach, po zdjęciu kostki z rezystora dmuchawy i przełączaniu przełącznikiem w kabinie, miernik pokazywał poprawnie 12V. Ale po obciążeniu obwodu żarówką 60W (H4) napięcie już spadało do ułamków wolta. U mnie, co już pisałem - skrzynka bezpieczników.