MotoNews.pl
  

2 okopcone i 2 czyste kanały wylotowe z głowicy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. PN C+ 1,6 GLI Bosch LPG II generacja LOVATO. Niedawno sciagalem kolektor zeliwny do obrobki kanalow... Po zdjeciu pojawila sie nastepujaca, drobna zagadka:

patrzac na kanaly wylotowe w glowicy dwa pierwsze od kabiny
sa czyste, a dwa kolejne czarne (cos w rodzaju sadzy).
Czym moze byc to spowodowane?

Swiece NGK przejechane 2000km
Kable WN Janmor przejechane 9000km

Dzieki za wszelkie wskazowki.


[ wiadomość edytowana przez: osfald dnia 2005-03-11 08:47:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: osfald dnia 2005-03-11 09:06:53 ]
  
 
Z zasady I cylinder to ten od przodu silnika więc sadzę masz na I i II cyl.
może to być lekko walnięta uszczelka głowicyi przez to gorsze spalanie lub problem z iskrą (teraz lub wcześniej).
  
 
a bieze ci olej,moze poszly uszczelniacze na prowadnicach,stare swiece...
  
 
Uszczelka pod glowica zrobiona jakies 6000km temu,
byly lekkie ubytki plynu i wymieniony uszczelniacz
zaworowy ale nie wiem na ktorym garku...

reasumujac... czyste kanaly to dobre spalanie?
poczatkowo myslalem ze to znimi mam problem
bo byc moze czysci je plyn czy niespalone paliwo...

[ wiadomość edytowana przez: Osfald dnia 2005-03-11 13:28:47 ]
  
 
Cytat:
2005-03-11 13:27:30, Osfald pisze:
Uszczelka pod glowica zrobiona jakies 6000km temu, byly lekkie ubytki plynu i wymieniony uszczelniacz zaworowy ale nie wiem na ktorym garku... reasumujac... czyste kanaly to dobre spalanie? poczatkowo myslalem ze to znimi mam problem bo byc moze czysci je plyn czy niespalone paliwo...


no tak jeden uszczelniacz wymieniony a reszta pozniej sie sypie czyste kanaly to dobre spalanie bo gaz inaczej sie spala jest czystszy,mogly pojsc pierscienie zgarniajace olej.Aczy podczas jazdy nie ma za toba chmury dymu z wydechu?kolega ostatnio zrobil remont glowicy i wszystko bylo cacy 1 dzien,no i sie zdziwil jadac do pracy jak zobaczyl za soba kleby dymu,poszedl pierscien zgarniajacy...zuzycie oleju 1L/300km
  
 
oleju bierze mi tyle co nic... normalne wycieki na misce.
spaliny czysciutkie (białe, ale w zimie to norma...)
  
 
a jak wygladaja swiece z tych cylindrow wzgledem tych "dobrych"?
  
 
A nie ubywa ci płynu chłodniczego? Może znowu zaczyna umierać uszczelka pod głowicą? Ewentualnie może są to pozostałości po poprzednich awariach. Sprawdz raz jeszcze świece i kable Jakby co to sprawdz także cewki zapłonowe może tu kryje się kłopot.
  
 
Cytat:
2005-03-11 13:27:30, Osfald pisze:
Uszczelka pod glowica zrobiona jakies 6000km temu, byly lekkie ubytki plynu i wymieniony uszczelniacz zaworowy ale nie wiem na ktorym garku... reasumujac... czyste kanaly to dobre spalanie? poczatkowo myslalem ze to znimi mam problem bo byc moze czysci je plyn czy niespalone paliwo... [ wiadomość edytowana przez: Osfald dnia 2005-03-11 13:28:47 ]



a głowiczka była planowana ew. zbielana chociaż?
  
 
glowica byla tylko zabielona ale po wymianie uszczelki,
po 1000km, bylem na dociaganiu... powinno byc OK...

plynu mi ubywa ale baaaardzo wolno... zwlilbym to raczej
na jakies odparowanie niz na nieszczelnosci...
w ciagu pol roku ubylo mi moze 1-2cm w zbiorniczku wyrownawczym.

wszystkie swiece wygladaja podobnie... sa w miare czyste,
leciutko okopcone (ciemniejsze) na koncu, raczej w normie...
nie sa ani zalane ani nie maja zadnych osadow...

jak sprawdzic cewki z Boscha? omomierzem? jesli
jest jakies przebicie przy wysokim napieciu wewnatrz
cewki to nie wylapie tego chyba multimetrem... o ile
to juz nie jest zwarcie