MotoNews.pl
  

Problem z sekwencja sirocco w Polo 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam volkswagena polo 1.4 1997r. niedawno zalozylem do niego instalacje sekwencyjna Sirocco. Instalacja od razu nie spisywala sie dobrze na zimnym silniku samochodem strasznie szarpie dzieje sie to glownie wtedy kiedy wchodzi on w przedzial od 2 do 3 tysiecy obrotow i tylko wtedy kiedy silnik jest zimny, po zagrzaniu sie silnika problem ustepuje. U gazownika bylem juz ok 4- 5 razy i w dalszym ciagu nic sie nie zmienia. Po ostatniej wizycie powiedzial mi ze teraz samochod szybciej bedzie przelaczal sie na gaz i bedzie na gazie troche mocniejszy. Efekt jego dzialan jest taki ze fakt samochod krocej szarpie (tzn szybciej ustepuje problem wiec mam wrazenie jakby szybciej lapal temperature) a do tego zaczal plywac na wolnych obrotach i gdy np trzeba na zimnym silniku gwaltownie wlaczyc sie do ruchu to trzeba liczyc sie z tym ze samochod moze na srodku drogi zgasnac. Aha zapomnialem dodac ze podczas ostatniej wizyty gazownik wmontowal mi do samochodu mechanizm, ktory podczas przelaczania sie auta na gaz wylacza sonde lambda (powiedzial mi przy tym, ze sonda nie dziala poprawnie a na gazie nie ma koniecznosci jej wlaczania - ze nie jest ona poprostu na gazie potrzebna). Nie mam zielonego pojecia o instalacjach gazowych wiem tylko jakies pobiezne rzeczy na ten temat prosze wiec o jakas pomoc

[ wiadomość edytowana przez: ceba dnia 2007-06-06 12:38:14 ]
  
 
Ale kaszana niech wogóle wymontuje wtrysk i założy gaźnik. Konfiguracja nie najlepsza instalka raczej słaba i gaziarz jeszcze gorszy to nie wróży nic dobrego. Cóż można pomóc w takiej sytuacji. Jedź do partacza niech poprawi albo zdemontuje instalację.
  
 
kurde to nie pocieszyles mnie za bardzo jade do niego w poniedzialek a do tego czasu czekam na jeszcze inne sugestie jak w poniedzialek nie poprawi to dolaczy do rubryki tych co ich trzeba omijac z daleka. Dzieki za pomoc
  
 
Cytat:
2007-06-06 11:46:15, ceba pisze:
witam mam volkswagena polo 1.4 1997r. niedawno zalozylem do niego instalacje sekwencyjna Sirocco. Instalacja od razu nie spisywala sie dobrze


A zatem dlaczego odebrałeś samochód od gazownika?

Cytat:
na zimnym silniku samochodem strasznie szarpie dzieje sie to glownie wtedy kiedy wchodzi on w przedzial od 2 do 3 tysiecy obrotow i tylko wtedy kiedy silnik jest zimny, po zagrzaniu sie silnika problem ustepuje. U gazownika bylem juz ok 4- 5 razy i w dalszym ciagu nic sie nie zmienia. Po ostatniej wizycie powiedzial mi ze teraz samochod szybciej bedzie przelaczal sie na gaz i bedzie na gazie troche mocniejszy. Efekt jego dzialan jest taki ze fakt samochod krocej szarpie (tzn szybciej ustepuje problem wiec mam wrazenie jakby szybciej lapal temperature) a do tego zaczal plywac na wolnych obrotach i gdy np trzeba na zimnym silniku gwaltownie wlaczyc sie do ruchu to trzeba liczyc sie z tym ze samochod moze na srodku drogi zgasnac.


Zabić się chcesz?
Nie jeździj na gazie, jeśli auto ma Ci gasnąć podczas włączania do ruchu.

Cytat:
Aha zapomnialem dodac ze podczas ostatniej wizyty gazownik wmontowal mi do samochodu mechanizm, ktory podczas przelaczania sie auta na gaz wylacza sonde lambda (powiedzial mi przy tym, ze sonda nie dziala poprawnie a na gazie nie ma koniecznosci jej wlaczania - ze nie jest ona poprostu na gazie potrzebna).


Taaaa. Bardzo mądre
Lambda ma działać. Koniec i kropka.
Bez lambdy komputer nie wie, czy przypadkiem nie jedziesz na zbyt bogatej/ubogiej mieszance. Jeżeli tego nie wie, to może puszczać za dużo/mało paliwa i doprowadzić do uszkodzenia głowicy.
Auto ma jeździć na LPG jak na benzynie. Jeżeli tak nie jest, tzn. że są źle dobrane elementy instalacji (wtryski, reduktor) albo jest źle zaprogramowana (złe mapy).
ZTCP to Sirocco=Diego i tam dla uzyskania poprawnej mapy trzeba odbyć jazdę kalibracyjną. Czy coś takiego miało miejsce w Twoim aucie?
  
 
odebralem samochod od gazownika bo na cieplym silniku nie bylo zadnych problemow, co do wlaczania sie do ruchu to staram sie tego nie robic na zimnym silniku w miejscach ktore sa wyjatkowo niebezpieczne w razie czego przelaczam szybko na benzyne a jesli chodzi o dalsza czesc Twojego posta to przekaze uwagi gazownikowi moze da mu to do myslenia. Dziekuje, aha jazda kalibracyjna podobno byla zaraz po instalacji, pisze podobno bo nie bylem przy tym moim samochodem przyjechal po mnie gazownik po zamontowaniu instalacji przjechalismy sie bylo ok wiec odjechalem. Na drugi dzien zaczely sie problemy i dalsza historie juz znacie....
jeszcze raz Dzieki

[ wiadomość edytowana przez: ceba dnia 2007-06-06 22:07:09 ]
  
 
korekcja czasu wtrysku od temperatury się kłania. Niedługo będzie to poprawione, wtedy niech gaziarz wyśle sterownik do wgrania nowego softu.
Tymczasem radzę dzwonić do KME i pytać.
  
 
hmm a tak troche jasniej?? jestem laikiem czyli ze to co dzieje sie z moim samochodem to nie jest wina gaziarza tylko blad softu komputera sterujacego gazem?? i gdzie ewentualnie moge znalezc namiary na KME i co to takiego?? moze te pytania wydadza Ci sie smieszne ale powaznie nie wiem heheeh ale dzieki bardzo za info pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-06-08 14:24:41, ceba pisze:
i gdzie ewentualnie moge znalezc namiary na KME i co to takiego??


KME to producent Twojej instalacji. Namiary znajdziesz w google
  
 
mialem podobne problemy i tez mi auto gasno i szarpalo na zimnym silniku bylem w kme i mi to zrobili w moim aucie zalozyli za duze dysze i auto nie zdazylo przerabiac gazu mozliwe ze masz ten sam problem
  
 
Czesc,
Mam pytanie do ceba. mam taki sam problem jak ty, posiadam polo 1.4 z 98 na instalacji scirroco ale niestety tak jak u ciebie mam problemy gdy silnik jest zimny
  
 
Witam jestem tu nowy i zwracam się z ogromną prośba może ktoś mi pomoże. Mam problem z instalacją SIROCCO zamontowana jest w Bravie 1.6 16V a problem polega na tym że przy 5000obr/min jest dziwne szarpanie jak by odcinało paliwo auto pali około8.5/9 litra w mieście dynamika jest super ale do granicy tych obrotów objawy są na każdym biegu na benzynie takich niema odcina paliwo dopiero przy 7200obr. Nie wiem od kiedy tak się stało odkryłem to niedawno podczas wyprzedzania. Byłem u speców i podnieśli ciśnienie na parowniku spalanie wzrosło do 13 litrów  trochę dużo , wymienili filtry i czasami dało się wykręcić 6500 a czasami nie zmieniałem stacje może ktoś miał taki problem i sobie z nim poradził DZIĘKUJE za zainteresowanie i za odpowiedz .