Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2007-11-20 12:14:23 smarowanie smarem odpada !!! w kazdej instrukcji piszą ze nie mozna dopuścić jakiegokolwiek smaru czy oleju do płynu hamulcowego bo źle reagują ze sobą ![]() |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2007-11-20 13:19:11
Kogo jak kogo, ale Pstrusia bym raczej nie podejrzewał że się nie zna ![]() ![]() |
![]() PSTRUS Warszawa | 2007-11-20 14:09:41 Więc jeszcz raz ![]() ![]() ![]() |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2007-11-20 14:32:13 Z doświadczenia jestem w stanie napisać, że jeśli fabryczna wartość bicia tarczy nie jest w stanie wyregulować położenia klocków hamulcowych względem niej, to faktycznie tłoczek musi być ostro zapieczony.
Z kolei rozbierając dziesiątki zacisków hamulcowych we wszelakiej maści pojazdach, z przykrością stwierdzam, że dosłownie kilku kierowców na stu "badanych" kiedykolwiek serwisowała same zaciski. Mam tu na myśli nie tylko opisane tłoczki, ale wspomniane w poprzednich wypowiedziach prowadnice. Niestety najgorzej świadczy to o warsztatach naprawczych. Osobiście nie wyobrażam sobie wypuszczenia na ulicę klienta, w którego aucie nie sprawdził bym i ewentualnie nie naprawił układu hamulcowego. Prawda jest taka, że brak możliwości rozpędzenia samochodu to mały problem. O wiele poważniejszym problemem jest brak możliwości jego zatrzymania. Pozdrawiam - SpeedR ![]() P.S ... sorry, naszło mnie na refleksje ![]() |
![]() PSTRUS Warszawa | 2007-11-20 15:01:10 Fakt ![]() ![]() ![]() |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-21 16:21:32 czyli wszysko jasne-wielkie dzieki za pomoc-tylko takie glupie pytanie- jak mówicie o prowanicach to który element tak nazywacie?? chodzi wam o prowadnik zacisku?? czyli taką śrubę oblaną gumą??
[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2007-11-21 16:29:22 ] |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-21 16:30:52
Przeciez napisałem wczesniej że wszedzie piszą że niemożna nałożyć smaru na żadne uszczelki/elementy gumowe bo smar rozpuszcza gumę-(przykład takiej teorii to książka morawskiego) |
![]() mifi Klubowy Weteran było ESPERO 1,5 Warszawa | 2007-11-21 17:01:03
Są też specjalne pasty do smarowania tłoczków i elem. gumowych w zaciskach. |
Filemon2 Member Klubu Espero Daewoo Espero Janowice | 2007-11-21 21:38:40
|
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-22 00:29:36
WSZYSTKO pięknie tylko ile to kosztuje i gdzie kupic?? czy jest to środek ogólno dostępny czy przez allegro trzeba? |
![]() PSTRUS Warszawa | 2007-11-22 03:16:40
![]() ![]() |
Filemon2 Member Klubu Espero Daewoo Espero Janowice | 2007-11-22 10:21:49
|
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-22 12:45:46 OK to jeszcze tylko zeby sie upewnic. Czy mozna ten smar tez nalozyc na tloczek ![]() |
![]() PSTRUS Warszawa | 2007-11-22 15:47:18 tak |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-22 17:18:41
Sorry że tak truje jak stara Baba-ale tak juz w kilku miejscach wyczytałem ze niemozna zadnym smarem po uszczelkach-tylko plynem hamulcowym |
![]() PSTRUS Warszawa | 2007-11-22 17:59:01 Zawsze przy regeneracji zacisku smaruje tłoczek smarem i myśle że potraktowanie go tylko płynem jak opisują mądre książki to pewnie długo bym nie hamował ![]() ![]() ![]() |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2007-11-30 01:09:55 no dobra Panowie-kupilem dzisiaj smar miedziany. WYciagnąłem cały zacisk z auta. rozebrałem. Na tłoczku niema zadnych śladów korozji itd. nasmarowałem go tym smarem-mimo tego dosyć cięzko wchodzi w zacisk-napewno nie jednym paluszkim. Nasmarowałem również te prowadnice (czy jak to sie tam nazywa). Złożyłem-odpowietrzylem 2 razy. No i w dalszym ciągu ociera-caly czas słysze ciu-ciu-ciu
Co z tym można jeszcze zrobic?? |