Padnięta sonda?? Pomiary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No więc jak w temacie zmierzyłem dziś sondę na ciepłym silniku i mam 2 pomiary mocna odbiegające od siebie.
1 pomiar dokonany między sygnałem i masą z sondy i napięcie rosło od 0,5V aż do 1,02V
2 pomiar dokonałem między sygnałem z lambdy a masa z karoserii silnika i tu zaś napięcie oscylowało w granicach 0,6-0,77V

To oznacza że sonda padnięta czy szukać przyczyny gdzie indzie a jeśli gdzie indziej to w czym??
  
 
Sonda oryginalna czy zamiennik?
  
 
Padnięta....
jeżeli po resecie takie coś to do wymiany
  
 
orginał
  
 
A ja bym proponował dolutować jej dodatkową masę do siwego kabla, u mnie kiedys to pomogło, a jest to dosc czesta przyczyna zanikającego (-)
  
 
i pociągnąć ją od nadwozia?
  
 
Jakim przyrządem ją mierzyłeś ? Analogowym czy elektronicznym.
  
 
elektronicznym

[ wiadomość edytowana przez: LukasJ dnia 2009-03-21 14:47:48 ]
  
 
to zle
  
 
czemu źle?? elektroniczny na pewno lepiej policzy niż analogowy
  
 
Cytat:
2009-03-21 17:54:02, LukasJ pisze:
czemu źle?? elektroniczny na pewno lepiej policzy niż analogowy



wazne sa jego wychyly i nazwijmy to sinusoida
w elektronicznym najprawdopodobniej sie tego nie zobaczy

  
 
Cytat:
2009-03-21 18:03:04, koniuXR3i pisze:
wazne sa jego wychyly i nazwijmy to sinusoida w elektronicznym najprawdopodobniej sie tego nie zobaczy


widać skoki napięcia, sonda i tak nie zmienia napięć co ns tylko chyba szczytuje dane co 1-2s. Na elektronicznym widać te skoki
  
 
Cytat:
2009-03-21 19:21:00, LukasJ pisze:
widać skoki napięcia, sonda i tak nie zmienia napięć co ns tylko chyba szczytuje dane co 1-2s. Na elektronicznym widać te skoki


A świstak siedzi.............
  
 
Cytat:
2009-03-21 20:09:04, djtados pisze:
A świstak siedzi.............


możesz rozwinąć??
  
 
Cytat:
2009-03-21 20:10:24, LukasJ pisze:
możesz rozwinąć??


Na cyfrowym nie zobaczysz poprawnej sinusoindy bądź oscylacji napięcia.....
W niektórych sondach jak już ona dogorywa to powali daje napięcie i na mierniku coś zobaczysz...
Cyfrowy ma za dużą bezwładność, ale sprawdzić się nim da....(oczywiście jak ktoś kuma o co chodzi)

Tak btw, ona nie szczytuje tylko sama z siebie wysyła napięcie.
Przy 5voltowych troche inaczej to działa
  
 
Magik123 ma rację. Jest kiepska masa. Włącz sobie zwykły woltomierz między masą sondy i karoserią to zmierzysz różnicę
  
 
Ja też wątpię żebyś dobrze wyniki sczytał z cyfrowego miernika... Sonda podaje wyniki z pewną oscylacją, której miernik cyfrowy raczej nie "odczyta" poprawnie... Konieczny jest miernik analogowy, na którym dasz rade odczytać wynik z wychyleń wskazówki. Miernik cyfrowy uśrednia wyniki podawane przez lambdę.


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-03-22 22:20:38 ]
  
 
wykonałem miedzy masa sondy i masa karoserii. Może i zaokrągla wynik ale mało prawdopodobne żeby przy kilku pomiarach tak samo zaokrągliło
  
 
Cytat:
2009-03-23 05:11:45, LukasJ pisze:
Może i zaokrągla wynik ale mało prawdopodobne żeby przy kilku pomiarach tak samo zaokrągliło



A ja zdziwiłbym się gdyby było inaczej.