Przecieki wody do bagażnika sedana Omegi B.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Auto mam od prawie 2mieś. tj.2.0 16V Omega B sedan z 94r.
133tyś.km i wczoraj zauważyłem przy wyjmowaniu klucza do kół,
że pokrowiec jest mokry, a u góry wisi kropla wody,kapiąca.Po
lewej str.za kołem zapasowym też wiszą krople wody. W tych miejs
cach są takie niby trójkątne otwory chyba jakieś montażowe, od
zewnatrz jest to na wysokosci dolnych kątów szyby. Na razie nic nie
wymyśliłem co z tym zrobić bo jak będzie ciekło to mi zasyfi bagaż-
nik i będzie smród. Będe jeszcze dzwonił do poprzedniego właścicie
la czy on o tym wiedział, bo autem jeżdził przez 5lat i ja auto znałem.
Proszę o poradę użytkowników sedanów, którzy mieli podobne
przypadki jak sobie z tym poradzili.
Pozdr.
Zjak - Lublin
  
 
Mam to samo i miałem tak też w Vectrze. Ja nic z tym nie robiłem ale jak ktoś wymyślił coś sensownego to może się i ja zrobie.
  
 
Też to miałem. Załatałem to miejsce szpachlą, psiknąłem farbą i tyle. Jak na razie jest good.
Pozdr
  
 
[/QUOTE]Też to miałem. Załatałem to miejsce szpachlą, psiknąłem farbą i tyle. Jak na razie jest good.[QUOTE]
No dobrze, ale zlikwidowałeś skutek, a nie przyczynę.
Ja będę próbował ustalić którędy woda przecieka do bagażnika.
Poprzedni właściciel stwierdził, że nigdy wody w bagazniku nie
widział, a koła zapasowego nie wyjmował /przez 5lat/ a ja teraz
nie mogę sobie poradzić z wyjęciem koła zapasowego, po prostu
nie wiem jak ten pas i gumy są przypięte i jak to odpiąć.

Jak się tam dostanę to dam info jakie są skutki obecności wody
i co się z nią dzieje, a może tak musi być.
Pozdr.
  
 
Zgodnie z obietnicą - udało mi się wyjąć koło zapasowe i zobaczyć
jak tam jest za kołem. Na dnie jest nieduzy otwór którym prawdo-
podobnie wycieka woda na zewnątrz. Po prawej str,za podnośni-
kiem nie wiem jak to wygląda bo tego nie rozebrałem. Wkładałem
rękę przez ten trójkątny otwór ile tylko mogłem w kierunku przed-
nim do dolnego kąta tylnej szyby i nic nie wymacałem. Jest tam
wolna przestrzeń, a górne sklepienie to zgrzewy blach karoserii,
ale są wilgotne co wskazuje, że gdzieś są mikronieszczelności.
Przypuszczam, że są to wady konstrukcyjne.
Ponad to po obu stronach można tam wyczuć miękkie rurki idące
od góry na dół o grubości ok.10mm które dochodzą do podłogi w
okolicy za nadkolem tylnym i chyba służą do odprowadzenia wody
z szyberdachu. To tyle co na razie stwierdziłem w sklepieniu bagaż-
nika, ale nie zdiagnozowałem przyczyny obecności wody.
Diagnozę będę kontynuował.

A Ci co myślą, że w bagażniku mają wszystko w porzadku niech
sobie sprawdzą po deszczu, przed mrozami.
Pozdr.
  
 
Witam
Było już o tym na forum, trzeba by pogmerać w archiwum, ta przypadłość dotyczy chyba większości Omeg, zarówno A (w tym moja) jak i B.
Problem o ile pamiętam leży w zgrzewaniu blach karoseryjnych.
  
 
witam. W omie tego nie mam ale w vektrze to norma zwłaszcza w A i przejściówkach problem polega na tym, że zgrzewy blach rozszczelniają się i powstają mikro pęknięcia. Metoda jaką stosowaliśmy z kumplami w swoich vektraśkach to pokrywanie łączeń blach bezbarwnym silikonem (to wytrzymywało przez sezon zimowy) lepszą metodą jest pokrycie łączeń szpachlą i zamalowanie odpowiednim lakierem to pomaga na długi okres
pozdro z Suwałek k27
  
 
[/QUOTE] Było już o tym na forum, trzeba by pogmerać w archiwum,
Cytat:



Pogmerałem i znalazłem na str.70. Z tym, że nie jest do końca
wyjaśnione jak i w którym miejscu uszczelnić.

Ktoś pisze,że w TIS /nie wiem co to jest/ są podane schematy tych
zgrzewów i wyjaśnione jak to uszczelnić. Proszę o info gdzie to TIS
znależć i czy ewentualnie ktoś mógłby mi to podesłać tylko części
dotyczącej bagażnika sedana.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-12-30 19:35:57, Zjak pisze:
Zgodnie z obietnicą - udało mi się wyjąć koło zapasowe i zobaczyć jak tam jest za kołem. Na dnie jest nieduzy otwór którym prawdo- podobnie wycieka woda na zewnątrz.


Odgrzebałem historycznego kotleta w związku z pytaniem do właścicieli SEDANÓW:
czy pod kołem zapasowym w podłodze znajduje się jakiś otwór odpływowy dla wody?
  
 
Tak. Srednica kilka mm. Znajduje sie w najnizszym punkcie "doliny kola zapasowego"
  
 
Hmmm, to nie zauważyłem. Dzięki.
  
 
Szukałem z pół godziny tego otworka pod kołem zapasowym ale nie znalazłem . Nawet szczotką wyczyściłem dno i nic. Może w Bfl nie ma?
  
 
Cytat:
2009-03-17 13:01:39, arturlobodzinski pisze:
Szukałem z pół godziny tego otworka pod kołem zapasowym ale nie znalazłem . Nawet szczotką wyczyściłem dno i nic. Może w Bfl nie ma?



może masz auto po malowaniu/ naprawach?

  
 
Cytat:
2009-03-15 21:20:13, chemik333 pisze:
Tak. Srednica kilka mm. Znajduje sie w najnizszym punkcie "doliny kola zapasowego"



W roczniku 1996 miałem tych milimetrów ze 20 zaślepionych gumą

-----------------
Stahu
  
 
Cytat:
2009-03-17 17:06:33, 7gsi pisze:
może masz auto po malowaniu/ naprawach?


Nie, nie jest po naprawach. Są jeszcze oryginalne uszczelnienia i farba podkładowa w bagażniku i laminat od spodu. U mnie na dnie pod kołem zapasowym są dwa krążki metalowe o średnicy ok 30mm, z pogrubionym rantem, umieszczone w odległości ok 6cm obok siebie w środkowej częsci dna.
  
 
Doszukałem się. Okazało się, że umnie te otwory, w których są (powinny być) gumowe korki z małymi otworami są zatkane metalowymi czopami. I niech tak pozostanie . Aaa, wody pod kołem zapasowym więcej nie zauważyłem i jest sucho (a lało i jeździłem w ulewy też).