Przepis na dobry silnik - jaki wybrać kompromis???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Jestem w trakcie skladania silnika i mam kilka waznych pytań.
Przeszukalem cale forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazlem (jesli czegos nie zauwazylem prosze o linka do tematu)

A wiec przeznaczeniem silnika jest jazda na codzien i KJS czyli silnik musi byc mocny ale nie wyżyłowany, zeby jego zywotnosc byla znośna.
Jak wiadomo silnik budujemy pod walek więc nie chce popelnic jakiegos znaczacego bledu:
- Postawilem na wałek 555

1 pytanie - W tej chwili kompleksowo obrabiana jest glowica...ile polecacie splanowac głowke zeby walek 555 zaczal jechac...osobicie zastanawiam sie pomiedzy 3-4mm ale chetnie poslucham waszych opinii (przypominam ze silnik ma za wiele nie stracic na zywotnosci). Jaka wogole jest granica zeby tloki nie spotkaly sie z zaworami? (zawory sa obnizone troche)
- Ponadto w silniku bedzie jezdzila strumienica dolotu i wydechu, zmodyfikowany gaznik, lekkie kolo zamachowe, caly uklad zestrojony na nanoplex'ie 213

2 pytanie - Nie moglem znalejsc specyfikacji walka 555 - jesli wiecie to piszcie jak najlepiej ustawic ten walek zeby przy wyzej podanej konfiguracji mial dobry ciąg

[ wiadomość edytowana przez: meo87 dnia 2009-05-01 10:31:20 ]
  
 
Cytat:
2009-05-01 09:39:19, meo87 pisze:
silnik musi byc mocny ale nie wyżyłowany



takie rzeczy tylko w erze, pamiętaj ze jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. A żeby nie było ze OT to do walka 555 miałem głowice splanowana 5,5 mm
  
 
Cytat:
2009-05-01 10:08:24, cichy_b0b pisze:
takie rzeczy tylko w erze, pamiętaj ze jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. A żeby nie było ze OT to do walka 555 miałem głowice splanowana 5,5 mm



Tak wiem wiem, ze to rozwiazanie jest ni w dupe ni w oko ale sytuacja zmusza mnie do takiego rozwiazania:/
Napisalem mocny silnik - rzeczywiscie pojecie wzgledne, dla niektorych to 45KM ale to nie wchodzi w gre - powiedzmy ze ten samochod i ten silnik jest do nauki rajdowego rzemiosla Mysle ze ok 35KM wystarczy zeby to juz jakos jechalo Musze niestety zachowac jakas granice...:/
  
 
Ja mialem 385 + 3mm splanowana glowice, wieksze ssaki, 690ccm, lekki zamach i wywazony dol.
Przydal by sie do tego setupu inny gaznik ale nie mialem czasu
Jakos to jechalo, pozwalalo na zabawe na roznych imprezach - jednak demon to nie byl. Mial bardzo przyjemna charakterystyke, ruszanie bez gazu to nie problem.
Spalanie jak seria, zywotnosc... ja zrobilem z 50 60 tys km i teraz jak go rozebralem to slady zuzycia sa male.
Jednak jezeli chcesz nawiazac walke w czolowce to raczej nie starczy - oczywiscie zalezy od regionu i Twoich umiejetnosci.

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-05-01 11:20:16 ]
  
 
Cytat:
2009-05-01 11:19:39, jaqo pisze:
Ja mialem 385 + 3mm splanowana glowice, wieksze ssaki, 690ccm, lekki zamach i wywazony dol. Przydal by sie do tego setupu inny gaznik ale nie mialem czasu Jakos to jechalo, pozwalalo na zabawe na roznych imprezach - jednak demon to nie byl. Mial bardzo przyjemna charakterystyke, ruszanie bez gazu to nie problem. Spalanie jak seria, zywotnosc... ja zrobilem z 50 60 tys km i teraz jak go rozebralem to slady zuzycia sa male. Jednak jezeli chcesz nawiazac walke w czolowce to raczej nie starczy - oczywiscie zalezy od regionu i Twoich umiejetnosci. [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-05-01 11:20:16 ]



No region to mocno obsadzona malopolska, umiejetnosci nie ma raczej za duzych bo to poczatki ale kiedys trzeba zaczac
No silnik nie miales za bardzo wysilony i o takie cos mi tez chodzi
Narazie nikt konkternie nie odpowiedzial na moje dwa pytania ile proponujecie splanowac glowice i jak dobrze ustawic 555
  
 
Bo na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi
To nie przepis na dobre ciasto
  
 
Cytat:
2009-05-01 12:30:15, 34 pisze:
Bo na te pytania nie ma jednoznacznej odpowiedzi To nie przepis na dobre ciasto



Heh tego jestem swiadomy ze nie ma takiego przepisu - poprostu chce poznac zdanie lub porade doswiadczonych uzytkownikow ktorzy robili podobne przerobki a takich tu nie brakuje

Tak jak mowie waham sie nad planem glowicy pomiedz 3 a 4mm, i nie wiem ktora opcja bylaby bardziej rozsadna i najlepsza. Bardziej jestem sklonny ku cyfrze 4 Trzeba bedzie pewnie tloki troche przyciac...zobaczymy.
Hm jest gdzies na forum lub w necie dobrze opisany walek 555 i jak zaleca sie go ustawic?
  
 
zly walek wybrales na takie cos. trzeba było wsadzić 290 albo 296 halczynskiego np. 555 jest walkiem do typowo wyczynowych silnikow, gdzie nie stawia sie na kompromis. zalecane planowanie glowicy to ponad 5 mm i duze zawory.
trzeba było składać na czymś uniwersalnym, co ma w miarę dobre parametry w pełnym zakresie obrotów.
  
 
Cytat:
2009-05-02 20:06:57, 3zeR_MDS pisze:
zly walek wybrales na takie cos. trzeba było wsadzić 290 albo 296 halczynskiego np. 555 jest walkiem do typowo wyczynowych silnikow, gdzie nie stawia sie na kompromis. zalecane planowanie glowicy to ponad 5 mm i duze zawory. trzeba było składać na czymś uniwersalnym, co ma w miarę dobre parametry w pełnym zakresie obrotów.



Wiesz co zastanawialem sie pomiedzy 385 a 555 i po zebraniu wszystkich info postawilem na 555.
(z tego co wiem 555 da sie ustawic zeby ladnie ciagnal od dolu)

Zakładam go na głowicy -4mm, powiekszone kanały wylotowe i dolotowe, pełna polerka, zawory z CC, strumienica dolotu, breda, gaznik 120/190/F-74, zamach 4,3 kg i nanoplex 213.

Jak myslicie czy bedzie to jechalo i czy żywotność silnika pozostanie znosna przy w miare delikatnym obchodzeniu sie z gazem do jazdy na codzien?

PS. Naprawde nikt nie ma informacji odnoscie specyfikacji 555 i jak zaleca sie go zakladac/ustawic aby dzialal jak nalezy...?
(szczegolnie zalezy mi zeby dobrze jechal od niskich obrotow)


[ wiadomość edytowana przez: meo87 dnia 2009-05-02 21:16:16 ]
  
 
nie ma gotowych przepisów na silnik maluchowski. te silniki sa bardzo nierowne, i mimo zlozenia dwoch takich samych motorow na tych samych konfiguracjach beda sie roznic. treba testowac, testowac i jeszcze raz testowac. a swoja droga dysza paliwa 120 bedzie za mala, kup sobie odrazu komplet 125,130,135 bo bedziesz musial raczej na pewno mieszac.
  
 
Cytat:
2009-05-02 21:14:14, meo87 pisze:
(szczegolnie zalezy mi zeby dobrze jechal od niskich obrotow)



co do ustawien to tak jak 3zeR Ci napisal nie ma gotowca,
luzy wyjsciowe to 0,20/0,20, jesli chcesz zeby jechal dobrze dolem to musisz go przefazowac wstecz, a reszta to juz tylko twoje testy
a i od razu zacznij od dyszy 125 moze Ci to wystarczy, ale watpie, 120 to prawie seria...
  
 
DOHCa se złóż klik
Będziesz miał max. moment w pobliżu 3500, moc max. w okolicy 6000, dokręcisz go na dwójce do 7000 ale uwaga - mimo prawie że seryjnego wałka poniżej 2000 silnik zaledwie się kręci, jest po prostu dychawiczny. Więc skoro chcesz mieć niezbyt wyżyłowany silnik ciągnący od dołu mocno uważaj z wałkiem i kołem zapachowym.
  
 
Cytat:
2009-05-02 23:55:38, Hell pisze:
co do ustawien to tak jak 3zeR Ci napisal nie ma gotowca, luzy wyjsciowe to 0,20/0,20, jesli chcesz zeby jechal dobrze dolem to musisz go przefazowac wstecz, a reszta to juz tylko twoje testy a i od razu zacznij od dyszy 125 moze Ci to wystarczy, ale watpie, 120 to prawie seria...



No jednak bede musial pokombinowac z tymi dyszami bo rzeczywiscie 120 to nie za wiele...

A tak z ciekawosci jaka bedzie mniej wiecej roznica w spalaniu pomiedzy 120 a 130?
  
 
meo nie da sie zrobić mocnego malucha który mało pali, albo rybki albo akwarium. nikt nie odpowie Ci na te pytania dokładnie bo jak 3zer napisał każdy maluch/silnik jest inny i to Ty musisz testowac i ustawiac auto pod siebie. co do dysz to róznica jest napewno, a mając malca do sportu licz sie ze spalaniem 10l/100 i więcej (nie mówie o spalaniu na odcinku )
  
 
Cytat:
2009-05-03 11:02:58, qbara pisze:
meo nie da sie zrobić mocnego malucha który mało pali, albo rybki albo akwarium. nikt nie odpowie Ci na te pytania dokładnie bo jak 3zer napisał każdy maluch/silnik jest inny i to Ty musisz testowac i ustawiac auto pod siebie. co do dysz to róznica jest napewno, a mając malca do sportu licz sie ze spalaniem 10l/100 i więcej (nie mówie o spalaniu na odcinku )



Wiem wiem, ze sie nie da - jestem swiadomy, ze musi spalic swoje - mam nadzieje ze przy pykaniu zejde ponizej 10l/100km Tak z ciekawosci zapytalem czy orientuje sie ktos jaka jest roznica...
a na odcinku niech pali nawet 20 byle by tylko jechal jak nalezy!
  
 
35KM zrobione z głową nie będzie paliło 10/100 przy normalnej jeździe. Taki silnik spokojnie nadaje się do codziennej jazdy, zarówno pod kątem spalania jak i żywotności.
  
 
Cytat:
2009-05-03 12:05:05, schwepes pisze:
35KM zrobione z głową nie będzie paliło 10/100 przy normalnej jeździe. Taki silnik spokojnie nadaje się do codziennej jazdy, zarówno pod kątem spalania jak i żywotności.



Krótko i na temat - konkretna odpowiedz! Mam nadzieje, ze tak bedzie - juz niedlugo poskladam te wszystkie czesci i zobaczymy co z tego wyjdzie