Nie odpala wogóle Pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Brać Klubową.
przejdę odrazu do rzeczy:
Zaczeło się tak dziać niedawnoWieczorem wychodzę z roboty, próbuję odpalić ... i NIC! Kręci rozrusznikiem, słychać pracującą pompę.
Po przekręceniu kilkukrotnym kluczyka wyjęciu kluczyka, włozeniu i próbach odpalenia NIC.. nie odpala. Nawet nie załapuje.
Poleciałem po pomoc zeby ustalić czy podaje iskrę . Podał i odpalił ...
Uznałem to, ze moze coś mu sie zawiesiło ...
Za kilka dni sytuacja się powtórzyła. Rowniez na zimnym silniku po wyjsciu z roboty. Zaczeło Mnie to martwić. i powtórka tej samej sytuacji w kolejnych dniach: załapał za 3-4 razem po przekręceniu kluczyka.Wczoraj znow powtórka: 2x w ciągu dnia na ciepłym silniku również.

Dzisiaj wieczorem, akurat miałem jechać na Zlot .. umarł
całkowicie.
objawy: pompka pracuje, alarm odłaczałem kabelki iz mogł się jakos zawiesić...resetowałem kompa, i nic
krzychu podejrzewał też jakieś zawieszenie się przekaźnika.
Jakkolwiek czy podłaczony alarm czy nie Nie ma iskry! wogóle.
czy to moze być cewka zapłonowa albo ... ??
Podobno lubiały sięte cewki psuć tak poprostu...
Dziękuję za wszelkie info w tej sprawie
p.s
Jak kiedyś sprawdzaliśmy jaką mam iskrę, była konkretna i duza. Ale to mogły być też pozory ....



[ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2008-12-13 19:03:02 ]
  
 
Cóż Ci mogę kamracie powiedziec...Duża iskra i wyrazisty niebieski kolor w Romecie oznaczała...spieprzony kondensator-musiała byc mała i lekko filoetowawa, wtedy wiadomo było, ze jest ok. Iskra musi byc mała!! Tylko u Ciebie jej dzisiaj w ogóle nie było... Ale dla przypomnienia 13.12.2008 dziś. Jutro rano spróbuj na pewno zapali. a jak nie zapali, to przyczyny trzeba szukac w aparacie zapłonowym, czyli właśnie cyba w tej cewce-module.
  
 
hmmm przyczyn może być kilka.Ja posłużę się problemem jaki miał kolega,a mianowicie miał problem z kablami WN poza tym obadaj czy nie dostała się wilgoć w okolicach cewki, kopułki itp
  
 
Po pierwsze ,to nie sprawdziłeś czy na cewkę zapłon. dochodzi napięcie ze stacyjki.A od tego należy zacząć poszukiwania.Następnie ,jeśli z cewki ,na kablu WN pojawia się iskra -przyczyna jest w rozdzielaczu.Jeżeli iskry niema ( bezpośrednio z cewki),przyczyną może być sama cewka ,bądź impuls z modułu ECM a co bardziej prawdopodobne(oby)przejście
przez podzespoły w rozdzielaczu szlak trafił.Było coś niedawno o tym-sprawdzaniu cewki na forum.
W tym układzie nie ma kondensatora jak w piździku.Jakość iskry w ocenie optycznej jest mało obiektywna.Sugestie Krzycha i sta3x63 są warte rozważenia .Jak namierzysz dalsze drobiazgi -daj znać.
  
 
ja bym zaczął od magicznej cewki w aparacie zapłonowym, sprawdziłbym też połączenia elektryczne wchodzące w aparat
  
 
teraz na spokojnie po ochłonięciu... sprecyzujmy.
Robert:
magiczna cewka impulsatora w aparacie wymieniana 3 mieś temu.
sta3x63:
kable WN i świeczki: zrobiłem dopiero na nich 3,5 4 tys./km
Wokoło zawsze susza i czysto
Na wszelki wypadek wezmę inna świeczkę.
Gafcio:
nie sprawdziłem iż ON CAŁKOWICIE odmówil posłuszenstwa tak nagle i nie przygotowany byłem na taką ewentualność.

Dokładnie: nie ma iskry bezpośredniio z cewki zapłonowej .
Sprawdzę to napięcie - trzeba iśc jakimś tropem.
Huuummm moduł (układ) szczelił albo się "konczył" i to ON robił całe moje zamieszanie związane z odpalaniem i kiepskim odpalaniem na ciepłym ? miało by to związek i logiczne wytłumaczenie ...
Dla Przypomnienia Problemu z którym chciałbym połączyć zaistniałą sytuacje

Chciałem jeszcze dodać, że odkąd zaczoł się problem z odpaleniem i po kilkukrotnym zakręceniu w koncu zapalił, jazda moc zrywnośc, wszystko było w normie... tak jak zawsze i jak niby nigdy nic!

Dam jutro jak się uda, kolejne info (nie dysponuje w domku sprzetem sprawdzającym) i na spokojnie do czego doszedłem

  
 
Cytat:
2008-12-14 03:11:47, franko25 pisze:
... Chciałem jeszcze dodać, że odkąd zaczoł się problem z odpaleniem i po kilkukrotnym zakręceniu w koncu zapalił, jazda moc zrywnośc, wszystko było w normie... tak jak zawsze i jak niby nigdy nic! ...



To trochę nie pasuje do usterek układu zapłonowego.
Zwykle jak jest coś nie tak z aparatem zapłonowym , kablami , świecami itp. to autem nie da się normalnie jeździć, przede wszystkim nierówno pracuje na wolnych obrotach.
Ja obstawiam że zapłon jest odcinany przez jakiś układ.
Nie wiem w jaki sposób odłączałeś alarm ale to wcale nie jest takie proste, nie wystarczy od tak sobie wypiąć kostkę czy odłączyć zasilanie. Należałoby dokładnie sprawdzić które obwody są rozłączane...zwykle styki przekaźników w alarmach pracują na granicy obciążalności i są najsłabszym elementem wszelkich immobiliserów , alarmów itp.
Gdyby się jednak okazało że nie tu jest problem a cewka zapłonowa jest dobra to jeszcze warto podjąć jeden trop: transponder w kluczyku, cewka zbierająca sygnały z kluczyka , może tu jest problem?


[ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2008-12-14 18:08:48 ]
  
 
udało się. odpalił.
Ale sama usterka jest tak banalna, ze aż nie mozliwa. Pojeżdzę trochę i dam koncowe info... bo być może ktoś kiedyś będzie miał podobnie.

  
 
czyżby kostka stacyjki ???
  
 
Spotkałem się kiedyś z taką usterką, że był wypalony jeden ze styków kostki. Objaw był taki, że w pozycji zapłonu wszystkie kontrolki się normalnie świeciły, a przy kręceniu rozrusznikiem rozłączały się. Można wtedy było kręcić do usr..... śmierci.
  
 
może kolega franko25 napisze co to było
  
 
ja mysle ze to byl palec rozdzielacza w kopulce
  
 
Cytat:
2008-12-16 07:30:27, JaRabbit pisze:
Spotkałem się kiedyś z taką usterką, że był wypalony jeden ze styków kostki. Objaw był taki, że w pozycji zapłonu wszystkie kontrolki się normalnie świeciły, a przy kręceniu rozrusznikiem rozłączały się. Można wtedy było kręcić do usr..... śmierci.

Ja też sie z takim czymś spotkałem no ale w żuku
  
 
Cytat:
2008-12-16 07:30:27, JaRabbit pisze:
Spotkałem się kiedyś z taką usterką, że był wypalony jeden ze styków kostki. Objaw był taki, że w pozycji zapłonu wszystkie kontrolki się normalnie świeciły, a przy kręceniu rozrusznikiem rozłączały się. Można wtedy było kręcić do usr..... śmierci.



Tylko raczej trudno tego nie zauważyć zwłaszcza że tych kontrolek jest sporo a do tego jeszcze zegar , sygnalizator zapięcia pasów itp. a jak ze schematu wynika to wszystko jest zasilane z jednego obwodu nr. 15
  
 
A dokładniej to z 15,15A,30,59
Z samej stacyjki wychodzą odczepy:15,15A,30
Cytat:
jak ze schematu wynika

  
 
Cytat:
2008-12-17 13:52:08, gafcio pisze:
A dokładniej to z 15,15A,30,59 Z samej stacyjki wychodzą odczepy:15,15A,30



Wiem co to 15A,30,59
Mi chodzi o najważniejszy obwód od którego zależy czy pojedziesz czy nie czyli 15.

Ps. Jeżeli chodzi o ścisłość to ten 30 doprowadza prąd do stacyjki.


[ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2008-12-17 18:40:42 ]
  
 
Cytat:
2008-12-16 21:52:18, sta3x63 pisze:
może kolega franko25 napisze co to było


Chętnie!
otóż walkę rozpoczołem po obiadku, pełen sił i zdesperowania przy świetle dziennym, zaczołem od prostych oględzin (tu i tam).
Wszystko na miejscu, nic nie porozłaczane.
Jedyna myśl jaka mi przychodziła do głowy, to ze gdzieś brakuje styku albo coś się sypneło. Pod maską zaczołem kolejno, ale nie hartem rozłaczać kostki (oględziny) i na powrót:
Na pierwszy odstrzał poszły te dwie, co odchodzą do cewki zapłonowej i obok zaraz przy skrzynce z bezpiecznikami dwie wiązki kabli.
DALEJ ZIMA...
Chwila namysłu połączona z myślą Gafcia,
a dokładnie
Cytat:
2008-12-13 21:53:04, gafcio pisze:
bądź impuls z modułu ECM a co bardziej prawdopodobne(oby)przejście przez podzespoły w rozdzielaczu szlak trafił.


modułem ... telefon... ponowne przemyślenie... już rozłożyłem cały sprzęt aby się dobrać do całego rozdzielacza i mierzyć ... ale kontrolnie wyjołem i włozyłem TO! (zaznaczone kółeczkiem na rysunku)



Dwie Niepozorne Wtyki (1-sza 4kabelki i 2-ga 2 kabelki) jak się nie mylę, dające do ECU info położenia i podania iskry

zakręciłem rozrusznikiem i ... włala!
Jeśli chodzi o zaczep, którego nie ma na zdjęciu To odpadł (pękł) podczas Niedzielnego rozłączania...

BANKOWO , Krzychu jeszcze przed dzień poruszał tymi kabelkami i nie dało to rezultatu (poruszał, ale nie wyjmował)

Nie ruszałem juz Nic więcej ażeby mieć jakiś punkt odniesienia. Sam fakt wydawał Mi się zbyt banalny i do dzisiaj jak mamy Środę, odpala jak zawsze ...




[ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2008-12-17 22:12:30 ]
  
 
Najgorszy typ usterek to te,które pojawiają się sporadycznie.Praktycznie oznacza to,że usterka jest ,prawie nie do wykrycia.Oby jak najmniej takich!(reszta to norma).Mówię tu głównie o przypadłości nękającej połączenia elektryczne-styki.
PS
Przewód z aku ma odczep 30 do stacyjki,którą zasila(leci dalej).Jest to NAJWAŻNIEJSZY przewód w stacyjce.Od napięcia w nim zależy czy pojedziesz czy nie.
PS
dupaście nie wacek99


[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-12-17 21:53:31 ]
  
 
Cytat:
2008-12-17 21:53:04, gafcio pisze:
...PS Przewód z aku ma odczep 30 do stacyjki,którą zasila(leci dalej).Jest to NAJWAŻNIEJSZY przewód w stacyjce.Od napięcia w nim zależy czy pojedziesz czy nie...




No toś gafcio Amerykę odkrył ...przecież wiadomo że jak rozrusznik działa to znaczy że prąd dochodzi do stacyjki.
Tylko że rozważania cały czas dotyczyły obwodów po stacyjce takich które zasilają moduł zapłonu i ECM.
A chyba zgodzisz się z tym że takim obwodem jest 15 ?

[ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2008-12-18 00:47:17 ]
  
 
Jeśli chodzi o moduł ECM to: bezpiecznik F-1 zasilany jest z przewodu-30 ,bezp.F-12 z przew.-15.
Na grafiku skrzynki bezpiecznikowej jest opis:F-1 zasilanie modułu ECM,TCM(A/T),na F-12 jest podobnie + wtrysk,czujnik prędkości.
Nie upieram się nad przewagą zanczenia w zasilaniu z obu odczepów. Twierdzę ,że 30 i 15 są równie ważne i nie należy ,w rozważaniach pomijać któregokolwiek z nich.
PS
Cytat:
A chyba zgodzisz się z tym że takim obwodem jest 15 ?



Ameryki nie odkryłeś i Ty bo to 30 i 15(ECM) "jak ze schematu wynika"
Co do reszty się zgadzam.


[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-12-18 14:50:01 ]
Cytat:
...przecież wiadomo że jak rozrusznik działa to znaczy że prąd dochodzi do stacyjki.

A jeśli sklei Ci się styk na będliksie to pewnie stacyjke ukręcisz

[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-12-18 14:53:56 ]