| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2008-12-13 22:45:01 ja bym zaczął od magicznej cewki w aparacie zapłonowym, sprawdziłbym też połączenia elektryczne wchodzące w aparat |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2008-12-14 03:11:47 teraz na spokojnie po ochłonięciu... sprecyzujmy.
Robert: magiczna cewka impulsatora w aparacie wymieniana 3 mieś temu. sta3x63: kable WN i świeczki: zrobiłem dopiero na nich 3,5 4 tys./km Wokoło zawsze susza i czysto
Na wszelki wypadek wezmę inna świeczkę. Gafcio: nie sprawdziłem iż ON CAŁKOWICIE odmówil posłuszenstwa tak nagle i nie przygotowany byłem na taką ewentualność. Dokładnie: nie ma iskry bezpośredniio z cewki zapłonowej . Sprawdzę to napięcie - trzeba iśc jakimś tropem. Huuummm moduł (układ) szczelił albo się "konczył" i to ON robił całe moje zamieszanie związane z odpalaniem i kiepskim odpalaniem na ciepłym ? miało by to związek i logiczne wytłumaczenie ...
Dla Przypomnienia Problemu z którym chciałbym połączyć zaistniałą sytuacje Chciałem jeszcze dodać, że odkąd zaczoł się problem z odpaleniem i po kilkukrotnym zakręceniu w koncu zapalił, jazda moc zrywnośc, wszystko było w normie... tak jak zawsze i jak niby nigdy nic! Dam jutro jak się uda, kolejne info (nie dysponuje w domku sprzetem sprawdzającym) i na spokojnie do czego doszedłem |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2008-12-15 14:48:01 udało się. odpalił.
Ale sama usterka jest tak banalna, ze aż nie mozliwa. Pojeżdzę trochę i dam koncowe info... bo być może ktoś kiedyś będzie miał podobnie. |
KRECIK0001 Klubowy Weteran Tico, Citroen XP Kazimierz Biskupi | 2008-12-15 23:35:59 czyżby kostka stacyjki ??? |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-12-16 07:30:27 Spotkałem się kiedyś z taką usterką, że był wypalony jeden ze styków kostki. Objaw był taki, że w pozycji zapłonu wszystkie kontrolki się normalnie świeciły, a przy kręceniu rozrusznikiem rozłączały się. Można wtedy było kręcić do usr..... śmierci. |
sta3x63 vw scirocco G60, Aud ... Miasteczko Śląskie | 2008-12-16 21:52:18 może kolega franko25 napisze co to było |
Darek54495 Klubowy Weteran Frontera i czarny katowice | 2008-12-16 22:10:08 ja mysle ze to byl palec rozdzielacza w kopulce |
Filemon2 Member Klubu Espero Daewoo Espero Janowice | 2008-12-16 22:47:50
|
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2008-12-17 01:39:16
Tylko raczej trudno tego nie zauważyć zwłaszcza że tych kontrolek jest sporo a do tego jeszcze zegar , sygnalizator zapięcia pasów itp. a jak ze schematu wynika to wszystko jest zasilane z jednego obwodu nr. 15 |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-12-17 13:52:08 A dokładniej to z 15,15A,30,59
Z samej stacyjki wychodzą odczepy:15,15A,30
|
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2008-12-17 18:34:22
Wiem co to 15A,30,59
Mi chodzi o najważniejszy obwód od którego zależy czy pojedziesz czy nie czyli 15. Ps. Jeżeli chodzi o ścisłość to ten 30 doprowadza prąd do stacyjki. [ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2008-12-17 18:40:42 ] |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2008-12-17 21:28:37
Chętnie! otóż walkę rozpoczołem po obiadku, pełen sił i zdesperowania przy świetle dziennym, zaczołem od prostych oględzin (tu i tam). Wszystko na miejscu, nic nie porozłaczane. Jedyna myśl jaka mi przychodziła do głowy, to ze gdzieś brakuje styku albo coś się sypneło. Pod maską zaczołem kolejno, ale nie hartem rozłaczać kostki (oględziny) i na powrót: Na pierwszy odstrzał poszły te dwie, co odchodzą do cewki zapłonowej i obok zaraz przy skrzynce z bezpiecznikami dwie wiązki kabli. DALEJ ZIMA... Chwila namysłu połączona z myślą Gafcia, a dokładnie
modułem ... telefon... ponowne przemyślenie... już rozłożyłem cały sprzęt aby się dobrać do całego rozdzielacza i mierzyć ... ale kontrolnie wyjołem i włozyłem TO! (zaznaczone kółeczkiem na rysunku)
Dwie Niepozorne Wtyki (1-sza 4kabelki i 2-ga 2 kabelki) jak się nie mylę, dające do ECU info położenia i podania iskry
zakręciłem rozrusznikiem i ... włala! Jeśli chodzi o zaczep, którego nie ma na zdjęciu To odpadł (pękł) podczas Niedzielnego rozłączania...
BANKOWO , Krzychu jeszcze przed dzień poruszał tymi kabelkami i nie dało to rezultatu (poruszał, ale nie wyjmował) Nie ruszałem juz Nic więcej ażeby mieć jakiś punkt odniesienia. Sam fakt wydawał Mi się zbyt banalny i do dzisiaj jak mamy Środę, odpala jak zawsze ...
[ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2008-12-17 22:12:30 ] |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-12-17 21:53:04 Najgorszy typ usterek to te,które pojawiają się sporadycznie.Praktycznie oznacza to,że usterka jest ,prawie nie do wykrycia.Oby jak najmniej takich!(reszta to norma).Mówię tu głównie o przypadłości nękającej połączenia elektryczne-styki.
PS Przewód z aku ma odczep 30 do stacyjki,którą zasila(leci dalej).Jest to NAJWAŻNIEJSZY przewód w stacyjce.Od napięcia w nim zależy czy pojedziesz czy nie. PS dupaście nie wacek99
[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-12-17 21:53:31 ] |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2008-12-18 00:42:41
No toś gafcio Amerykę odkrył ...przecież wiadomo że jak rozrusznik działa to znaczy że prąd dochodzi do stacyjki.
Tylko że rozważania cały czas dotyczyły obwodów po stacyjce takich które zasilają moduł zapłonu i ECM. A chyba zgodzisz się z tym że takim obwodem jest 15 ? [ wiadomość edytowana przez: wacek99 dnia 2008-12-18 00:47:17 ] |
gafcio Klubowy Weteran espero 1.8/Zoffija 1 ... sosnowiec | 2008-12-18 14:48:30 Jeśli chodzi o moduł ECM to: bezpiecznik F-1 zasilany jest z przewodu-30 ,bezp.F-12 z przew.-15.
Na grafiku skrzynki bezpiecznikowej jest opis:F-1 zasilanie modułu ECM,TCM(A/T),na F-12 jest podobnie + wtrysk,czujnik prędkości. Nie upieram się nad przewagą zanczenia w zasilaniu z obu odczepów. Twierdzę ,że 30 i 15 są równie ważne i nie należy ,w rozważaniach pomijać któregokolwiek z nich. PS
Ameryki nie odkryłeś i Ty bo to 30 i 15(ECM) "jak ze schematu wynika" Co do reszty się zgadzam. [ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-12-18 14:50:01 ]
[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-12-18 14:53:56 ] |