| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zibik3 LOB NET MEMBER Opel Omega B/sedan Szczecin | 2009-05-07 19:53:51 Zaciągnięte z nonsensopedii
Opel Omega – flagowe auto koncernu Opel, które było tak zajebiste że przestano je produkować. Krótki opis i historia modelu Koncept na duże auto rodzinne, bezpośrednio konkurujące z taczanką oraz Nysą Towos powstał w roku 1986. Zabawni inżynierowie firmy Opel puścili wodze fantazji, tworząc duże, ciężkie, awaryjne i paliwożerne auto dla każdej rodziny (hasło "Nie masz zmartwień - kup Omegę" przeszło do historii motoryzacji). Jeden z nowych inżynierów, urodzony 30 lutego 1980r Ulryk Von Pizdenszturhau rzucił pomysł zamontowania w tym wehikule tylniego napędu, co spowodowało wzrost popularności aut (w latach 90-tych i obecnie) wśród biedniejszego dresiarstwa, lubiącego puścić bąka na placyku pod Tesco. Styling Protoplasta (nieświadomy) stylu Rost - obecnie najpopularniejszego lansu na zachodzie, mającego na celu pokrycie wszystkich widocznych elementów karoserii auta warstwą rdzy. Opel Omega jest przedstawicielem tzw Deep Real Rostu - Rost Style dla najodważniejszych, polegający na tworzeniu przelotowych otworów z rdzy w nadwoziu Główny odbiorca świetnych zestawów xenonowych HID (znanej firmy No Name) z portali aukcyjnych Dane techniczne Ople Omega (w skrócie także "Omcie", "Omesie", "Omesiunie") wyposażone były w szeroką gamę nowoczesnych i sportowych silników: 1.8i 90KM, występował w pierwszych wersjach Omegi (które już nie istnieją, z uwagi na biodegradację) który pozwalał rozpędzić opływowe nadwozie Omci do 100km/h w czasie 14s (fenomen na skalę światową) 2.5 V6 170KM, występował w drugiej generacji Omesi, obiekt kultu gazowników, chwalony przede wszystkim za dźwięk V6 (jeśli akurat właściciel miał na benzynę/LPG i mógł pociągnąć ponad 3tys obrotów), w połączeniu z 4-o biegowym automatem zapewniał masę niezapomnianych przeżyć - noc w polu czekając na pomoc drogową, noc w polu czekając na kolegę z kanistrem benzyny itp 3.0 MV6 211KM, obiekt kultu wszystkich właścicieli Opli Omega, pozwalający rozpędzić Omesię do 100km/h w czasie (wg właścicieli) 7s (lub 9,6s wg producenta); przy tym wyjątkowo oszczędny - jedynie (wg właścicieli) 7l na setkę (lub 15l wg producenta). 2.5TDS , jednostka z silnikiem wysokoprężnym z możliwością samoadaptacji (polegającej na samoistnym pęknięciu głowicy, przez co silnik stawał się niskoprężny). Silnik trwały (do 20 tys km bez remontu), mocny, ekonomiczny, o niesłychanej kulturze pracy. Polecany każdemu małemu majsterkowiczowi, który nadal twierdzi że Rudolf Diesel to był prostak i każdy głupi potrafi wyprodukować silnik Diesla. |
stapoz Omega 2.5V6+gaz, Mon ... Poznań | 2009-05-08 09:38:01 Równie dobrze można tak:
Zaciągnięte z kultopedii Opel Omega – flagowe auto koncernu Opel, które wychodzilo poza ramy ustanowione dla aut produkowanych masowo Krótki opis i historia modelu Koncepcja auta luksusowego, które mogło by konkurowac na rynku w klasie sredniej-wyzszej. W 1995 zdecydowano się na odwazna jak na tamte czasy stylistyke, tworzac auto o ciekawej i ponadczasowej stylistyce. Stosunkowo duza awaryjnosc w pierwszych latach produkcji zostalo dosc mocno zmniejszona w modelach po roku 1998. Zastosowanie tylnego napedu znacznie podnosilo komfort jazdy. Styling Odwazna i ponadczasowa stylistyka nie szla w parze z odpornoscia na korozje dlatego w pozniejszych latach produkcji zdecydowano sie na calkowite ocynkowanie elementow narazonych na korozje. Opinie o silnej korozji czasto pochodza od osob posiadajacych egzemplaze powypadkowe, łatane domowym sposobem - szpachlowka+lakier. Dane techniczne Opel Omega zwana również kluską wyposażana była w szeroką gamę silników: 1.8i 90KM, - tylko w wersji A, produkowany w malych ilosciach 2.0i 115KM - podstawowa jednostka w wersji B 2.5 V6 170KM, doskonaly silnik dla samochodu tej klasy i masy. 3.0 MV6 211KM, najmocniejsza jednostka montowana w Omegach, zapewniala wiecej niz dobre parametry. Spalanie silnikow 2.5 i 3.0 podobne jak innych aut tej klasy. 2.5TDS , silnik dostarczany przez BMW - zapewnia przyzwoite osiagi i umiarkowane zuzycie paliwa. Czeste niezrozumienie przeznaczenia tej jednostki i proby wykozystania go do ekstremalnej jazdy, palenia gumy, wchodzenia bokiem w zakrety skutkowalo uszkodzeniem glowicy |
admeen LOB MEMBER ![]() już nie hybrid :) Gdańsk/Elbląg | 2009-05-08 09:46:04
Nazwana tak przez zuppera po raz pierwszy, gdzie wszyscy teraz to malpuja, na czele z okp |