Odma olejowa escort 1.4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadam taką odme http://img27.imageshack.us/img27/5629/14279428.jpg i zlokalizowałem ze silnik łapie lewe powietrze przez nią. Czy odma powinna się zamykać na dolocie od spodu co idzie odpowietrzanie bo dmucham przez nią a ona przyjmuje powietrze w obie strony. Po założeniu jej motor nie rowno pracuje na wolnych obrotach. Jak zaślepie wężyk od odpowietrzania co idzie do odmy silnik chodzi rowno. W odmie coś lata chyba sprężynka się już zestażała ale jak patrzyłem na szrocie taka samą odme to zachowywała się identycznie. Chce kupić nową ale koszt 130 zl więc wole się upewnic że ta jest zepsuta. Jakie ona ma zadanie i do czego bliżej służy.
  
 
Odma w 1.4 jest troszke innej budowy niz np w 1.6 8V.
W niej rowniez jest zawor ktory zamyka badz przymyka przepływ gazow podczas pracy silnika na wolnych obrotach, zawor zasysa podcisnienie i zamyka dopływ fałszywego powietrza/spalin.
Podczas dodania gazu, podcisnienie maleje a w skrzyni korbowej zaczyna sie tworzyc coraz wiecej gazow i zawor sie otwiera, przepuszczajac tym samym gazy ze skrzyni korbowej do kolektora ssacego celem ich ponownego dopalenia.

Ogolnie zawor ma latac luzno, nie moze byc podparty sprezyna bo podcisnienie go nie zdoła zassac do gory i bedzie sie dostawało powietrze ze skrzyni korbowej, identycznie jak np odepniesz sobie przewod od odmy i go nie zaslepisz.
Tylko jesli krociec zaworka będzie wyslizgany/wytarty, to nawet gdy on sie zamknie nie bedzie na tyle szczelny zeby zamknac czesciowo dopływ gazow, stad silnik kuleje.

Mozesz kupic uzywke, troszke na chybił-trafił, jedynie mozesz w nia dmuchnać (nie mylic ) i porównac czy jest jakis opor podług starej czy jest podobnie.
Tak czy inaczej odme masz uszkodzona, zreszta ponoc da się zmienic sam zaworek, na taki jak w silnikach 16V, ale nowy kosztuje 90zł, wiec nie ma sensu sie bawic skoro odma 130zł.
  
 
Proszę o edytowanie tytułu zgodnie z regulaminem, w przeciwnym razie zamykam wątek po 24h.
  
 
1.4 cvh-pte efi
i odma..
przesrane

Wyjscie no. 1
Zatykasz odsysanie oleju (wezyk lecacy do kolektora)
Zalety: silnik chodzi rowno
Wady: brak smarowania zaworow jesli uszczelniacze masz w dobrym stanie. Olej kapiacy z separatora na silnik. Troszke smrodku.

Wyjscie no. 2
Zmniejszasz otwor np. kawalkiem dlugopisu, zeby lecialo mniej lewego powietrza
Zalety: silnik chodzi rowniej, ale nie do konca
Wady: silnik chodzi rowniej, ale nie do konca

Wyjscie no. 3
Wstawiasz elektrozawor sterowany czujnikiem przy przepustnicy (otwarty kiedy przepustnica otwarta)
Zalety: konfiguracja nie do zabicia, silnik chodzi rowno na wolnych
Wady: ciezko zalozyc, brak gotowych rozwiazan

Wyjscie no. 4
Jesli masz male przedmuchy, zatykasz waz co leci do filtra powietrza. W ten sposob stworzy sie podcisnienie w calym silniku. Warunek: musisz miec szczelne wszystkie uszczelki zeby ci nie ciagnelo lewego powietrza.
Zalety: odsys wszystkich syfow spod pokrywy zaworow
Wady: jesli zaworek sie "naprawi" to ci wywali uszczelke gdzies bo bedzie zaduze cisnienie.

Wyjscie no. 5 (jesli masz gaz)
Patrz: Wyjscie no. 2