3.2 - 2 pytania - szumi z okolic silnika i cieknie z mostu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

profilaktycznie tylko zapytam co może szumieć z okolic silnika. Mianowicie dzis po podróży 1400km usłyszałem tak jakby łożysko skądś z okolic jakby skrzyni biegów, ale po otwarciu maski szum ten słychać jednakowo, dlatego zapytam was jakie moga być możliwości?

Dodam, że podobny szum słyszałem w mojej byłej omedze, co okazało się pompą wody, a oto przykład: YouTube.com/watch?v=addVnLGwX3s i z takim czymś też przejechałem 1400km....... ale w tym przypadku ten szum był głośniejszy od tego co dziś słyszę.

Może to być rolka od napinacza lub też ta pompa, czy jakieś łożysko pomiędzy silnikiem a skrzynia, dodam, że skrzynia automat i nie ma żadnych problemów ze zmianami biegów..

To był pierwszy problem, a drugi to taki, że cieknie mi olej z mostu, gdzieś z okolic wału i już tak od tygodnia, gdzie auto troche po alpach pojeździło... może nie cieknie, ale kropla oleju kapnie raz na jakiś czas. Rura wydechowa znajduje się akurat pod tym wyciekiem i jest cała obryzgana, także tak naprawdę nie wiem co się dzieje podczas jazdy, nie miałem czasu nawet dokładnie zaglądnąć. Czy jest tam jakiś simering lub może znacie typowe wady mostów z omegi?

Dzięki za rady
  
 
Cytat:
2008-07-07 00:53:48, zYx pisze:
Witam, profilaktycznie tylko zapytam co może szumieć z okolic silnika




Cytat:
Może to być rolka od napinacza lub też ta pompa,


może być. Najpierw sprawdź wszelkie rolki.

Cytat:
cieknie mi olej z mostu, gdzieś z okolic wału czy jest tam jakiś simering

jest, i pewnie z niego leci. Są też dwa boczne.

Cytat:
może znacie typowe wady mostów z omegi?


po dużym przebiegu ciekną, czasem nawet huczą
  
 
w temacie szumu najlepiej wziąć jakąś rurkę przyłożyć jedną stroną do ucha a drugą poszukać źródła szumu

jaki przebieg ma twoja omega bo dolegliwości ma wielkoprzebiegowe
  
 
Przebieg to zaledwie 107k, ale tak jak pisalem, auto dostalo troche w dupe po tych akpach.

Zakładam, że te boczne simeringi to od pół oś? Z tamtąd nic nie cieknie. W tej chwili leje i nie chce mi sie włazić pod auto, ale jeśli to jest simering od wału to czy wymiana jest trudna i czy więże się z wymiana jakiegoś łożyska?

A co do przykładania rurek, to wtedy w serwisie tak przykładali i chłop od razu stwierdził, że to alternator, wymieniłem alternator i to nie było to i już go oddać nie mogłem bo był założony.. ten dźwięk był tak głośny, że rozchodził się wszędzie. Sposób na rurkę był nie doskonały.

A co do skrzyni to są tam jakieś łożyska a'la łożysko sprzęgła pomiędzy silnikiem, a automatem?
  
 
Cytat:
2008-07-07 11:43:08, zYx pisze:
Przebieg to zaledwie 107k,


ojjj... z moich doświadczeń wynika, że omegi do 200k nie ciekną z tyłu.
Przy 200-300k jak najbardziej zaczynają

Cytat:
Zakładam, że te boczne simeringi to od pół oś?


tak.

Cytat:
jeśli to jest simering od wału to czy wymiana jest trudna

jak nie lubisz się kłaść pod auto jedź na warsztat, zleć wymianę i z głowy. Przy okazji każ zalać nowego oleju do dyfra, oryginał GM w serwisie jest tani i dobry, litr chyba 28pln.

Cytat:
Sposób na rurkę był nie doskonały.


niedoskonały był fachowiec. Ja też jestem za cienki na ten sposób, może jeszcze kilka lat praktyki...?
przy okazji - czy aby po wymianie altka nie przyciszyło się trochę...?

Cytat:
A co do skrzyni to są tam jakieś łożyska a'la łożysko sprzęgła pomiędzy silnikiem, a automatem?


szumi - otwórz machę, sprawdź te rolki, sprawdź napięcie paska, nie szukaj dziury w całym.
  
 
szczerze mowiac to albo jest zajechana albo te 107tkm to jakas bajka, ja mam w tym momencie 170 i jedyna dolegliwosc to malo paliwa w zbiornku a wczesniej zrobilem tylko 2 lacznki, wymienilem (mysle ze bez potrzeby) katalizatory pierwsze i uklad wydechowy
Co do szumu to wjedz na podnosnki i go podnies, nastepnie odpal samochod i posluchaj i mysle ze znajdziesz, bo tak przez neta to troche ciezko jest
  
 
Cytat:
2008-07-07 22:05:39, Brutal pisze:
szczerze mowiac to albo jest zajechana albo te 107tkm to jakas bajka, ja mam w tym momencie 170 i jedyna dolegliwosc to malo paliwa w zbiornku a wczesniej zrobilem tylko 2 lacznki, wymienilem (mysle ze bez potrzeby) katalizatory pierwsze i uklad wydechowy Co do szumu to wjedz na podnosnki i go podnies, nastepnie odpal samochod i posluchaj i mysle ze znajdziesz, bo tak przez neta to troche ciezko jest



Te 107 jest udokumentowane, ale tak jak już wspominałem wcześniej omcia naprawde dostała w dupe w alpach, albo po prostu ma pecha ;]

W środe jade do warsztatu, bo ja nie mam jak sam tego zrobić...
  
 
no chyba tak bedzie najlepiej, na podnosniku powinni znalezc przyczyne
A moze poprostu masz nieszczelny uklad wydechowy
  
 
Cytat:
2008-07-07 22:12:24, Brutal pisze:
no chyba tak bedzie najlepiej, na podnosniku powinni znalezc przyczyne A moze poprostu masz nieszczelny uklad wydechowy



Mówisz o szumie? Nie, to nie brzmi jak nieszczelny układ wydechowy
  
 
po raz kolejny opisujesz dolegliwości tej omegi.
nawet w starej A nie miałem takich denerwujących usterek.
szumy, wycieki z mostu w omedze z przebiegiem 100 kkm?
takie alpy to i tak pikuś do LOBowych KJSów, ścigów czy rajdu i po takich zlotowych jazdach nawet omegi z 300 kkm dają rade i oleju nie gubią
ja niedowierzam w taki przebieg a nie jeżdżę pierwszym 6-cio cylindrowym szczochem opla.
nawet pełnoletni senator nie gubił oleju na simmeringach
współczuje takich usterek i proponuję zakupić coś co mniej się psuje
  
 
No rzeczywiście coś tu jest nie tak...
A "wiarygodne przebiegi" to bardzo rzadko występują
  
 
Najwyraźniej jest to ta rzadka z małym przebiegiem psująca się
  
 
Cytat:
2008-07-07 22:49:48, zYx pisze:
Najwyraźniej jest to ta rzadka z małym przebiegiem psująca się

Najwyraźniej tak

Faktycznie większość łamag przejeżdża kilkaset kkm bez wycieków z dyfra - w koncu nie ma tam ciśnienia który by wysadzał uszczelniacze. Rozsypują się jedynie z wiekiem/przebiegiem. No chyba że trafi się sztuka ze złej partii czy z wadą fabryczną, może akurat taką masz.
 
 
No tak, w sumie poprzednia omega z 97 roku, dzis juz przejechała 180k i nic z mostu nie cieknie.


[ wiadomość edytowana przez: zYx dnia 2008-07-07 22:58:25 ]
  
 
Wynik jest nastepujacy.

Szum z silnika to pompa wody i w serwisie zawolali sobie ponad 500 funtow (brytyjskich) stwierdzilem, ze sam sobie wymienie, bo koszt pompy to 40funtow. Pytanie tylko czy dam rade sam sciagnac i zalozyc pasek rozrzadu?

Ma ktos jakis schemat tego paska, zebym sie przygotowal?

Co do mostu to wlasnie simering.
  
 
Nie trzeba zdejmować paska do pompy wody...
  
 
To prosze uswiadom mnie mniej wiecej jak ta wymiana wyglada, bo ci w serwisie twierdzili ze trzeba. Pamietam, ze w omedze b 2.0 16v musialem sciagac pasek rozrzadu, ale z tego co widze n azdjeciach pompy do tego silnika, pompa wyglada inaczej.
  
 
A więc wygląda to następująco:
1. Wpisujesz w wyszukiwarkę "pompa wody"
2. Znajdujesz wątek o wymianie w/w w silnikach V6
3. Kupujesz nową pompę.
4. Postępujesz zgodnie z instrukcjami z wątku i wymieniasz w/w.
5. Cieszysz się z wymienionej, cichej pompy.
  
 
Super, wyglada na to ze nie bedzie to duzym problemem.

Natomiast za wymiane simeringu w moscie zawolali sobie ponad 250f z czego sama czesc kosztuje 16f reszta to robocizna i sie zastanawiam czy im to dac, szukac normalnego mechanika czy samemu próbować. Co sie wiaze z wymiana tej uszczelki?
  
 
Cytat:
2008-07-09 21:45:35, zYx pisze:
Co sie wiaze z wymiana tej uszczelki?


Ryzyko i odpowiedzialność za to ryzyko...