EDIS od różnych modeli- jest jakaś różnica?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
EDIS od różnych modeli- jest jakaś różnica?
Czy EDIS od innego essiego (tzn. od silnika z inną pojemnością )bedzie dobrze słuzył w moim 1,6 EFI?
  
 
Jeżeli ma te same numery (a prawdopodobnie tak jest) to będzie chodziło bezproblemowo.
Z tego co pamiętam, to wszystkie silniki mają ten sam, ale lepiej upewnić się sprawdzając numery części.
  
 
Cytat:
2005-05-22 22:50:14, Adam-NEB pisze:
EDIS od różnych modeli- jest jakaś różnica? Czy EDIS od innego essiego (tzn. od silnika z inną pojemnością )bedzie dobrze słuzył w moim 1,6 EFI?



Nie ma różnicy. Ofkors jesli dany EDIS jest od 4-cylindrowca, bo jeśli wpakujesz taki od Mustanga...
  
 
Skoro nie ma różnicy to dlaczego są różne oznaczenia na EDIS-ie i dlaczego w silnikach np 1,6 jest inna kolorystyka kabli dochodzacych do Edisa oraz nie wykorzystane są wszystkie wszystkie końcówki wychodzace z niego. Do innych silników dochodzą inne kable (kolory inne) oraz w innej kolejnośći i również nie wykorzystanych jest kilka kabli ale innych niż w przypadku 1,6.

Czy nie wykorzystane końcówki mogą świadczyć o Uniwersalności tego modułu jeśli chodzi o jego zastosowanie do różnych modeli ? Ale dlaczego są różne oznaczenia EDIS i różne kolory kabli dochądzacych do niego przy innych pojemnościach. Czy silniki z mniejsza pojemnością niż 1,6 sa również 4 cylindrowe?
  
 
Moze napisz do Slawasa, byc moze bedzie mial mozliwosc sprawdzenia w bazach...

Ewentualnie zobacz w jakims sklepie
  
 
Cytat:
2005-05-24 12:55:38, Adam-NEB pisze:
Skoro nie ma różnicy to dlaczego są różne oznaczenia na EDIS-ie i dlaczego w silnikach np 1,6 jest inna kolorystyka kabli dochodzacych do Edisa oraz nie wykorzystane są wszystkie wszystkie końcówki wychodzace z niego. Do innych silników dochodzą inne kable (kolory inne) oraz w innej kolejnośći i również nie wykorzystanych jest kilka kabli ale innych niż w przypadku 1,6. Czy nie wykorzystane końcówki mogą świadczyć o Uniwersalności tego modułu jeśli chodzi o jego zastosowanie do różnych modeli ? Ale dlaczego są różne oznaczenia EDIS i różne kolory kabli dochądzacych do niego przy innych pojemnościach. Czy silniki z mniejsza pojemnością niż 1,6 sa również 4 cylindrowe?



Nie widziałem jeszcze Escorta 3-cylindrowego Tak samo jak wg mojej skromnej wiedzy nie widziałem niewykorzystanego pina w EDISIE, jest ich 12 i 12 ma zastosowanie.

Dla 1,3/1,4 - 1,6EFi - 2,0DOHC
1,3,4 - połączenie z EECIV 4 to masa współzamienna z 7
5,6 połącznie z CPS
7 - masa współzamienna z 4
8 - zasilanie po przekaźniku
9 - masa główna
10,12 wyjście na cewki
11 - obrotek

Reasumując, w zależności od modelu mogą tylko przewody masy być niewykorzystan, albo 4, albo 7. Natomiast ja np. mam oba podłączone pod ekrany.

A EDIS tak jak EEC, to uniwersalna maszynka. Natomiast w sprawie koloru przewodów, wystarczy spojrzeć na schematy. Po 1994 roku filozofia kolorystyki całego oprzewodowania się zmieniła.

I proszę nie siać tu herezji
  
 
Staram sie nie siać Herezji, zresztą do Jana Husa mi daleko, ale przepraszam jesli cie zdenerwowałem. Poprostu zaskoczyła mnie ta cała kolorystyka kabli i oznaczenia EDIS.
Przepraszam cie Wilku,
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
  
 
Ależ nie zdenerwowałeś mnie, no może troszkę ton Twojej wypowiedzi. W każdym razie EDIS to EDIS, tak jak akumulator, to akumulator. Cieszę się, że rozwiałem Twoje wątpliwości.

P.S. Herezja Husytów jest rzeczą względną. Ale to tak OT.
  
 
Nie chciałem w tej wypowiedzi podnosić tonu tylko pokazać dlaczego mam tyle watpliwości.
Sorki. Pomożesz mi bo mam jeszcze kilka pytań pytań:

1. Co to jest CPS - pewnie dla ciebie to banalne pytanie, ale ja nie bardzo wiem co to takiego.
2. Co to znaczy zasilanie po przekazniku (jakim?)
3. 11 pin do obrotomierza - czy to znaczy ze funkcjonowanie EDIS jest uzaleznione od pracy obrotomierza czy odwrotnie?
4. Od której strony zaczyna sie numeracja pinów w EDIS-ie
5. Zamienna masa 4 i 7 - to znaczy że nie muszą być podłączone obie? i czy wszystkie masy muszą byc podłączone czy nie wystarczy główna ?


Przepraszam ze jestem tak nadgorliwy ale to dla mnie ważne!
Może masz jakiś schemat tych podłączeń?

Z góry dzięki i pozdrawiam!
  
 
Na czesc pytan moge sprowobaw odpowiedziec, a wiec

Ad1. Crankshaft Position System - czujnik polozenia walka rozrzadu - daje impuls wedlug ktorego nastepuje wysterowanie zaplonu, tzn taki odnosnik wedlug ktorego EEC z EDISem przyspieszaja badz opozniaja zaplon

Ad3. To jest po prostu sygnal, ktorym wysterowany jest obrotomierz, ten pin nie jest konieczny do podpiecia

Ad5. Wydaje mi sie, ze jezeli Wilk napisal zamienna to oznacza iz jest polaczenie wewnatrz modulu - czasami sa potrzebne dwa wyjscia
  
 
dzięki za pomoc !


A propo ad1. CPS to jest inaczej czujnik położenia wału korbowego? czy tak jak napisałeś położenia wałka ROZRZĄDU?

A propo ad 3. Mam rozumieć ze wartości pokazywane przez obrotomierz zależą od sygnału z modułu EDIS? Jeśli obrotek nie wskazuje to przyczyną może być skopany EDIS?

Jeszcze tylko interesuje mnie od której strony zaczyna się numeracja tych pinów. Mniejsza z tym pinem "8 za przekaznikiem".
  
 
Ostatnio pewien pseudo mechanik powiedział mi że auto pozbawione EDIS bedzie pracować. twierdził że auto po uruchomieniu z EDISEM . po wyjęciu kostki z EDISA bedzie nadal pracować. U mnie kiedy wyjme kostke gasnie od razu. Czy ów mechanik miał racje, czy też z moim autem jest coś nie tak?
  
 
Cytat:
A propo ad1. CPS to jest inaczej czujnik położenia wału korbowego? czy tak jak napisałeś położenia wałka ROZRZĄDU?


zdecydowanie czujnik polozenia walu
Cytat:
A propo ad 3. Mam rozumieć ze wartości pokazywane przez obrotomierz zależą od sygnału z modułu EDIS? Jeśli obrotek nie wskazuje to przyczyną może być skopany EDIS?


wiesz, tutaj nie do konca mozna tak rokowac, jest to jedna z prawdopodobnych przyczyn, ale rownie dobrze moze byc kabel...
Cytat:
Jeszcze tylko interesuje mnie od której strony zaczyna się numeracja tych pinów. Mniejsza z tym pinem "8 za przekaznikiem".



Jesli chodzi o ta numeracje pinow, to z tego co pamietam, jesli zlacze masz skierowane do dolu, to 1 jest z lewej strony (patrzac od tylu EDIS'a). Ty masz chyba 1.6 EFi, wiec u mnie jak stane przy blotniku, to jak napisalem 1 jest po lewej
  
 
Bo u mnie poza tym ze EDIS na 100% walniety, nie chodził obrotek - wiec to mogło byc przyczyną ?

A jesli to nie wina EDISA ani kabla - to co jescze moze byc powodem nie funkcjonujacego obrotomierza?
  
 
A ja z innej beczki ;D.....dlaczego ja w miescu przewidzianym przez knigę WKiŁ nie mam EDIS-a ? 1.6 16V, 1994 rok.....mój fachman od Fordów , który z zeszłym roku naprawiał mi EEC IV (ponoć moduł zapłonowy padł ) twierdzi, że EDIS w tych modelach jest zintegrowany z EEC IV.....PRAWDA TO CZY FAŁSZ ?
  
 
Nie wiem jak jest w roczniku 94 ale mój ziomek ma 1,6 16v (rocznik 92/93) czyli taki sam silnik jak twój i ma edis na 100% . Właśnie dzieki niemu dowiedziałem sie ze u mnie jest on walnięty. poprostu wpadłem na pomysł zeby przełożyć od niego Edisa i sprawdzić czy bedzie dalej problem. Okazało sie ze mam walniety Edis. Nie wiem nic na temat jakiegokolwiek zintegrowanego EEC i EDIS, ale nie przeczę ze nie jest to mozliwe.
Pozdrawiam
  
 
Andrzej, w Twoim przypadku cewkami zapłonowymi steruje EEC, tak jak w większości ZETECów. Ten silnik, o którym wspomniał Adam to przejściówka albo wersja skandynawska.

Dla 1,4/1,6 EFi

1. niebiesko-żółty
2. zielony
3. niebiesko-czerwony
4. brązowy (o ile występuje)
5. niebiesko-żółty
6. niebiesko-zielony
7. brązowy (patrz 4.)
8. czarny
9. brązowy
10. zielono-czerwony
11. zielony
12. zielono-żółty
  
 
Jeszcze tylko dwa pytanka:

1. wspomniane wcześniej pytanie - czyli przy pracującym rozgrzanym silniku pozbawienie edisa spowoduje całkowite zgaśnięcie auta czy tez bedzie on chodził?

2. gdzie się znajduje filtr od obrotka?

dzieki
  
 
1. Zabierzesz sterowanie cewkom zapłonowym. I jak bidule będa pracować?

2. Na lewym nadkolu, koło EDISa, taka czarna kostka podobna do przekaźnika.
  
 
No to już wiem czemu mi obrotomierz nie działał . U mnie wogóle nie ma tego filtra. Ktos go wymontował. Przypuszczalnie poprzedni właściciel ,bo odkąd go kupiłem to juz nie działał obrotek.

Domyślałem się że czegoś tam brakuje ponieważ Edis montowany jest na metałowej podstawie razem z iinymi drobiazgami. U mnie zaś był on przykręcony bezpośrednio do blachy przy użyciu jakichś "magicznych" blachowkrętów.

Jak mam wobec tego podłączyć tenże filtr z Edisem i obrotomierzem ???