MotoNews.pl
  

Remont 903 czy wymienic na 899?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam dylemat, moj silniczek 903 prawdopodobnie wymaga remontu, dymi z odmy, mocy ma +/- 25KM, kazda regulacja pogarsza tylko sprawe, po regulacji przez speca gaznika pojawil sie problem z odpalaniem i zaczelo go przylewac, po ustawieniu rozrzadu i zaplonu zaczal strzelac ogniem z wydechu ale mocy jak nie bylo tak nie ma, moze aparat zaplonowy daje tak pod dupsku ze auto nie moze sie dowlec do 100km/h, w kazdym badz razie teraz nie wiem co zrobic, auto ma byc wylacznie do sportu wiec zalezy mi zeby to sie ostro odpychalo, popytalem o remont 903 no i cena zabija, podobno ciezko w 3tys zl sie zmiescic bedzie, same szlify 1,5tys :/ , znalazlem silnik w miare pewny od cc900 ale na wtrysku w dosc dobrej cenie, tylko nie wiem czy da sie to jakos polaczyc z silnikiem gaznikowym 903 i aparatem zaplonowym zeby jednak moc podchodzila pod 50KM a nie pod 40km jak w cc, czy moze przelozyc cale 899 i je jakos zmodyfikowac, czym rozni sie 899 od 903, da sie je bez problemu podmienic w takim swapie? sam tego robil nie bede bo na silnikach akurat znam sie slabo, bedzie robil to znajomy warsztat tylko jaka opcja bedzie najlepsza zeby auto przeszlo na ciemna strone mocy ale zeby nie kosztowalo to 3tys, malo ktory mechanik widzial takie cuda jak 903 w 126p to nie bardzo tez wiedza co doradzic, licze na was pozdro
  
 
Jak masz komplet czyli silnik z wiązką i kompem w dobrej cenie to według mnie nie ma się nad czym zastanawiać. Podłączasz i zapominasz o problemie-zero regulacji na 899
sam miałem wcześniej 903 więc wiem o czym mówię

A w kabelkologii koledzy z forum pomoga

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: marcin126 dnia 2009-02-12 21:13:22 ]
  
 
jak coś to mam do sprzedania mocne 903, jak nie chcesz gaźnika to możesz przerobić to raz dwa.
  
 
ten silniczek 899 przelezal prawie rok w garazu i jest z auta skasowanego po uderzeniu w tyl niestety bez komputera i wiazki moge go miec za 400zl, teraz pytanie czym rozni sie 899 od 903 ze jest roznica prawie 10KM mocy, chcialbym zeby tych koni bylo tyle co w 903 moze z malym bonusem jesli by sie udalo, napewno musze przelozyc glowice z 903 zeby byl naped aparatu zaplonowego, bedzie pasowac? do 903 mam tez delikatny sportowy walek, nie wiem w jakim stanie ale zastanawiam sie czy go nie wykorzystac, jakies jeszcze wskazowki? pozdro
  
 
Co do remontu 903 to mnie to kosztowalo okolo 1000pln bez robocizny (robilem sam, z pomoca znajomego mechanika). W sklad tego remontu wchodzilo tulejowanie bloku, pierscienie, glowica i troche dupereli. Nie robilem panewek i szlifu walu bo kolesie pomierzyli i powiedzieli, ze jest bdb. Silnik po remoncie chodzi bdb skonczylo sie dymienie z odmy. Auto bez wiekszego problem rozwija 140km/h (tzn jeszcze sie rozpedzalo, ale ja sie niechce zabic).
Co do roznicy w mocy to wydaje mi sie, ze wynikaja one z ekologii. Inne normy byly dla 903 inne dla 899.
  
 
Jak koledze mało mocy to proponuje zapodać 1.1 lub 1.2
  
 
wolalbym klase do 900 w kjs i zabawe z innymi maluszkami, ale jesli nie wypali ratowanie 903 i mialbym przekladac cale 899 to moze rzeczywiscie zapodam 1.1, to 903 zaczyna mnie powoli irytowac, wszystkie zajechane, malo kto chce sie podjac roboty przy tym, a jak sie podejmie to jest jeszcze gorzej, gaznik sie zalewa na ostrych winklach przez to ze jest obrocony o 90st w stosunku do tego jak byl zamontowany w 127 itd, kwestia tylko czy 899/1.1 bedzie pasowalo pod ta flansze co mam i czy duzo zabawy jest z kompem i elektryka? ewentualnie dochodzi kolejna zmiana pojemnosci w dowodzie :/ pozdro
  
 
ekologia czy coś tam ale 889 ma chyba mniejszy st. sprężania.....
  
 
fakt faktem, jak chcesz uzyskać z903 ten sam moment i moc co z 1,1 seryjnego to trzeba trochę wydać, niestety
ale sa też tego plusy, moją inspiracja od zawsze było 850TC i 1000TC i uwierzcie mi bądź nie. nie rezygnował bym z tego projektu, gdyby nie zaplecze warsztatowe, którego niestety nie posiadam i czas... którego niestety co raz mniej
  
 
1,1 to zupełnie inny silnik nie będzie pasował ani do flanszy, ani na mocowania.
899 natomiast powinien pasować idealnie, aparat w 903 jest w bloku więc raczej głowica nie ma nic do rzeczy. Nie jestem pewny ale otwór chyba nie jest trwale zaślepiony.

Cechu nie pier...
  
 
Cytat:
2009-02-14 01:24:09, pavlus pisze:
Cechu nie pier...


Zgadzam sie
Robiłem pare elementów z laminatu dla K.Klebera.
No i oglądałem czesci z 1000TCRa.
Goła głowica kosztowala 4000e.Tłoki 350e/szt.
  
 
Otwór w bloku 899 nie jest na stale zaślepiony jest tam brok. Jak chcesz sie pobawic i przerobić na aparat nic trudnego z 900 nie pamietam tylko tam trzeba walek przełozyć który jest napędzany od pompy oleju. Wałek jest dłuższy z wielowpustem do aparatu.
  
 
panowie co jeszcze potrzebuje do 899 zeby go podmienic z 903? wiazke z kompem to juz wiem, cos jeszcze? cewke zaplonowa, stacyjke, skrzynke bezpiecznikow, rozrusznik? kompa trzeba rozkodowac, zrobi to elektryk samochodowy? chyba wiekszosc osprzetu powinna pasowac od 903? pozdrawiam
  
 
przełóż napęd aparatu, gaźnik i dołóż el. pompę paliwa i po problemie.
  
 
zamiast się bawić z aparatem zapłonowym lepiej dać od razu digiplexa i 2 cewki 2biegunowe i mamy bez babrania się w oleju heh
  
 
ja bym wsadził 899 na wtrysku wywalił klatke i mozesz spokojnie konkurować z mocnymi 650. niezawodność jaką uzyskasz jes ważniejsza na kjs od tej wirtualnej mocy 5km (wirtualnej bo to tylko na dobrze wyregulowanym gaźniku). a jak chcesz poświrować bez wzgledu na klasę to 1.1/1.2 i masz małą rakietkę(wtedy klatke bym zostawiał lepiej)
  
 
decyzja co do 899 juz zapadla, teraz musze tylko skompletowac czesci, goly silnik mam w sumie juz zaklepany, chyba wiekszy problem wg mnie to komp i wiazka, komp jest do dostania bez problemu tylko nie wiem jak wyglada sprawa rozkodowania, ciezko bedzie znalezc wiazke i zastanawiam sie czy dam sobie rade sam z podlaczeniem, klatka rzeczywiscie pojdzie narazie w odstawke bo wybadalem troche konkurencje i roznica wag wynosi ponad 100kg , w moim klocu doszla tylna klapa z laminatu i poluje na tylne poliweglany ale gdzie moge jeszcze odzyskac troche kg to juz nie wiem, przodu za bardzo nie chce odciazac zeby to jakos skrecalo, aha i jeszcze pytanie odnosnie pompy paliwa, podobno przy zmianie z 903 na 899 trzeba albo przerabiac pompe w baku albo zastosowac pompe zewnetrzna, prawda to? pozdro
  
 
Jezeli kupisz kompa z CC to niema problemu z codem,poprostu go niema.A co do wiazki to ja do swojej pandy przerobiłem z punto1,1.
  
 
tutaj koles nie daleko mnie sprzedaje takie kompy z cc900 i pisze ze sa z immo, to jak to w koncu jest : http://www.allegro.pl/item554255371_komputer_fiat_cinquecento_900_iaw_6f_s0.html
  
 
Cytat:
2009-02-14 21:05:27, wojju pisze:
tutaj koles nie daleko mnie sprzedaje takie kompy z cc900 i pisze ze sa z immo, to jak to w koncu jest : http://www.allegro.pl/item554255371_komputer_fiat_cinquecento_900_iaw_6f_s0.html



jest tak, że starsze cieniaski nie mialy, a nowsze i seje już miały

Z 899 tez sie da troszke wycisnać. Proponuję dobry uklad wydechowy (nie koniecznie mocno odetkany jezeli bedziesz mial seryjny waleczek) + rozsądny układ dolotowy (zimne pow z kratki) + mocniej podlany czip i 50kuni wypluje na rolkach