MotoNews.pl
  

Drżąca kierownica?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas jazdy przy prędkości około 100km/h zaczyna mi się trząść kierownica powyżej i poniżej setki to mija ale gdy zaczynam hamować powstają duże drgania i są przenoszone na cały samochód.Czy może to być wina amortyzatorów, sworzni lub krzywych tarcz - doradzcie. Pozdrawiam!
  
 
Witam
Zacznij od wyważania kół sprawdź felgi czy nie mają bicia , sprawdź czujnikiem bicie tarcz(ale z obu stron danej tarczy - czy nie powstało na obwodzie tarczy "zgrubienie" - efekt miejscowego przyhartowania) sprawdź luz na łożyskach kół.
Walczyłem z tym samym i u mnie ustąpiło po wymianie łożyska koła
Pozdr.
  
 
wiesz co moze i masz racje ze lozyska bo opony i felgi mam nowe a jak kiedys zmienialem kola to mialem luz ja jednym z kol ale taki minimalny.moze to jest przyczyna co?
  
 
miałem to samo, wibracja zaczynała sie około 80 km/h ... pomogło ponowne wyważenie kół przednich....
  
 
ale jeszcze mam z przodu jakies stutki na dolkach
  
 
witam wszystkich, miałem podobny przypadek po zmianie felg z oponami, ale przyczyną był brak założenia pierścieni na piaste zwiekszających średnice do wielkości otworów felg ...
  
 
ja nic nie zmienialem w niej naraziw wiec nie mozliwe zebym mial taki przypadek jak ty CBR
  
 
podpora drążka kierowniczego - radzę to sprawdzić..
  
 
dzieki
  
 

Cześc


Miałem to samo i przyczyną było to że wykrzywiły mi sie tarcze chamulcowe po wjechaniu w dużą kałużę, po częstym chamowaniu. Sprawdź czy tarcze nie mają bicia .


  
 
mam bicie i musze jednak wymienic tarcze ale tylko na przodzie na szczescie.
  
 
Czołem
Podłączam sie pod ten post choć poblem mój jest troche inny. Kierownica mi drży na postoju na biegu jałowym. Możliwe żeby winna była któraś z poduszek pod silnikiem?
Pozdrawiam
  
 
moze byc wina luzow na drazkach albo cos ze wspomaganiem
  
 
jak sa takie drgania to pewnie poducha pod silnikiem (raczej nie pod skrzynia)
  
 
Czołem
poduchu pod silnikiem dzisiaj wzrokowo sprawdzałem. Są suche ale jakieś takieś zardzewiałe. W sobote wbije sie do mechanika na kanał i je zrewiduje. Na winne poduchy wskazywał by też fakt że przy troche ostrzejszym ruszaniu mam wrażenie jakby coś uderzało w podłoge, tylko że z tyłu. Może to te sławne tuleje tylnej belki. Musze to obadać.
Pozdrawiam
  
 
Co wy macie silniki podłączone do układu kierowniczego że wam kierownicą trzęsie. Ja jeżdziłem z oberwanymi poduszkami 2 miechy i nic się nie działo. Czasami silnik o maske mi udeżał przy gwałtownym ruszaniu,ale to szczegół.

PS: michu808 sprawdz czy silnik nie dotyka ci do drążka kierowniczego,środkowego. Mój kumpel tak miał po wymianie drążka,pomogły dwie podkładki pod poduszke i silnik sie troszke podniusł i jest OK.
  
 
Dudi jaki masz silniczej w tej twojej omedze?
  
 
Jeszcze 2.0 ale w garażu czeka 3.0 24V na podmiane,tylko nie mam czasu go zamontować.
  
 
3.0 litry dobre silniczki ale moze podmien na lotusa hehe
  
 
U mnie jest to samo > 80 km lekko drży, tyle że u mnie dodatkowo ściaga samochód w prawo. Wymieniłem oponki, sprawdzałem na HUNTERze i wszystko ok. Człowiek w serwisie powiedział, że prawdopodobnie łożyska nad amorkami mi głupieją (dodatkowo od czasu do czasu coś przy pełnym skręcie "stuka") i stąd te problemy. Sprawdze jak się kaska nazbiera.
Acha jakiś czas temu miałem drgania na kierownicy przez "spuchnięty" od rdzy tłoczek hamulca. Całym samochodem trząsło