Przyspieszenie zaplonu na gazie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam cordobe 1.8 rok 95 na monowtrysku instalacja 2 gen czytalem na jakims tam forum ze przyspieszenie zaplonu na lpg zwieksza moc i obniza spalanie no i sprobowalem przekrecilem minimalmie aparatem az silnik zareagowal lekko przyspieszajac i ku mojego zdziwienia jest o wiele zwawszy duzo lepiej ciagnie od dolu ze spalaniem to jeszcze niewiem bo nie probowalem dokladnie. dodam ze do tej pory wszystko dzialalo prawidlowo spalanie ok 9 litrow reduktor lovato nie dawno po regeneracji i teraz moje pytanie czy nie jest to szkodliwe dla silnika i o ile mozna ten zaplon przestawic czy po prostu na oko az zacznie stukac czy jechac do fachowca i ustawic przyzadem tak jak ma byc z gory dziekuje za ewntualne odpowiedzi
  
 
nie powinno nic sie stac skoro mowisz ze nie slychac stukania czyli takiego metalicznego odglosu przy przyspieszaniu, jednak dla pewnosci bym skontrolowal o ile jest przestawiony ten zaplon.
Jak Ci chodzi na benzynie ??
nie ma wyrzszych obrotow??
Pozdrawiam!!!
  
 
lpg ma wyższą liczbe oktanową niż bena i jeśłi auto wyposażone jest w czujnik spalania bezstukowego to komputer silnika sam przyspiesza zapłon, ręczne , statyczne przyspieszenie zapłonu może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworów z powodu wzrostu temperatury spalania - nie radzę bo będzie płacz

[ wiadomość edytowana przez: hydrol dnia 2009-03-29 23:15:14 ]
  
 
na pb tez nic nie stuka
  
 
Cytat:
2009-03-30 05:58:49, sylwekseat pisze:
na pb tez nic nie stuka i tez odnosze wrazenie ze jest bardziej dynamiczny

  
 
czy ktos moze mi podpowiedziec czy moj silnik ma czujnik spalania sbezstukowego i gdzie on sie znajduje
  
 
jakbys miał czujnik spalania stukowego to taki układ zapłonowy nie ma możliwości "ręcznej" korekty punktu zapłonu, ecu sam określa wyprzedzenie i zapłonu nie reguluje się
  
 
hydrol sam sobie zaprzeczasz skoro piszesz ze gdy jest czujnik i ze ecu sam reguluje zaplon reczne przyspieszenie moze spowodowac szkody to dlaczego za chwile piszez ze gdy jest czujnik to nie da sie samemu regulowac jak to w koncu jest dziwi mnie ze gdy przyspieszylem zaplon nie ma stukania na benzynie
  
 
Cytat:
2009-03-31 17:05:24, hydrol pisze:
jakbys miał czujnik spalania stukowego to taki układ zapłonowy nie ma możliwości "ręcznej" korekty punktu zapłonu, ecu sam określa wyprzedzenie i zapłonu nie reguluje się



Bardzo dziwna teoria
Jak zatem jest ona w stanie wytłumaczyć w moim silniku istnienie czujnika spalania stukowego i jednocześnie możliwość ręcznej korekty punktu zapłonu ??
Pozdro.
  
 
Witam. Perzan ma rację, obecność czujnika spalania stukowego nie wyklucza ręcznej regulacji konta wyprzedzenia zapłonu. Np. taka korekta wyprzedzenia zapłonu jest bardzo popularna w nissanach 1,6 i 2,0 i daje 2-4 KM i parę Nm. Sporo na ten temat jest na forum nissana:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6952&postdays=0&postorder=asc&start=0

  
 
A nie mylicie przypadkiem regulacji ręcznej, korpusem aparatu zapłonowego z regulacją automatyczną jaką wykonuje elektronika sterująca we współpracy z czujnikiem spalania stukowego?
Wychodziłoby, że wszyscy maja rację.
  
 
W mojej primerze ustawia się ręcznie, a jeśli wystąpi spalanie stukowe komputer będzie cofał zapłon przeciwdziałając spalaniu stukowemu. Jednak jak nie wyreguluje ręcznie to spalanie stukowe będzie występowało pomimo starań ECU.
  
 
u mnie jest tak ze nawet znaczne przyspieszenie zaplonu nie powoduje stukania jedyny objaw to dzwne szarpanie po zdjeciu nogi z gazu dzis bylem na przegladzie technicznym i poprosilem o zbadanie skladu spalin i okazalo sie ze co na wolnych wynosi ok 0.15 a przy 3 tys ok 0.10 mam nadzieje ze jest ok pozdrawiam