Rejestracja samochodu na gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Zakupiłem samochód z instalacją, ale żadnych papierów ani na butle ani na instalacje nie posiadam, żadnych faktur, nic. Jedyne co mam to gaz wbity w dowód. Co muszę mieć do przerejestrowania samochodu? Papiery na butle (duplikat) wyśle mi producent butli. Proszę o pomoc.

I drugi problem, podczas jazdy na gazie samochód strasznie rwie i szarpie, na benzynie problemu nie ma. Co to może być?
  
 
Duplikat na butlę jest zbędny bo i tak będziesz musiał jechać autem na legalizację butli do TDT-Transportowy Dozór Techniczny.Podejrzewam ze w b. mieście woj. masz oddział TDT.Sprawdzą Spiszą dane z tab. znam. butli i sprawdzą jej szczelność i otrzymasz kwita za 200 PLN. Chyba, że butla w niedługim okresie "skończy" 10 lat /tak było w moim przypadku to odeślą Cię na sprawdzenie szczelności butli/próba ciśnieniowa/ koszt 300 Pln i masz ważność na kolejne 10 lat- tak jak ja uzyskałem w m-cu kiewtniu.Lekarz będzie mial klopoty oby chorego wyleczyć przez tel. jak będzie miał tak malo danych o pacjemcie pozdrawiam cz
  
 
Głupoty jakieś!
W zasadzie jak masz gaz wbity do dowodu to Ci nic nie potrzeba. Wszystkie dane butli wybite są na niej. Wyjątkowo upierdliwi diagności mogą żądać papieru na butlę. Papier taki załatwiasz w 5 minut, poprzez odczytanie numeru fabrycznego zbiornika i zatelefonowanie do producenta. Trochę poniżej 50pln wpłacasz (zmienne w zależności od producenta) i papier z parę dni masz w skrzynce pocztowej.
Nie słyszałem aby dali ponowną legalizację na 10 lat. Mogę się mylić. Według ostatniej mojej wiedzy to max 5.
Szczelność butli - nie ma takiego pojęcia. Jak skoroduje to każdy widzi i czuje nieszczelność. Badają poprostu stan ogólny butli, stopień skorodowania i co najgorsze dla użytkownika (bo trzeba wielozawór zdjąć) stan spawów wewnętrznych.

i ostatnie: Już to było poruszane na forum. Domyślanie się jaki wóz, jaka instalacja i co to może być to nie to forum. Magią się tu nie zajmują. Hi.
Po takim opisie nasuwa mi się tylko jedna odpowiedź; uszkodzenie.
  
 
Butli od nowości nie minęło jeszcze 10 lat. Więc muszę mieć jakiś papier przy rejestracji auta czy nie?
  
 
W takiej sytuacji musisz dokonać legalizacji butli w TDT.Z przykrością muszę napisać ,że autor poprzedniego postu może i "załatwia " od ręki dokument do zarejestrowania pojazdu.Ale mam cichą nadzieję ,że coś takiego dzieje sie tylko na szkieletczyżnie.Nie łap mnie Kolego "za słowa"-przez szczelność butli należy rozumieć to ,że Pan inspektor z TDT WE WROCŁAWIU przyszedł do mojego auta i dononał pomiaru testerem elektronicznym na obecnośc gazu w urządzeniu przymocowanym do butli.Rozumiem ,że skoro u Kolegi taki papier załatwia się od ręki to i nie słyszał o w/wym. pomiarze/
  
 
Ale gość!
Jak nie minęło 10 lat, to nie robisz nic butli oprócz tych pięciu minut potrzebnych na zatelefonowanie do producenta z prośbą o wysłanie duplikatu.
Legalizacja nie jest wymagana przed upływem 10 lat!!!
Ja niczego nie załatwiam. Po prostu wiem jaka jest procedura.
A do przerejestrowania auta to może nawet i papieru nie będą żądać. W normalnych warunkach od gazownika po montażu nowej instalacji dostajesz trzy papiery: papier na zbiornik, świadectwo homologacji i fakturę. Z tymi trzema idziesz wbić gaz do dowodu. Ponieważ Ty już masz wbity, więc ani świadectwa ani faktury w zasadzie nie potrzebujesz, a papier na zbiornik może Ci być potrzebny ale dopiero na przeglądzie.
To coś przymocowane do butli to wielozawór i sprawdzanie poprawności jego działania i szczelności leży w obowiązkach każdego diagnosty i gazownika dokonujących przeglądów. Jeśli we Wrocławiu tak działa TDT to diagnostom chyba wystarcza obwąchanie auta.
Czytaj Kolego uważnie forum i nie wtykaj mi w usta, że coś załatwiam.