Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2009-08-04 15:13:53
Po co cynkować ocynkowane fabrycznie nowe drzwi? ----------------- czasem tu zaglądam |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2009-08-04 15:30:14 Było już wałkowane wielokrotnie. Są ocynkowane jednostronnie, tak samo jak w oplach z lat dziewięćdziesiątych i tak samo są zżerane. ----------------- czasem tu zaglądam |
![]() ANalfabeta Daewoo Espero 1.8CD Mokobody | 2009-08-04 15:58:02 Wiec danie do kompleksowego ocynku miałoby jakis sens |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2009-08-04 17:34:16
Ale nie bardzo rozumiem jak sobie wyobraża ocynkowanie łączeń blach czyli miejsc gdzie wchodzi woda i najszybciej pojawia się korozja. Drzwi nie rozbierzesz przecież. Jak dla mnie ten temat to kompletne, oderwane od rzeczywistości, nieporozumienie. ----------------- czasem tu zaglądam [ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2009-08-04 17:35:35 ] |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2009-08-04 19:11:31
Surowe, czyli pokryte podkładem, który trzeba jakoś wyczyścić i to idealnie. Następnym problemem jest tak jak napisał Adam4302 - jak ocynkować łączenia blach na dole drzwi gdzie głównie rdzewieją. Trzeba by rozerwać poszycie zewnętrzne od wewnętrznych profili, ocynkować i ponownie ze sobą jakoś połączyć i to idealnie. |
Zzzz Opel astra Torun | 2009-08-04 20:51:58 Po ocynkowaniu mozna pomiedziowac i pochromowac , ale by sie espero blyszczalo ![]() A jak wyglada ocynk w kiepskich markach ktorych auta z zewnatrz wygladaja duzo lepiej niz espero ( i sa wiecej warte) mozna zobaczyc szukajac w googlach np: http://www.forum.lanciapolska.org/viewtopic.php?f=14&t=29411 Zreszta tu zawsze mozna przeczytac ze lanos , nuba i matiz mialy juz duzo lepsze zabezpieczenie antykorozyjne - moim zdaniem podobnie jak espero mialy bude przeznaczoona na 10-11 lat eksploatacji bo matizow z pozartymi progami to widzialem juz mnostwo a lanosy i nubiry z rdza na progach i innych elementach to juz tez nie jakis ewenement. |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-08-05 12:30:10 Widzę, że nie jesteście w temacie Panowie.
Kolega Analfabeta wcale nie podsyła głupiego pomysłu. Drzwi kupowanie jako części zamienne nie są cynkowane to surowa stal zabezpieczona tylko pastą olejową przed nadmierną korozją. Więcej, nawet jeśli mamy samochód na gwarancji i wymienią nam np. błotnik to w adnotacjach zobaczymy uwagę, że tą część wyłącza się z gwarancji (mam taki zapis w książce serwisowej). Natomiast co do samego pomysłu. Surowe drzwi można spokojnie ocynkować ogniowo, oczywiście wcześniej należy je odtłuścić i przygotować odpowiednie otwory technologiczne, ale to już zwykle robi ocynkownia. Sam często korzystam z tej usługi w mojej pracy zawodowej. Oczywiście nie cynkuję karoserii samochodowej, ale róznego rodzaju konstrukcje czy drobniejsze detale maszyn, kiedyś nawet cynkowaliśmy ogniowo bramy wjezdne (5m każda) Cy jest to opłacalne, to wszystko zależy ile takie gołe drzwi ważą, bo jak kolega zauważył płacimy za kilogram ocynkowanej stali, no i oczywiście jak długo chcemy cieszyć się naszym Esperaczkiem. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2009-08-05 12:51:41
To chyba do złomero tylko.
W ASO robiłeś z części dostarczonych przez ASO? Jeśli tak, to Cię wydymali.
To powiedz mi jak wyobrażasz sobie cynkowanie takiego elementu jak drzwi? Ale tak, żeby w 100% je ocynkować, a nie tylko tam, gdzie dojście było. |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-08-05 13:33:33
Samochód po miesiącu użytkowania miał stłuczkę. ASO wymieniło prawy błotnik i wprowadzili adnotację, że ten element wyłącza się z gwaranci.
Drzwi surowe (które kupujemy w sklepie) nadają się do tego niemal idealnie. Można je pochwycić za górną część i zanurzyć w całości. Ważne jest by podczas wynurzania elementu z przekroi zamkniętych (w naszym przypadku wnętrze drzwi) była możliwość wydostania się ocynku. W tym celu robi się specjalne otwory technologiczne. W drzwiach mamy takie otwory fabrycznie zrobione i służą one później do odprowadzenia gromadzącej się wody w drzwiach. |
![]() ANalfabeta Daewoo Espero 1.8CD Mokobody | 2009-08-05 19:03:56 Dziękuje kolego kisztan !!
Oto mi wlasnie chodziło. Mialem tylko watpliwosc co do procesu cynkowania, ale wyjasniles to w pelni. Co do wagi to nie sadze, żeby wazyly wiecej jak 20kg. Z glosnikami, silownikami itp drzwi kierowcy przy wymianie sworzni dalo sie spokojnie trzymac jedna reka. Takze koszt ocynkowania jednych drzwi to ok. 50zł Moim zdaniem nieduzo. Zakladajac ze, mozna "odnowić" u lakiernika drzwi w cenie ok. 350zł (reperaturki szpachle i lakierowanie elementu) i pewności, że po roku, dwóch ruda znowu nie wylezie NIE MA to dodatkowe 50zł ŻADNEJ róznicy nie robi. |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-08-06 07:41:34 Pamiętaj jednak o bardzo ważnej rzeczy.
Materiały do cynkowania powinny być bez powłoki lakierniczej i niezaolejone, po prostu musisz mieć czyściutką blachę. W przeciwnym przypadku w miejscu gdzie element blachy będzie osłonięty zwyczajnie nie pokryje się cynkiem. I jeszcze jedno, nie pracuję w ocynkowni, ja tylko korzystam z ich usług, więc przed podjęciem decyzji warto zadzwonić do technologa i z nim porozmawiać o takiej obróbce. |
![]() bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2009-08-06 08:49:47 Z tego co miałem w rękach ..śmiem twierdzić , że drzwi do Espero sprzedawane w PL są pokryte już podkładowym lakierem (najczęściej czarne) |
![]() ANalfabeta Daewoo Espero 1.8CD Mokobody | 2009-08-06 11:08:52 Rozmawialem dzis rano z tesciem i cynkowanie wyglada tak, ze element idzie najpierw do kilku wanien gdzie poddawany jest kąpielom w strasznej chemii - kwasy itp. To sprawia, ze usuniete zostaje z materialy praktycznie wszystko, takze powloka lakiernicza nie jest przeszkodą. |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2009-08-06 11:14:35
Tego typu usługa jest płatna extra. |
![]() leszek_espero Klubowy Weteran LEGANZA 2000 AUTOMATIC polska kraków | 2009-08-06 11:32:21 A jak póżniej z malowaniem?Z tego co wiem to np.takiej bramy ocynkowanej nie powinno się na świeżo malować,bo lakier może odpaść od świeżego cynku.Dlatego np.siatkę ogrodzeniową ocynkowaną maluje sie dopiero 2 lata po założeniu. |
![]() ANalfabeta Daewoo Espero 1.8CD Mokobody | 2009-08-06 13:28:39
Gdy teść cynkuje przęsła do ogrodzeń i bram to el;ementy MUSZĄ przejść taką drogę i kosztuje to wlasnie 2,5-3,0/kg |