NIe równe obroty na biegu jałowym UNO 1.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
UNO 1.0 fIRE gaz '96

Obroty były wysokie tak jak by cały czas był na ssaniu wiec zrobiłem reset komputera jak mi doradzono, pomogło ale nie do końca.
Teraz obroty na biegu jałowym nie są już tak wysokie ale falują od ok. 800 do 1000obr/min.
Czpień silniczka krokowego rusza się minimalnie.. tak ma być??
Wymieniłem przewody W/N, pompa paliwa, regulator podciśnienia, filtr paliwa, powietrza, moduł.
co robić???
Z góry dziękuje za odpowiedz.
  
 
Ja taki sam woz tyle ze bez gazu i efekty tez podobne. wolne obroty nie stabilne a na zimno lubi zgasnac. ale ja tam nie widze silniczka krokowego ( no chyba ze mowiles o tym od gazu ) jest tylko taki badzie co steruje przepustnica i przy zimnym silniku minimalnie ja uchyla. sam nie wiem o co chodzi i dlaczego te obroty faluja
  
 
Witam !!!
Jeśli zasilanie silnika paliwem jest systemem wtrysku jednopunktowego lub wielopunktowego - w tym przypadku jedno-punktowego- zawsze musi być element, który steruje obrotami na biegu jałowym, lub podbijaniu przy zimnym silniku i w miarę rozgrzewania na obniżaniu tych obrotów. Zazwyczaj elementem takim jest Zawór wolnych obrotów ( zwany potocznie silniczkiem krokowym). Najczęściej zamontowany jest przy przepustnicy i wyglądem przypomina grzybek ze sprężynką, który przy wysunięciu przytyka lub otwiera kanał przepustnicy. Należy wstępnie przy takich objawach - prubować go obczyścić i przemyć zmywaczem - przedmuchać sprężonym pow.. Jeśli to nie pomoże to należy go wymienić. Aby wstępnie zweryfikować taką usterkę nie mając testera elektronicznego wystarczy odpiąć wtykę od zaworu ( zrobić to na gorącym silniku) i zobaczyć jakie są objawy.
Pozdrawiam , w razie dodatkowych pytań służę pomocą.
F.H.U. MOTO-CENTRUM
Pecka Tomasz
ul.Szczebrzeska 8a
123-450 Goraj
Woj. Lublin
tel.: 501155502
  
 
Obroty były wysokie tak jak by cały czas był na ssaniu wiec zrobiłem reset komputera jak mi doradzono, pomogło ale nie do końca. Teraz obroty na biegu jałowym nie są już tak wysokie ale falują od ok. 800 do 1000obr/min. Czpień silniczka krokowego rusza się minimalnie.. tak ma być??
p.s.
Wbrew pozorom prosze się nie rzucać od razu na resety komputera. Proszę wierzyć iz zazwyczaj w 95 procentach przypadków usterka taka i objawy spowodowane zacieraniem zaworu w obudowie a tym samym nie schodzenie z obrotów lub gaśnięcie silnika. A reszta to wymaginowany świat serwisów narzucających trendy w naprawie pojazdów (( typu podłącz komputer ( i zapłać min 50 dyszek)- a wszystko Ci powiemy)).
  
 
Dzieki serdeczne za odpowiedz. Już zaczołem podejrzewać że to coś z elektryką, spedziłem kilka godzin w inernecie i nic mądrego nie znalazłem po za silniczkiem krok. Rano miałem sie wybrac do ASO na sprawdzenie na komputerze. Zostawił bym pare złoty i nic bym sie nowego nie dowiedział.
Sprawdzałem wczoraj silniczek krokowy (bez demontazu) i pod naciskiem palca sie ruszał co prawda minimalnie ale nie wiem czy prawidłowo.
  
 
A czy nie podobne objawy były by przy uszkodzonej sondziealambda?
  
 
nie !!!
SONDA LAMBDA ( miernik powietrza) jest umieszczona na kolektorze wydechowym i mierzy zawartość O2 w spalinach wylotowych, informacja ta ważna jest do ustalenia prawidłowej dawki paliwowo - powietrznej do zasilania silnika. W efekcie uszkodzenia sondy
1. Auto napewno będzie więcej palić ( jednostka sterująca przechodzi na stały współczynnik Lambda)
2. Silnik troszeczkę może stracić na mocy - lecz niekoniecznie.




  
 
No tak.. jakby tego było mało to teraz coś z hamulcami,
pedał jest strasznie miękki i łapie na różnych wysokościach???
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: Grzenas dnia 2007-02-26 21:39:29 ]
  
 
jeśli obroty wracają do normy przy zasilaniu benzyną jest to wina gazu, milem podobny problem w moim audi. W takim przypadku pozostaje regulacja gazu
  
 
Byłem już w pięciu warsztatach i nic oprucz tego, że po wyjezdzie z ostatniego nie ma wolnych obrotów na benzynie, a na gazie nadal falują.
Tyle wiadomo, że nie dostaje sygnału na silniczek krokowy i po odłączeniu potencjometra przepustnicy obroty są idealne.

Może zna ktoś jakiegoś magika na terenie mazowieckiego?
  
 
Firma ta ma jedną z najgorszych opinii warsztatów samochodowych. Brak zaufania spowodowany jest handlem częściami i samochodami, co zdecydowanie może mieć wpływa na jakość usług w warsztacie. osobiście nie radzę oddawać swojego samochodu do warsztatu, który handluje częściami. Polecam warsztat samochodowy KAZET w Sokołówce 13a.
  
 
Cytat:
2009-06-15 10:58:46, Klient pisze:
Firma ta ma jedną z najgorszych opinii warsztatów samochodowych. Brak zaufania spowodowany jest handlem częściami i samochodami, co zdecydowanie może mieć wpływa na jakość usług w warsztacie. osobiście nie radzę oddawać swojego samochodu do warsztatu, który handluje częściami. Polecam warsztat samochodowy KAZET w Sokołówce 13a.



Potwierdzam
  
 
NIE ROZUMIEM STWIERDZENIA IŻ HANDEL NOWYMI CZĘŚCIAMI ZAMIENNYMI ( SKLEP MOTORYZACYJNY ) MA ZŁY WPŁYW NA JAKOŚĆ USŁUG W WARSZTACIE. ZAWSZE MYŚLAŁEM IŻ JEST WRĘCZ ODWROTNIE...
POZDRAWIAM WSZYSTKICH MOICH KLIENTÓW ORAZ KOCHANĄ KONKURENCJĘ !!!
ZRESZTĄ JAK PRZYSŁOWIE MÓWI : GDZIE DRWA RĄBIĄ TAM WIÓRY ...