Czujnik prędkości obrotowej i położenia wału?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiatm wszystkich bardzo serdecznie. Czytam to forum od początku jego powstaania chyba. Jakoś nie maiłem okazji się odezwać. Przepraszam. Ale mam pytanie jakie sa objawy padniętego lub padającego czujnika prędkości obrotowej i położenia wału korbowego w Omedze A. Mam problem z jazdą na beznynie (na gazie chodzi super) przy wciśkaniu gazu dławi się i silnik prawie staje - dzieje się to przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. (nowa pompa paliwa, wymienione wtryskiwacze, sprawdzono przepływomierz, regulator ciśnienia paliwa, czujnik położenia przepustnicy, komputer podmieniano - oraz odczyt błędów nic nie wykazał) nie mam już pomysłu co to może być?? może to ten czujnik ?? może coś innego? aha jeszcze jesdno problem z odpalaniem na zimno - na ciepło pali dobrze.
pozdarawiam Macior
  
 
u mnie walniety czujnik objawiał sie nastepujaco:
przy zmianie biegów lub hamowaniu z wciśniętym sprzęgłem obroty spadały do 500 lub gasła ! na luzie trzymała wolne obroty normalnie czyli 700-1000. [ wszystkie płyny, olej, świece ok. ] dodatkowo zapalała sie ( wtedy gdy zchodziły obroty) lampka od silnika ! zjawisko niezależne od zasilania PB/LPG
  
 
A jak dawno temu wlewales paliwo do baku?
Moze poprostu stracilo oktanki. Tak sie dzieje jak jezdzisz na gazie, zapomianasz o podstawach. najpierw szukaj rzeczy prostych a potem podmieniaj wszystko.
  
 
Dzięki za odpowiedź.
Paliwo wlane niedawno płyny wymienione kable świece palec i kopułka nowe.
Pytanie do urg'a - czy były problemy z wchodzeniem silnika na obroty na beznynie ?
dzięki
  
 
tak jak pisałem - identyczne zachowanie było na LPG i Pb. z wchodzeniem na obroty nie było problemu, gorzej z ich utrzymaniem - gwałtownie spadały ( a że akurat chrześniaczka miała komunię to wyobraź sobie ryk 4-5krpm pod kościołem ), nie dało sie jechac , amiana biegów , lub zakręty wyglądały w ten sposób: 5000 obrotów, luz, odcinacz, zakręt, pyr, pyr na 500 obrotach, sprzęgło, 4000, jedynka, 5000, dwójka, 5000, czerwone, sprzęgło, 4000 na luzie, hamowanie ręcznym bo nogi mi zbrakło - ubaw po pachy.
  
 
W takim razie u mnie jest chyba co innego - obroty raczej trzyma ale jest problem z wejściem na obroty jak wcisnę gaz mocniej to silnik staje (dosłownie) a jak powoli dodaje się gazu wchodzi na obroty ?? jakies sugestie?? w ASO nie wiedzą mechanicy też nie.
  
 
No to zastanowym sie:
Jesli wciskasz gaz do dechy, to nastepuje mocniejsze uchylenie przepustnicy, potem dawka paliwa sie zwieksza,
zalózmy ze przepustnica sie nie uchyla ale jednak czujnik na to reaguje wiec daje wiekszza dawke paliwa, a jest miniej powietrza silnik sie dusi (w tym przypadku powinne byc czarne swiece)
wniosek skrzywiona przepustnica (byl ostatnio strzal na gazie ?)

Krok drugi
przepustnica sie uchyla, czujnik dzial dobrze, lecz sa problemy z dostaniem powietrza w tym przypadki masz brudny lub zapchany filtr powietrza
wniosek chyba wiesz co trzeba zrobic?

Krok trzeci

Ty mu w gaz on ci uchyla przepustnice i komp daje dawke
ale paliwo nie dochodzi pod odpowiednim cisnienim
wniosek niesczelnosc w ukladzie lub nie wydatna pompa
sprawdz szczelnosc wzrokowo
i sprawdz pompe w C20ne w ciagu 1 minuty powinna napompowac okolo 2 litrow, jak mniej to do wymiany, wiecej nie bedzie nie ma obaw.
moga byc roniez wtryskiwacze zapchane lub zapieczone, tak sie czasami dzieje jak jezdzisz na gazie. obowiazkowe powinn sie uzywac paliwa co jakis czas aby samochod sie.
Sorry za bledy zle mam jak zwykle malo czasu



  
 
Oki dzięki za sugestie. W ASO powiedzieli mi że wtryskiwacze. Wymienilem. I nic nie pomogło. W międzyczasie padła pompa paliwa zmieniłem na nową. Nic nie pomogło, tak że już sam nie wiem filtr powietrza nowy. Strzału gazu nie miałem nigdy. Nic spradzę jeszcze ciśnienie pompy (może faktycznie coś w przewodach) ale 4000-5000 obr/min trzyma jak tylko na nie wejdzie. Dlatego pytam o ten czujnik bo to ostatnie ogniwo reszta sprawdzona. Chyba że regulator ciśnienia paliwa, bo widzę że jak odłączę rurkę powietrza to nic się nie dzieje pracuje jak pracował (tylko że też był sprawdzany )
  
 
wnosze ze wymieniłes przy okazji wymiany pompy filtr paliwa ?
Ciekawym co jest u Ciebie, bo mam podobny problem.
Na zimo - problemy, na ciepło - OK.
Tak myslałem o zalaniu czegos do baku coby oczyscic wtryski, ale pierwsza mysl to był filtr paliwa. Na razie nie chce mi sie grzebac i zaraz po odpaleniu przechodze na gaz.
  
 
w mojej omesi podobne objawy były przy padniętej sondzie lambda
  
 
Filtr paliwa wymieniony - jadę w piątek sprawdzić ciśnienie jakie podaje pompa. Sondy lambda nie mam bo silnik jest 20SE. Jak się uda coś zrobić dam znać.
  
 
Byłem dzisiaj sprawdzić ciśnienie paliwa. Pompa podaje stałe 0,2 MPa - a powinna dawać z tego co wiem 0,3 MPa - a pompa jest nowa i to mnie boli
  
 
Jak sprawdzales regulator cisnienia paliwa. On jest odpowiedzialny za to aby cisnienie było na stalym 0,3 mpa.Pompa czasami moze podac mniej ale to i tak wystarcza. To regulatory tez sie psuja.
A tamta pompa poszlo Ci dlatego ze miales za malo paliwa w baku? I mielila po proznicy ?
NIGDY NIE SLUCHAJ MECHANIKÓW
ZADAJ IM TYLKO JEDNO PYTANIE
DLACZEGO MAM TO WYMIENIC ? PROSZE PODAC POWODY.
Oni mowia tak" pewnie to albo tamto jak sie wymienii to sie zobaczy ...
Albo sprubuj inaczej
Ok jak wymienie i nie pomoze to nie zaplace za robote i za czesci
Jak myslisz pomaga?
W tym 20 se jest 122 km ?
  
 
Piotrze, chyba ze ma się takiego magika jak ja , do żadnego innego bym nie pojechał
  
 
Ano rzekles, rzadko sie taki magik zdarza.
Dlatego trzeba samemu uczyc sie praw fizyki.
  
 
Czesc
Mam podobne objawy w swojej omedze jak opisal macior13. Lampka check engine pali mi sie na benzynie caly czas, a na LPG czasami. Po regulacji u gaziarza na LPG jest jeszcze jazda w miare ale tylko przy plynnym naciskaniu pedalu gazu. Jesli ostro przycisne zaczyna sie dlawic. Na kompie wyszlo mi ze wystepuje blad przeplywomierza i czujnika walkow rozrzadu. Sklaniam raczej sie ku temu drugiemu ale jesli ktos rozwiazal problem podobny do mojego to bede wdzieczny za rade.

italser
  
 
Oba bledy maja znaczenie sprecyzuj je i rozwiaz problem usuwajac usterke.
  
 
Hej
Do PioteS. Pompa padła mi sama z siebie paliwo było ale szumiała przez rok czasu i w styczniu nie odpaliłem już.- regulator ciśnienia podmianiałem. pompa po zacisnięciu przewodu powrotnego podaje 0,2 MPa - tak że sam nie wiem - może znacie dobrego mechanika w okolicach Wrocławia - lub Tarnowa - pozdrawiam
  
 
Wroc jeszcze raz do poczatku (pierwszy moj dlugi post) tam jest wszystko o tym jak silnik pracuje. Gdy nie ma bledow przyczyna moze byc prozaiczna,. Zwroc uwage na to ze masz przytkany doplyw powietrza, bo masz gaz. Moze jest za bardzo przytkany i dlatego masz problem z odpaleniem zimnego silnika (zalewa ci silnik benzya i nie chce palic ), pogadj z gazownikime na ten temat i dla prob usun zaslepka powietrza (czasami wkladaja gazete hi hi ). Wiez kompowi, jesli nie ma bledow to znaczy ze diagnostyka nic nie wykazuje. A z pompe to sprubuj sprawdzi w ten sposob, przez minute powinna napopmpowac 2 litry benzyny. I woz wiecej paliwa w baku bo kolejna pompa Ci pojdzie.
  
 
Ja coprawda mam ome b, ale jak padł czujnik wałka rozrządu to miałem takie objawy jak opisał macior. Gaz a ona stoi, do dechy to się dławi. Jazda na emeryta wychodziła super. Po wymianie działało jak należy