Naprawa głośno pracujących wycieraczek!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy któs wcześniej o tym pisał.

Rozebrałem przekładnie od wycieraczek. Duże koło zębate pacuje na tulejkach. Był tam ogromny luz. Wymieniłem je. Idealnie pasują tulejki od ROZRUSZNIKA OD MALUCHA!!! Tylko jedną z nich przykleiłem trochę wyżej klejem poxipol do metalu niż orginalna (wałek był wytarty, ale teraz będzie pracował w miejscu nie wytartym) Wymieniłem też łozysko w silniczku. Później podam nr łożyska. Mam też zdjęcia.

Druga sprawa to śruby z wieloklinem do których przykręca się ramiona wycieraczek. Tulejki w których pracują są plastikowe i też się cholernie wytarły. Znajomy wyfrezował mi otwory, z obydwóch stron tych tulejek (plastikowych) do których też włożyłem TULEKI OD ROZRUSZNIKA OD MALCIAKA, tylko trochę skrócone. Teraz wycieraczki pracują bardzo cicho. Nie wiem jak długo, ale napewno dłużej niż nowe plastikowa bo te są z (chyba) brązu.

Koszty:
1. 6 tulejek- około 10PLN
2. klej- około 10PLN (zostało go 90%)
3. frezowanie i skrócenie tulejek- 2 piwa
4. trochę pracy

Sorry za zawiły opis i błędy

Pozdrawiam
  
 
Czyżby McGyver ??
Ale pomysł dobry, bo faktycznie te oryginalne plastikowe tulejki są do bani ...
  
 
Witam
No Majonez.. uprzedziłeś mnie ) Ja tez sie do tego chciałem zabrać, ale czekałem na jakieś cieplejsze dni. Też miałęm pomysł zeby na te plastikowe tuleje wsisnąć coś trwalszego, ale myślałem ze będę musiał toczyć jakieś zamienniki Dzięki za pomysł z zaadoptowaniem cześci maluchowskich

ciao
 
 
Moze zamiescisz zdjecia jak to wszystko teraz wyglada ??
  
 
no bardzo ładnie, jak masz fotki to zrób z tego reportaż i wyślij do Lasombry, zamieści się w poradach i będzie super. Dobrze że są tacy ludzie jak ty
  
 
Cytat:
Majonez pisze:
Druga sprawa to śruby z wieloklinem do których przykręca się ramiona wycieraczek. Tulejki w których pracują są plastikowe i też się cholernie wytarły. Znajomy wyfrezował mi otwory, z obydwóch stron tych tulejek (plastikowych) do których też włożyłem TULEKI OD ROZRUSZNIKA OD MALCIAKA, tylko trochę skrócone. Teraz wycieraczki pracują bardzo cicho. Nie wiem jak długo, ale napewno dłużej niż nowe plastikowa bo te są z (chyba) brązu.



U mnie od dawna wytarte są te dwie tulejki platikowe wycieraczek . Gdy otwieram klapę silnika, to się opierają o klepę .

Majonez, czyli idę do serwisu Fiata, kupuję "dwie tuleki od rozrusznika malucha" (bez podawania żadnego nr katalog.) . Skaracam je , frezuję otwory w plastikowych tulejkach(takie spiłowanie końcówek od wewnątrz?), wkładam do środka plastikowej tulejki tulejkę od malczaka, składam, smaruję i ... już ? Tak ?

Pozdrówka
  
 
Pytanie jest jedno ... jeżeli tulejka nabita zamiast z teflonu będzie z mosiądzu (stop miedzi z brązem ) to czy nie zacznie jeść ośki wycieraczek ???? Ale sam o tym myślałem i również brałem pod uwage tulejki z rozrusznika ... muszę się temu dokładnie przyjrzec ale aktualnie będe się starał dopasować mechanizm z vectry bo mam na stanie . Jak sie nie uda to napewno wolę wsadzić twardsz tulejki niż kupowac nowe taile w DU
 
 
Jestem poza domem. Postaram się zrobić opis. Powinien być gotowy w połowie tyg.

Pozdrawiam
  
 
Majonez - jak zdemontować całe to ustrojstwo, czyli silnik i mechanizm wycieraczek.
Krzysztof
 
 
hej ketchup doczekamy sie tych zdjec??

pozdrawiam
  
 
Opis: http://www.esperyna.republika.pl/


Mam nadzieję że coś z niego zrorumiecie

Pozdrawiam
  
 

Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.
  
 
a mi ruszyło imam już wydrukowane 3 strony ze zdjęciami - całkiem niezłe
  
 

Mi tez pisze: Przykro nam, strona o podanym adresie nie istnieje.

Diackon: Please przeslij mi to na maila jadzwin@tate.pl

Jadzwin
  
 
Juz dostalem

Brawa dla Majoneza za kawal dobrej roboty przy przygotowywaniu dokumentacji no i oczywiscie przy opracowaniu "patentu" na naprawe wycieraczek. W sobote zabieram sie za naprawe swoich

Btw:
Czym polecacie nasmarowac tuleje ? Jakims smarem silikonoym czy moze np. WD 40 czy wogole czyms innym ?


Pozdr
Jadzwin
  
 
To Ci ktorzy to odebrali: dajcie to na jakis dzialajacy serwer, bo tez bym sobie chetnie ogladnal...
  
 
Tutaj pobierz

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
S t r e e t R a c e r s T e a m M e m b e r

[ wiadomość edytowana przez: Jadzwin dnia 2003-03-31 18:10:53 ]
  
 
Podany link Majoneza również mi się otworzył. Poklikałek kilka razy i jest O.K, porada również.





==========================

Piotr

[ wiadomość edytowana przez: -Piotr- dnia 2003-03-31 18:25:35 ]
  
 
Cytat:
a jeszcze dodam że u mnie segery były kompletnie zardzewiałe i musiałem kupić nowe


Przeczytałem opis Majoneza na stronie klubowej, ale nie ma tam ani słowa jakie te segery trzeba kupić. Łożysko wiadomo, tulejki też, ale co z segerami?
No i brak na stronie klubowej symbolu łożyska - trzeba kopać na forum, a tematów o wycieraczkach jest mnóstwo. Trzeba by odsiać nic nie wnoszące i powtarzające się plewy, żeby łatwiej było szukać - mniej wyników wyszukiwania.
  
 
Ciut drożej, ale na pewno szybciej i o wiele skuteczniej będzie kupić nowy mechanizm wycieraczek