Mk7 16.16v tłoki i pierścienie a pobieranie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
zauwazylem ostatnio duzy pobor oleju.
czy wmiana tłokow i pierscieni pomoże?
prosze o pomoc
pozdrawiam
  
 
Moga byc rowniez uszczelniacze na zaworach, puszcza dyma z rana po odpaleniu??

Nie wymieniaj pierscieni, tym bardziej tłokow jesli nie zamierzasz zrobic szlifu, bo sytuacja nie ulegnie zmianie, lub pogorszy się jeszcze bardziej, w najlepszym wypadku delikatnie się poprawi.
Kup sobie drugi silnik bo jeden kompletny tłok to ok 350zł, plus uszczelki, szlif itd to bedzie ze 2-3 tys.
  
 
Ja wymieniłem uszczelniacze zaworowe i nadal bierze olej, byłem u mechanika i powiedział że właśnie najprawdopodobniej to będą pierścienie, więc może u ciebie też "tylko" wymiana pierścieni wystarczy. Być może tłoków wcale nie trzeba będzie ruszać. ale jak pojedziesz na oględziny to napisz co ci tam powiedzieli
  
 
Jak puszcza dyma przy odpalaniu to są gumki zaworowe a jak kopci cały czas to pierścienie. Sprawdź również ciśnienie na garach.
  
 
Cytat:
2009-06-07 13:26:04, walet90 pisze:
Jak puszcza dyma przy odpalaniu to są gumki zaworowe a jak kopci cały czas to pierścienie. Sprawdź również ciśnienie na garach.



a tak na marginesie to ja mam ciśnienie na wszystkich garach po prawie 13, wymienione uszczelniacze a olej pali
  
 
Dużymi ilościami?
  
 
Ja miałem u siebie też taki problem a rozwiązanie okazało się banalne: "mechanik" stwierdził uszczelniacze i raz dwa mi wymienił a wtedy brał mi jeszcze więcej - litr na 500 km. Rozwiązaniem była zmiana oleju z Mobil pół syntetyk na Elf mineralny. Od tego czasu od wymiany do wymiany dolewam pół litra. Mi pomogło - ale każdy przypadek jest inny...