MotoNews.pl
  

Termostat do 2.0 92C - Jest szansa taniej ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam


Muszę wymienić termostat i szukam tańszego, niż za 120 zł (Krzywy), a nie chcę kupować prostego dzioba i rury od Nexii.


I tak patrząc po katalogu...

Są 2 numery

6286.92/J - Detal 120 zł, ale bez wymiany rury

6287.92/J - Detal 70 zł !!! Na wygląd podstawa taka sama (mocowanie) ale wyjście trochę krótsze i jest to zamiennik do tej pory używanego przy wymianach (5979.92/J z rurą od Nexii w zestawie) Wychodzi na to, że podpasuje i mamy tańszą alternatywę

Zobaczcie na zdjęciu różnice.




Imho pasuje i jest taniej o rurę do Nexii, jutro spróbuję go kupić, wyjdzie poniżej 50 zł
  
 
Tak wygląda termostat dedykowanyi na 100 % pasujący

Numer Opla/Daewoo 92 061 279

Widać podobieństwa ? Firmowany GM kosztuje na necie 70 zł (Numer Behr 1.169)





Podejrzewam, że kroją nas za rzadkie stosowanie... Czyli skos i 87 stopni


Co sądzicie ?
  
 
Wahler 4164.92D zamiast 4144 podawanego na forum

Wygląd taki sam
  
 
uwaga na termosytaty od opla - kiedyś kupiłem i musiałem zwrócić - miało być tak pięknie, ale okazało się, że zagięcie jest... w drugą stronę, czyli odwrotnie.

Trzeba zawsze dokładnie się przyjrzeć.
  
 
Tu jest ok

Krzywy w stronę mocowania 2 otworów

Mam stary sprzed 3 lat, to podjadę z nim i porównam namacalnie
  
 
Jednak kupiłem Oplowski z prostym dziobem

Przewód od Nexii tylko 20 zł


Wszystko 60 zł, w sobotę montaż.

Czas dopieszczać Espero dla next klienta na wiosnę



Ps.

Te numery co podawałem nie pasują
  
 
Nawet Ruski zezwalają

"Главная : Термостаты : VERNET :
Термостат VERNET "5979.92/J" Цена: 8.34 €
с прокладкой, 92°C, OPEL 1,8-2,0 87-> ,DAEWOO Espero 2,0 mot.C20LE 95->, совмещенные номера 1338049"
  
 
Cytat:
2007-12-13 21:00:23, Zoltar pisze:
Nawet Ruski zezwalają "Главная : Термостаты : VERNET : Термостат VERNET "5979.92/J" Цена: 8.34 € с прокладкой, 92°C, OPEL 1,8-2,0 87-> ,DAEWOO Espero 2,0 mot.C20LE 95->, совмещенные номера 1338049"



Tiepier ja uże poniał
  
 
Zakupiłem termostat i cosik mi się w nim nie podoba, podczas częstego przyśpieszania, stania na światłach dochodzi do 1 pierwszej kreski, ale podczas normalnej jazdy na trasie spada temp na wskaźniku do połowy pierwszej kreski :/

Na termostacie nie ma info o temperaturze i w sklepie też nie wiedzieli. Jaka powinna być najlepsza temperatura ostwarcia termostatu ??
Na intercarsie znalazłem 82 i 87 stopni, aczkolwiek 87C koszt ponad 100 :/

Oryginalny jest 92C czy 87 ?
  
 
Taki 82 mogę mieć za 70 zł. Firma Wahler Numer Katalogowy to 4180.82D
  
 
Cytat:
2009-06-13 12:58:28, Ikarus260 pisze:
Taki 82 mogę mieć za 70 zł. Firma Wahler Numer Katalogowy to 4180.82D



No właśnie ja zakupiłem dziś chyba 82C ale ma wg mnie za niską temperaturę i silnik dosy niską temp ma albo kupię 87C albo pokombinuję z jakimś oplowskim 92C
  
 
Cytat:
2009-06-13 12:39:51, taboon pisze:
Oryginalny jest 92C czy 87 ?



Ztego co się orientuję to 87 stopni
  
 
Oryginał jest na pewno 87/102 C, ale z niezrozumiałych dla mnie przyczyn podczas wymiany wielu esperowiczów stosuje 92/107 C.

Pzdr.
  
 
Ja kupiłem prosty termostat od opla chyba 87stC i rurę założyłem od chyba lanosa-od tego czasu wskazówka zatrzymała sie w połowie skali i przestałem mieć problemy z termostatem(w espero 1..O tej przeróbce jest gdzieś na forum...
  
 
Ja kupiłem oryginał chodzi idealnie płaciłem 59 zł na allegro powinien też pasowa do 2.0 ja mam 1.8 w mieście trzyma się temp. trochę za połową wskaźnika do 3,4 wskaźnika a na trasie w połowie jak szybciej jadę to minimalnie poniżej. są na allegro bo sprawdzałem.
  
 
a ja kupiłem w inter cars za 29zł termostacik (wkład) i już rok hula idealnie

[ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2009-06-13 17:23:19 ]
  
 
Cytat:
2009-06-13 16:10:40, leszek_espero pisze:
Ja kupiłem prosty termostat od opla chyba 87stC i rurę założyłem od chyba lanosa.."


Myślę że termostat był na pewno 92-107 Celcjusza, a rura była na pewno od Nexii

w motorach 1,8-2.0 ...to bardzo rozsądna opcja

U żółtków cieplejszy klimat ...tam może te ich 87 się sprawdzały ...u nas najbardziej optymalne są te "wyżej temperaturowe" .Doskonale się sprawdzają i zapewniają pracę silników w najbardziej optymalnych warunkach
  
 
Cytat:
2009-06-13 19:20:03, bogdan1 pisze:
Myślę że termostat był na pewno 92-107 Celcjusza, a rura była na pewno od Nexii w motorach 1,8-2.0 ...to bardzo rozsądna opcja U żółtków cieplejszy klimat ...tam może te ich 87 się sprawdzały ...u nas najbardziej optymalne są te "wyżej temperaturowe" .Doskonale się sprawdzają i zapewniają pracę silników w najbardziej optymalnych warunkach



też ma ten na wyższą temp. ale nie zuważyłem aby wskaźnik temp. utrzymywał się wyżej niez poprzednio jest tak troszeczkę poniżej 2 kreski, za to wyżej sięe otwiera nieraz dopiero prawie przy ostatniej kresce
  
 
Termostat będę wymieniał na 87C, ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz.

Miałem zatkany zaworek przy korku wlewu płynu chłodniczego (ten od wysokieog cisnienia w układzie). Rozruszałem go troszkę, ale teraz mi non stop delikatnie przepuszcza. Jak mi się zagrzeje silniczek to mi strasznie bulgocze w zbiorniku i wyrzuca płyn :/

Macie jakiś pomysł skąd taki efekt ? Obawiam się że może uszczelka pod głowicą i do układu chłodzenia spaliny się przedostają, choć na zimnym lub dopuki się termostat nie otworzy to jest stabilnie w zbiorniczku.
  
 
Cytat:
2009-06-14 13:01:23, taboon pisze:
Termostat będę wymieniał na 87C, ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Miałem zatkany zaworek przy korku wlewu płynu chłodniczego (ten od wysokieog cisnienia w układzie). Rozruszałem go troszkę, ale teraz mi non stop delikatnie przepuszcza. Jak mi się zagrzeje silniczek to mi strasznie bulgocze w zbiorniku i wyrzuca płyn :/ Macie jakiś pomysł skąd taki efekt ? Obawiam się że może uszczelka pod głowicą i do układu chłodzenia spaliny się przedostają, choć na zimnym lub dopuki się termostat nie otworzy to jest stabilnie w zbiorniczku.


w zbiorniczku po rozgrzaniu musi być wyższe ciśnienie - po to jest aby wyrównywać a uszczelka tak daje takie objawy ale wtedy ciśnienie rośnie mocno?